Soliferia

Täysversio: Huret mittari
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Minulla on soliferin alkuperäinen huret mittari mutta se ei toimi joten onkokenelläkään kokemusta moisen korjaamisesta?
mitenkä ei toimi? onko vaijeria? pyöritin ehjä?
siis itse mittari ei pelitä kaikki muu on kunnossa.. mittarin neula vaan nousee tappiin asti ku työntää eteenpäin ja laskee kun työntää mopoa takaperin..
Jumissa! Ruiskuttele mittarin vaijeri kohdasta irroitus öljyä sisään ja pyörittele vaikka poralla mutta muista oikeaan suuntaan. tai purat mittarin niin ymmärrät koko jutun. Sitä ei saa rikki, kun rikkomalla
CRC:tä tai jotain ainetta joka ei kumia vahingoita mittariin vaan. Näin olen hoitanut ja hyvin toimii.

Onkos muilla muuten sama että neula ei pysy ikinä paikallaan kuten "normaaleissa" mittareissa? Eli pienikin pomppu tai tärinä ja neula pomppii 40-60 välillä?
mulla pomppii neula 40km/h:ssa kun kierrättää solikkaa paikallaan eikä ole edes mittarinvaijeria Mosh
Purkakaa mittari niin näette heti miksi mittari heiluu ajan saattossa yhä enemmän. Vihje: magneetti.
noniin nyt purin mittarin, puhdistin ja öljysin kunnolla nyt se kyllä toimii mutta tuntuu että ei voi millään kyllä pitää paikkaansa (näyttää aivan liian vähän) mutta tuskin nuo hirveen tarkkoja on muutenkaan
miulla hyppii 0-60km/h välillä miten tykkää vaikka pyöritin ja vaijeri kunnossa
Onko jollakin tietoa Solifer SM:män Huret nopeusmittarin kiinnitysmutterin kierrekoosta ja siitä että onko samankokoisia muttereita käytössä jossakin muussa mittarissa tai laitteessa?
Nopeusmittarin kiinnitysmutterin mahdollisen olinpaikan kun tiedän tällä hetkellä vain 50km tarkkuudella. Rolling Eyes
Itse itselleni vastaten, nopeusmittarin kierre osoittautui metriseksi 12*1 hienokierteeksi ja kiinnitykseen sopiva ohut mutteri löytyi 1 sähköliikkeen, 2 moottoripyöräkaupan ja 4 neljän pulttiliikkeen jälkeen Kuopion Moposopista. Parista liikkestä löytyi kyllä tavallisia paksuja 12*1 kierteellä olevia muttereita.
Kyllä ne mittaritkin vaan hajoaa joskus lopullisesti,se hienonhieno jousi kun on entinen niin on mittarikin entinen!
Samoin on käyny monille painemittareille,ovat joko menneet tappiin ja näyttävät puutaheinää tai muuten vaan väsähtäneet heh