Soliferia

Täysversio: 1 vaihde jää päälle
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
mikä menny ku 1 vaihteelta ei mee ku vapaalle????
Voi olla että se vaihteensiirtotappi on nii kulunu ettei se lukita enää vaihteita
Tai jotenkin jumissa.
Luultavimmin vaihteen siirto akseli jumissa tai hajonnut (eli se missä on kiinni se tikku jolla vaihdellaan vaihteita). Itselläni oli joskus vuonna nakki ja muusi mennyt kone samallain jumiin, kun mikokolla. Sole oli seissyt mummon tallissa vähän pidemmän aikaa etten ollut ajellut sillä. Ikinä sitä ei sitten tullut korjatuksi vaan sain toisen koneen ja löin kiinni niin alkoi taas tulittamaan. mutta nyt kun olen purkanut sen silloisen koneen osiin niin pari vaihteen siirrin akseliin kuuluvaa osaa oli loodan pohjalla. Kone oli kyllä aikamoisessa ajossa ollut, että ei ihmekkään. Hymy
Tietääkö kukaan miten sen vaihteensiirtotapin saa irti vetoakselista? Itse painin saman ongelman kanssa ja nyt pitäs se tappi vaihtaa enkä tiedä miten entisen saa irti Nauru
Jertsy13 kirjoitti:Tietääkö kukaan miten sen vaihteensiirtotapin saa irti vetoakselista? Itse painin saman ongelman kanssa ja nyt pitäs se tappi vaihtaa enkä tiedä miten entisen saa irti Nauru

Lyöt vaan siihen vaihteensiirtotapin toiseen päähän niin kyllä se pehmeä messinkinen lukitustappi katkeaa ja se tappi irtoaa.
Itsellä kävi juuri samalla tavalla kun akselit olivat liian löysällä, eli kannattaa nekin katsoa samalla kun koneen avaa.