12.11.2011, 19:41
Sivut: 1 2
13.11.2011, 0:20
Kannattaa ensin ihmetellä pytyn kanavien aukeamista ja sulkeutumista vaikka ilman kantta, kaasaria ja putkea niin alkaa ymmärtää miten ne aukee ja sitten, miten voisi pidentää ajoituksia. Esim korottamalla pyttyä ja muokkaamalla kanavia ja mäntää.
13.11.2011, 11:31
okei mutta eikös tomoksessa ollut se outo kuristuskeino että pakoaukko ei avaudu kokonaan? Sitä meinasin.
13.11.2011, 12:18
imuaukko se tais olla joka ei avaudu kokonaan. ratkasu tähän on että kun viilaa männän imu puolen helmasta 2-2.5mm pois niin häviää onkelma! ja niihin kanaviin yms pyttyyn ei kosketa viilalla!!!! niitä on ihan tarpeeks jo viilattu vituiks. ja pytyn korotuksellakaan saatu teho ei oo niin jumalaton että kannattas. Mäntää kyllä saa muokata kun niitä toistaiseks saa kaupasta, mutta viilaamattomalla vakio pytyllä pääsee jo yli 70km/h vauhteihin
13.11.2011, 14:33
joo mutta eikös se oo sama kun on tehomäntä jossa on parimilliä lyempi imupuolen helma. Pytyn korotuksesta luin tosta kannen laskenta topicista.Ja aattelin pistää pytyn korotukselle oman topicin.
13.11.2011, 14:45
Teho mäntä onko tehtaalla ''tuunattu eli lyhyet helmat yms. onko sulla semmonen?
13.11.2011, 15:07
Jep! Semmonen löytyy sylinteriputkesta.Mutta tuliskos paljo tehoo jos ottais 2mm pois kannesta ja korottais pyttyä 2mm ja ottais pytyn yläpäästä 2mm pois
14.11.2011, 0:15
ei niin suurta tehon lisäystä että kannattas. paitsi jos tavoitellaan yli 13000rpm kiekkoja. hyvä tehari ja madallettu kansi riittää käyttömopoon.
14.11.2011, 17:38
ok taijan ottaa kannesta pois ja jättää sen pytyn rauhaan! Ja tehari mulla jo on
14.11.2011, 19:42
Onkos muita virejä kun tehari ja minkäs merkkinen putkula?
14.11.2011, 20:05
juu virejä on metran muffler ja se tehomäntä. 5-vaihteen rattaat on mut ei oo vielä sisällä.onko muuten vaikeat laittaa?
14.11.2011, 20:20
Muffleri ei nyt oo parhaimpia putkia vakio pytylle, mutta ajaa asiansa. ootkos ennen konetta purkanut palasiks? jos eka kerta niin en suosittele mutta jos on joku pätevä kaveri mukana hommissa niin päivän pari juttu. siinähän pitää tietenkiin halkasta koko kone
14.11.2011, 20:28
no on koneita purettu mutta ei ikinä tomoksen alakertaa! Ja kyllähän tuo faija tietää ja auttaa jos tarvitaan!
14.11.2011, 22:13
No sitte antaa mennä. kannatta pirun tarkasti laskee ne prikat joita on akseleiden päissä! ja lukee nuo ohjeet:http://users.utu.fi/anpaja/mopo/opas/purkuohje_index.html
14.11.2011, 23:11
jättäisin kyllä ihan sovinnolla sylinterin työstämisen ja keskikttyisin männän viilailuun ja pakoputkeen + kaasari imukaula zydeemiin. Tietty kannen laskeminen on kanssa usein ihan hyvästä. Uusia sylintereitä kun ei saa msitäään, mutta mäntiä ja putkia saa
Sivut: 1 2