Soliferia

Täysversio: Tomos automaatti ongelma
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Kyseessä siis kampuran pää, eli paljonko tollanen saa olla, tällä hetkellä on n. 4mm ja tuntuu olevan aika paljon? Mutta pystysuunnassa ei klappia kuitenkaan ollenkaan. Ja jos vaihtokunnossa, onko mahdollista vaihtaa itse, vai kuinka paljon ottavat tommosesta hommasta? - Ja kysytään vielä samassa, mikä olis parhain tapa "lukita" moottori kun avaa esimerkiks kytkimen mutteria, ettei pyöri mukana? Olisko kuparista tehty liuska rattaiden väliin täysin tyhmä idea?
Kyllä se kiertarisi alkaa olemaan vaihtokunnossa. Ja ei sitä itse oikeen pysty vaihtamaan, kannattaa viedä mopo sporttiin ja ostaa sieltä samalla uus veivisarja. Ja itse olen kytkin kruunun irrottanu silleen että pidän kädellä kiinni joko ite kruunusta tai vauhtipyörästä tai jos kone on purettu jo niin paljon että kammesta saa otettua kiinni niin sitten siitä, riippuu että kuin tiukassa ollu. Muistathan että siinä on rutsalainen kierre
Aukesi, ja ihan normaali kierre oli (?). Ja lähti siis niin et magneeton pyörän pieniin reikiin missä on kierteet laitoin kaksi pulttia, vastakkaisille puolille ja sit niiden väliin joku sopiva tanko millä sai pidettyä magneettoo paikallaan, ja sit mutteri veks. Nyt uusi ongelma: Mikä on tämän jousen tarkoitus? nro 8 = http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/varaosa...kone_6.jpg , ja saako sitä korvattua millään vai onko tommosta saatavilla mistään?
pasanen kirjoitti:Kyllä se kiertarisi alkaa olemaan vaihtokunnossa. Ja ei sitä itse oikeen pysty vaihtamaan, kannattaa viedä mopo sporttiin ja ostaa sieltä samalla uus veivisarja. Ja itse olen kytkin kruunun irrottanu silleen että pidän kädellä kiinni joko ite kruunusta tai vauhtipyörästä tai jos kone on purettu jo niin paljon että kammesta saa otettua kiinni niin sitten siitä, riippuu että kuin tiukassa ollu. Muistathan että siinä on rutsalainen kierre

Voimakoneelta näytti löytyvän!
Onko kellään tietoa mikä on tuon jousen tarkoitus?