11.01.2012, 16:30
Sivut: 1 2
11.01.2012, 19:06
ei käy
11.01.2012, 22:11
No käykös mikään tuon firman tai muiden 50cc sarjoista suoraan alkuperäisen tilalle?? Kun tämä on yhtä suota näitten sopivuuksien kanssa, alakerta on vakiolohkoilla ja 12mm kiertokangella. Eli mikä uusi 50cc sylinteri kävisi helposti paikoilleen (muu kuin vakio)? Ulkomaan sivuilla olevat tomospytyt on jostain skuutterimallista (A3,35) ja läppäventtiileillä???
12.01.2012, 17:41
valitettavasti tomokseen ei käy mikään muu kuin oma pytty täysin avartamatta mutta ssaat tommosen jonkun 50cc pytyn käymään tosi vähällä avarruksella, mutta jos lohkot on muuten hyvät niin en suosittele pilaamaan niitä...
12.01.2012, 17:44
50cc autisa käy avartamattomiin lohkoihin suoraan, mutta ohivirtaus kanaviin tulee portaat.
13.01.2012, 12:14
Elikkäs pitää sitten tuo alkuperäinen ruostemöykky/ankkuri kunnostaa. Karseaa jälkeä vaan tuo orkkis pytty valun jäljiltä. Pakokanavastakin kolmasosa tukossa kun on valupursetta jäänyt seinämään No kai sitä voi sen verran ronkkia pilaamatta "alkuperäisyyttä"
15.01.2012, 0:57
Valuvirheet pytystä pois, 14mm kaasari ja joku vähän parempi putki niin saa jo aika paljon vetoja lisää vakioon verrattuna.
19.01.2012, 1:42
Ite luulen, että toi puch shopin sylinteri ei käy tomoksen vaikka avartaisi lohkojakin. Itse hankin tämän:http://www.puchshop.de/catalog/airsal-65ccm-44mm-p-189.html
Ei käy ollenkaan kun on tiivistepinta liian pieni moottorin lohkoihin. Mun silmään noi kummatkin sylinterit näyttää aika samankokosilta joten, en hankkisi tota sylinteriä Tomokseen ilman parempaa tietoa.
Taitaa olla, ettei tomokseen saa enää mistään uusia viripyttyjä
Ei käy ollenkaan kun on tiivistepinta liian pieni moottorin lohkoihin. Mun silmään noi kummatkin sylinterit näyttää aika samankokosilta joten, en hankkisi tota sylinteriä Tomokseen ilman parempaa tietoa.
Taitaa olla, ettei tomokseen saa enää mistään uusia viripyttyjä
19.01.2012, 8:16
Entä jos tuommoiseen leikkauttaisi laserissa sovitelevyn ja samalla madaltaa sylinteriä.
19.01.2012, 12:12
Kokeilemisen arvoinen idea! ostat jonkun halvan viri pytyn ja teet sovitteen jonka saa tarvittaessa poiskin.
19.01.2012, 21:31
Jos olisi toinen motti, niin voisin itsekkin kokeilla. Ei viitti tuhota nykyisiä virittämisen ilosta. Voishan tuot kokeilla miten saa tomoksen kiertämään ja saako yhtä sähäkäksi ku pevetin aikanaan
Toisaalta nämä hommat voi jättää nuoremmille.
Toisaalta nämä hommat voi jättää nuoremmille.
19.01.2012, 23:42
Noo mitenkäs sähäkkä se pevetti oli aikoinaan?
20.01.2012, 21:33
no kyllä pevetit saa pikkasen paremmin kiertämään kuin solikat...
23.01.2012, 19:20
solifer sm 86 kirjoitti:Noo mitenkäs sähäkkä se pevetti oli aikoinaan?
Tuntu ainakin nii prkl. äkäseltä Voihan se aikakin kullata muistot. Mutta EMC:stä ostettu pover+ 50 läpiskä kulki parhaillaan 15-35 väleillä n.90kmh. Piipas ihan hyvin ja koulukkaan kukkaro tykkäs liian innokkaasta ajosta, joiden seurauksena muutama lämpöhalvaus ja porautus liikaa.
Ei se sentään vakiona noin hyvin kiertäny. Jonku kerran piti karstoja poistaa imu ja pakokanavasta. Muistaakseni en etes koskenut huuhtelukanaviin. koska olin jo silloin sitä mieltä, että kiiltävät kanavat virtaa huonommin. Toki siihenkin vaivaan voi kokeilla hiekkapuhallusta.
PV:n koneesta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Yksinkertainen ja älyttömän luja. Taitaa olla aika ylimitoitettu mopo käyttöön.
24.01.2012, 19:19
nehän on oikeasti 80cc koneita kevareihin. tosin on kyllä tomoskin mutta 50cc
Sivut: 1 2