Onko kellään tollasta 6 vaihteista askia Soliferissa? Kovasti kiinnostais aloittaa moottori projekti sellaisen ympärille... Näyttäis vielä saavan kunnostettuja hylly tavarana.
en oo ikinä kuullutkaan tollasista.kerro paikka niin meen heti ostaa
Joskus eksyin jonkun slovenialaisen (?) Tomoksen TT-kilpapyöriin erikoistuneen lafkan nettisivulle, jossa noita kauppasivat. Ei kyllä hajuakaan mikä sivun osoite oli. Yritänpä etsiskellä kun joudan.
semmoses ei ainakaan lopu vaihteet keske!
mopomies80 kirjoitti:en oo ikinä kuullutkaan tollasista.kerro paikka niin meen heti ostaa
Internetin ihmeellisestä maailmasta. Á 500€, monta laitetaan? Laitan illalla linkkejä ko. Pakettiin, jos jotain sattuu jotain kiinnostamaan.
kiinostaa nähä moinen kone! pistäs linkkiä
solifer sm 86 kirjoitti:kiinostaa nähä moinen kone! pistäs linkkiä
http://www.tomos-racing.si/files/PRICELIST.pdf
Tuolta D6S Aircooled, saa myös vesijäähdytteisenä...
Ja tuoltahan se kone siis näyttää:
http://www.youtube.com/watch?v=yrpk2FxUE...re=related
Aika samanoloinen kuin noi mitä omissa nurkissa pyörii, eli käy varmaan Soliferin runkoon. Olis kiva nähdä räjähdyskuva tosta 6-speedista.
Ja tolta se kuulostaa ku pykäliä hämmentää menemään.
http://www.youtube.com/watch?v=0qmQI1sDGHw
Irto rattaitakin ja noita siirtäjiäkin ilmeisesti saa, mutta slovenian kielentaito on päässyt vähän ruostumaan...
Ilmeisesti kone on Tomos APN 6 missä toi 6 vaihdetta löytyy ja niitä on käytetty Tomos mopedeissa aika pitkään ja just Sloveniasta sais osia ihan pilkka hintaan kun vaan löytäis oikeat kanavat.
tahtoo tuommosen mopedin 6 lovisella lootalla,90cc pytyllä,mitta putkella sekä kunnon kassulla ja väleillä
180km/H pitäs mennä rikki
Varmaan kytkimenpuolen lohkon täytyy olla vähän leveämpi, että mahtuu kuus pykälää ????
... niin ja muutenkin ehkä koneen pitää olla pikkasen kestävämpi kuin ihan perus tomos 4g
ja onhan nuo vaihdeakselitkin paljon pitempiä kuin näissä 5vaihteisissa tomoksessa.
eipä tarviis olla kuin kestävämpi kytkin ja runkolaakerit sekä myös sytkä pitäs olla kärjetön cdi niin kone kestää
mites jos koneistas ite pienemmät siis kapeemmat vaihde rattaat ja niitä 6 kappaletta. sekä sitten vaihteen siirto järjestelmää pitäs muokata...
siinä pisnes idea! koneistaa solikkaan vaihde rattaita että saa semmosen loota välityksen kuin halua
joo taitaa vaan pisnekses kusta aika lailla kun ei kukkaan solleen niitä ostais, ja niiden koneistaminenkin maksais jo maltaita. parempi bisnes olis tomoksen vitosvaihteen teko, että alkais koneistaa niitä uudelleen ja myis sitten niitä...
tosin tomoksen vinguttajiakin on nykyään vähän. ruppeis tekemään lisä pykäliä pv monkey tai am6 koneisiin niin voisi löytyä enemmänkin
monkelin vaihde systeemeistä enemmän kokemuksia. mutta eikös pvn kone ole kanssa 5v?
ja näihin am6 koneissa on jo tarpeeks pykäliä...