Elikkäs oisiko isommasta kaasuttimesta mitään hyötyä muuten vakio sm 82:ssa paitsi 5. vaihde löytyy, pipercross- ilmanputsari sekä lähinnä oikaistu kansi (n 0.5mm laskettu)?
kyllä siitä hyötyä tulee esim vääntöä. Mutta imukanavasi pitää sitten vastata kaasarin ja kurkun kokoa, eli vakio viilaamattomaan joku 14mm maksimi
eipä pahemmin hyötyö mutta ehkeen jopa hyvällä tuurilla 5km/H huippuja ja tietenkin kiertää enemmän ja vääntöö vähemmän alempana tosin sitä ei pers dynossa huomaa...
Juhaz kirjoitti:Elikkäs oisiko isommasta kaasuttimesta mitään hyötyä muuten vakio sm 82:ssa paitsi 5. vaihde löytyy, pipercross- ilmanputsari sekä lähinnä oikaistu kansi (n 0.5mm laskettu)?
Ostat jonkun 14-16mm kaasarin niin on siitä hyötyä. Ja toimiikin hyvin vakio imuaukossa.
pasanen kirjoitti:kyllä siitä hyötyä tulee esim vääntöä. Mutta imukanavasi pitää sitten vastata kaasarin ja kurkun kokoa, eli vakio viilaamattomaan joku 14mm maksimi
Ja vakio imuaukkoahan
EI sitten viilata yhtään!
Muista sälli se!!! osta jo viilattu pytty. niitä pyörii joka tallin nurkassa muutama kipale ja heltii varmasto jo halvalla.
Katsoin niin joku oli joskus jo viilaillut sitä imuaukkoa :S
minkäs kokonen? yleensä vakiossa joku 13-14 korkee ja noin 14-15mm levee,ne nimittäin vaihtelee vakiossakin vaikka ei olisi viilattu. ei vissiinkään jugoslaviassa ollu niin nuukaa puuhaa
Ne näyttävät tosissaan viilatuilta vaikka eivät ole. Karua viimeistelyä... 14mm Kaasarilla saa vääntöjä ihan sinne alaskin reilusti lisää.
Joo se on kyllä totta että imuaukon viimeistely on näissä isoripaisissa pytyissä huonoa, ja sen takia näitä onkin piloille viilailtu kun on luultu että oma pytty onkin jo valmiiksi viilattu vaikka oikeasti ei ole.
Taisi olla se aukon leveys n.16mm jos oikein muistan
Mitäs kaasaria suosittelisitte? Dellorton phbg?
entäs korkeus? jos on pyöreäksi viilattu ja 16mm leveys niin 16mm phbg 16mm kurkulla niin on hyvä!
etkä perkele viilaa! suosittelen vakio pytylle maksimissaan 15mm kaasaria. isommaalle pytylle isompaa mutta sitäkään ei siihen laiteta kun joutuu avartamaan! näitten v*ttimaisten pyttyjen eli pyttyjen joittenka kiini menemistä jootuu avittamaan eli avartamaan myynti pitäisi riminalisoida
Noniin rauhoittukaapas
Pistä vaan siihen joku maksimissaan 16mm kaasutin, sekin toimii hyvin ja vääntöä ja kierroksia tulee huomattavasti! Esim Dellorto PHBG 16 AS on hyvä kaasutin joka toimii hyvin ja suht helppo säätää. Toinen vaihtoehto on että ostat jonkun Dellorto SHA 14-16mm kaasarin, mutta siinä on se huono puoli että sitä ei tahdo saada säätöihin mitenkään. Mutta itseppähän valitset. Ja ihan sama onko viilattu vai ei, mutta älä ainakaan lisää viilaa, jollet ole aivan varma että pyttysi on viilattu, tai epäilet taitojasi.
solifer sm 86 kirjoitti:etkä perkele viilaa! suosittelen vakio pytylle maksimissaan 15mm kaasaria. isommaalle pytylle isompaa mutta sitäkään ei siihen laiteta kun joutuu avartamaan! näitten v*ttimaisten pyttyjen eli pyttyjen joittenka kiini menemistä jootuu avittamaan eli avartamaan myynti pitäisi riminalisoida
Ihmettelen tätä aggressiivista asennetta virittelyä kohtaan mitä täällä näkee välillä.
Jos joku haluaa pilata oman pyttynsä, antaa palaa vaan; ittellensähän siinä vaan hallaa tekee..
Sitten voi olla aggressiivinen jos ne tulee teikäläisten pytyt tuhoamaan.
Niin mutta harmittaahan se "yleisesti" kun joku pilaa vakio osia joita ei enää paljon koskemattomana löydy, toisin kuin joitain jo valmiiksi räpellettyjä joita tuntuu olevan liiankin paljon...