Soliferia

Täysversio: Muutama helppo Tomos tietäjille.
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
äläs nyt ihmeessä käytettyä osta ne on kulutus kamaa...
Huutonetissä 10:nellä eurolla uusia.
se kiila pitää olla pehmeää materiaalia,että se paikalleen lyödessä leviää ja lukittuu paikalleen
Juu no ostin jo uuden siirtopuikon ja kiilatapin
Nyt kun olen tuossa tomosta kasaillut niin mites kun tuo kampura tuntuu hirveän jäykältä. Meinaan kun laittaa lohkot kiinni se menee jäykäksi ja kun laittaa kytkin kopan kiinni sitä ei meinaa saada käsin pyörimään paitsi kun laittaa magneeton ja pyörittää siitä mutta tuntuu vaan pirun jäykältä. Voisko ihan vaan johtua kuivista laakereista kun pesin kaikki löpöllä huolella läpi ja kone ollut viikon laatikossa joten laakerit aika kuivia.
Laakerit kannattaa voidella aina kasauksen yhteydessä.
Kokeileppa löysätä lohkonruuveja. Keveneekö kampi?
onko sulla kampuran laakereiden päällä niitä shimmylevyjä? jos on niin kokeileppa ottaa ensin yks shimmylevy pois, ja sitten kaks ja niin edelleen kunnes se kone pyörii hyvin. mulla autto tossa 84sessa Hymy
Ei ollut minkään näkösiä shimmilevyjä. No siis kun lohkot on kokonaan pois kampi pyörii hyvin. KUn toinen lohkoista on kiinni se rupee jäykkenemään mitä enemmän kiristää ja kun kytkinkopan laittaa kiinni sitö on melkein mahdoton pyörittää männästä ja magneeton kanssa todella jäykkä. Lohkoja ei oikein voi löysätä enempää kun muuten öljyt valuu pihalle.
Kampiakselin laakerit jumittaa. Lohkoja tai laakereiden sisäkehia pitäisi lämmittää ennen asennusta, riippuen siitä onko laakerit asennettu lohkoihin vai kampiakselille. Kannattaa kattoa: http://www.youtube.com/watch?v=oIh2Zm2J4...re=related Tuossa kasataan MZ konetta, mutta samalla tyylillä kasataan kaikki 2-tahtiset koneet.

Onko sulla tossa koneessa L-17 laakerit?
Ja saattaahan kampiakseli olla kiero.
Ongekm ratkesi oli jäänyt kytkimen puolelta ohut prikka ensivedon rattaasta pois ja oli ottanut kytkin koppaa kiristettessä koppaan kiinni joka aiheutti jäykkyyden Nauru
Kysyn vielä tässä samassa ketjussa että mistä tietää jos palotilaan vuotaa öljyä? Kun käynnistin koneen niin pakoputkesta tuli suh koht paljon öljyä. Muu koneessa ei ole muuttunut kuin tiivisteet ja muutama osa vaihteistossa. Tankissa on tosin aika raskaat seokset koska kun ykkönen jäi jumiin ja tankista loppui bensa ni vedin neljään litraan viiden litran öljyt. Kertokaas mikä on hyvä prosentti määrä kun ohjekirja neuvoo 4% ja tuntuu aika raskaalta nyt tankissa periaattessa 5% öljyt. Eli mistä olisi hyvä selvittää onko vika tiivisteissä vai onko seokset vaan liian raskaat? Vetokin tuntui hiukan olevan poissa.
No alakerrasta sinne nyt sitä öljyä tyskin vuotaa kun jos vuotaisi kone huutaisi hirveesti! liikaa öljyä bentsiinissä. nykyisillä paremmilla öljyillä riittä 2.5-3% seokset mutta jos arveluttaa tai huonommat öljyt niin 4% on hyvä.
Kiitos sulle!
solifer sm 86 kirjoitti:No alakerrasta sinne nyt sitä öljyä tyskin vuotaa kun jos vuotaisi kone huutaisi hirveesti! liikaa öljyä bentsiinissä. nykyisillä paremmilla öljyillä riittä 2.5-3% seokset mutta jos arveluttaa tai huonommat öljyt niin 4% on hyvä.

ite oon käyttäny Neste oilin,ta Castrollin oljyillä 3%sta seosta, sitten joskus käytin Stihlin öljyä joka makso muistaakseni 59euroa 2,5 litraa ja tarkoitettu sahoihin jotka kiertaa 13000rmp. kesti kisasollekin ihan huuattaa tappiin asti vaikka seokset tais olla jtn 2%Nauru sitten joskus ostin jotain Taroil merkkistä paskaa, oli iha helvetin halpaa ja savutti iha hitosti ja karstoitti eikä voidellu yhtään...

että justiin laatu öljyihin toi n3%, sitten jos on vähänkin raskaammat virit niin kannattaa käyttää aina bensan ja öljyn seassa joku 1% risiiniöljyä. se voitelee ihan pirun hyvin EIKÄ LEIKKAA KIINNI!Dance

sitten oon kuullu huhuja että näissä vanhoissa viritetyissä koneissa kannattaa nykybensojen sekaan laittaa oktaanin korotus ainetta, koska nykyään alkoholipitoisuus on aika suuri tehokkaisiin vanhoihin koneisiin. mutta itse en ole kokeillut Hymy
Sivut: 1 2 3