Soliferia

Täysversio: Kannen laskeminen sorvissa
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Ostin muutamalla eurolla huonosti lasketun kannen ja ajattelin oikasta sen sorvissa.

No tässä tekstissä ei ole mitään rakentavaa Hymy

Tein vedetystä akselista kiinnitystapin sorviin, jossa oli M14x1 kierre. Kiinnityksen jälkeen ihmettelin tulpanreijän heittoa palotilaan, joka näkyi pienenä heittonakin. Sorvaus aloitettiin ilman mitään epäilyjä ja hyvinhän se onnistuikin alussa. Ongelmat alkoi pintaa ajaessa. Kansi rupesi värisemään ja pinnan laatu ihan haitarista. Homma alkoi paljastua lannistuneellle sorvarille Hymy. Kierre tahmasi irroitettaessa ja kierteestä paljastui helicoil korjaus. No tuo vieteri antoi sorvauksen loppumetreillä periksi ja pilasi projektin.

No mopo seisoo toimivana pihassa ja ei etes harmita Rolling Eyes
mulla ois kansi jos haluat lasketun...harmittas minua ainaki
Noita on paikallisen mopokaupan takahuoneessa. Katsoo nyt jos intoa piisaa. Pitäisi ennemminkin keskittyä uusien sähköjen tekemiseen.
moposport ainakin korjaa 8e hintaan kierteet. ite veisin jos olis kävely matkan päässä mutta postin kautta tulee liian kalliiksi. pihi kun on Smoke
Eipä tuo kirteen korjaus kummoinen hanke ole. Varmaan piltemastakin saa vastaavia askartelusettejä.

Ei tuossa kannessa mennyt kierre. Vaan kierre ei ollut niin luja, että olisi estänyt värinän.
Kyllähän noita korjaussettejä saa ihan edukkaastikkin. Itse en tosin käyttäisi tulpassa biltemalaadun "helicoilia" sitä kun availlaan kohtalaisen usein. Pinnapulteissa jne menevät varmasti mainiosti.
Rustinki kirjoitti:Eipä tuo kirteen korjaus kummoinen hanke ole. Varmaan piltemastakin saa vastaavia askartelusettejä.

Ei tuossa kannessa mennyt kierre. Vaan kierre ei ollut niin luja, että olisi estänyt värinän.

Thermo-68 kirjoitti:Kyllähän noita korjaussettejä saa ihan edukkaastikkin. Itse en tosin käyttäisi tulpassa biltemalaadun "helicoilia" sitä kun availlaan kohtalaisen usein. Pinnapulteissa jne menevät varmasti mainiosti.

minulla on bilteman helico ton 84sen solikan yhdessä pinnapultissa ja toimii hyvin. ja helppo se on asentaa, pitää vaan löytää semmonen kierrepakka missä on vasemman kätinen kierre kun se toinen puoli siitä helicoilista on vasemmankätinen ja toinen (se sisempi) oikean kätinen. Ostin sen setin biltemastaSmoke
olen oppinut että biltemasta en osta enään työkaluja. nimimerkillä 3 räikkää ja pari kourallista hylsyjä paskaks KÄSIN NORMI HOMMISSA vääntäneenä sekä ruuvarit on semmosta pehmyttä paskaa että ei toiste Evil or Very Mad
mutta nyt kohta vuos ollu päivittäisessä käytössä ikh räikkä setti ja eipä valittamista! Cool
Rustinki kirjoitti:Noita on paikallisen mopokaupan takahuoneessa. Katsoo nyt jos intoa piisaa. Pitäisi ennemminkin keskittyä uusien sähköjen tekemiseen.

no onko kenties moposoppi???
solifer sm 86 kirjoitti:olen oppinut että biltemasta en osta enään työkaluja. nimimerkillä 3 räikkää ja pari kourallista hylsyjä paskaks KÄSIN NORMI HOMMISSA vääntäneenä sekä ruuvarit on semmosta pehmyttä paskaa että ei toiste Evil or Very Mad
mutta nyt kohta vuos ollu päivittäisessä käytössä ikh räikkä setti ja eipä valittamista! Cool

niin mutta onhan biltemassakin ihan laatu työkaluja ja HALVALLA! Wink mutta halvalla ei saa hyvää... itsekkin ostan lähes kaikki työkalut IdioottienKusetusHuoneelta (IKH) ja ne kestää ja hinta on kyllä myös sen mukainen....
solifersm81 kirjoitti:
Rustinki kirjoitti:Noita on paikallisen mopokaupan takahuoneessa. Katsoo nyt jos intoa piisaa. Pitäisi ennemminkin keskittyä uusien sähköjen tekemiseen.

no onko kenties moposoppi???

on
nyt tarvitaan äkkiä apua RUSTINGILTA tai joltain joka tietää moposopist .... tossa laitoin sen viripytyn ja ei oo tiivistet entises oli semmone kumi stydeemi ja se meni 1000palasiks.ET ONKO MOPOSOPIS SOLIKKAA TIIVISTESARJAA en kehtois tilata 10e +10e postit
solifersm81 kirjoitti:nyt tarvitaan äkkiä apua RUSTINGILTA tai joltain joka tietää moposopist .... tossa laitoin sen viripytyn ja ei oo tiivistet entises oli semmone kumi stydeemi ja se meni 1000palasiks.ET ONKO MOPOSOPIS SOLIKKAA TIIVISTESARJAA en kehtois tilata 10e +10e postit

Viimeksi kun kävin, niin oli tiivistesarja.
Rustinki kirjoitti:
solifersm81 kirjoitti:nyt tarvitaan äkkiä apua RUSTINGILTA tai joltain joka tietää moposopist .... tossa laitoin sen viripytyn ja ei oo tiivistet entises oli semmone kumi stydeemi ja se meni 1000palasiks.ET ONKO MOPOSOPIS SOLIKKAA TIIVISTESARJAA en kehtois tilata 10e +10e postit

Viimeksi kun kävin, niin oli tiivistesarja.

no hyvä ku tarvihtis kiireesti jostae läheltä