Soliferia

Täysversio: teho mäntä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
onks kellää mitään aavistusta noist tuoks teho männist ne lisää tehooConfused
Mikä mäntä kannattaa laittaa soliferiin
Klikkaa etusivulta "viritys ja rakentelu". Siel on jotkut ohjeet männän tekoon, mutta mitään kokemusta mulla ei ole.
eiku mä tarkotan mitä myydään mopo sportista niit teho mäntii
no laita semmonen sitte? kyllähä ne tehoa tuo jonku verra.
Tehomäntä siirtää tehoaluetta korkeammille kierroksille, alentaien samalla alavääntöä. Huippukierrosten huipputehon pitäsis ainakin periaatteessa lisääntyä pidemmän huuhtelu/imu/pakoajoituksen ansiosta.
Mutta onko tuosta tehomännästä sitten mitään hyötyy jos on muuten melkein alkuperäinen Solifer käytössä??
Juhis-93 kirjoitti:Mutta onko tuosta tehomännästä sitten mitään hyötyy jos on muuten melkein alkuperäinen Solifer käytössä??

No muuten täysin alkuperäisessä Solkussa saat alaväännön häviämään täysin ja kiihtyvyys huononee, mutta ehkäpä alamäkeen menee enemmän. Nauru
Specialisti kirjoitti:
Juhis-93 kirjoitti:Mutta onko tuosta tehomännästä sitten mitään hyötyy jos on muuten melkein alkuperäinen Solifer käytössä??

No muuten täysin alkuperäisessä Solkussa saat alaväännön häviämään täysin ja kiihtyvyys huononee, mutta ehkäpä alamäkeen menee enemmän. Nauru

ellei alamäkeen sitta vakio välkät ota niin paljon vastaa että siihenkään ei oo mitään apua Nauru
kaihis kirjoitti:ellei alamäkeen sitta vakio välkät ota niin paljon vastaa että siihenkään ei oo mitään apua Nauru

Kyllä sen ainakin teoriassa pitäis ottaa enemmän huippukierroksia, kun lyhyet ajoitukset ei ota vastaan.
Specialisti kirjoitti:
kaihis kirjoitti:ellei alamäkeen sitta vakio välkät ota niin paljon vastaa että siihenkään ei oo mitään apua Nauru

Kyllä sen ainakin teoriassa pitäis ottaa enemmän huippukierroksia, kun lyhyet ajoitukset ei ota vastaan.

niin mutta jos kierrokset ovatkin "ylikierroksia", eli kone huutaa muttei vaikuta vauhtiin juuri paskaakaan.

Teoriassa kaikki näyttää onneksi valoisammalta Nauru
Niin mutta jos kone huutaa vaikuttamatta vauhtiin niin sillonhan kytkin luistaa. Jos kone kiertää enemmän, niin vauhtiakin tulee lisää. Kulkihan sun Suppanakin sen 58km/h vakioväleillä parhaimmillaan, että silllälailla..

Suppanassa tosin voiman puutten(tehotomat kierrokset)syynä on tod. näk. liian matalat puristukset yhdistettynä hengittävyyteen liian pitkillä imu/pakoajoituksilla ja portaisiin imukaulan sekä alkukäyrän laipoissa.
joo, olet oikeassa.

no suppanassa puristuksia ainakin jotan 7 tai 8:1 vakionakin, ja siitä omn vähä otettu pois siitä kannesta jo ihan meidän puolesta, tiedä sitten paljo edelliset omistajat on vieneet...

Mulla kyllä saattaa imukaula vähän vuotaa kun kaasari heiluu siinä kaulan päässä silmin nähtävästi.

Nyt vois suppanan mennä yli 60kmh hyvissä olo suhteissa ku on kone sisään ajettu (yli 10tkm) Big grin Big grin
Eihän toi 10tkm sinänsä ole mitenkään hirveästi, kun aattelee että matalaviritteinen kone ja kierrokset siinä 5000-6000rpm paikkeilla. Kun aattelee noita useimpia 2t piikkejkin, niin kierrokset ovat 6000-8000rpm paikkeilla ja viritysaste korkeampi->mäntään kohdistuvat lämpö/mekaaniset rasitukset kovempia.
Specialisti kirjoitti:Eihän toi 10tkm sinänsä ole mitenkään hirveästi, kun aattelee että matalaviritteinen kone ja kierrokset siinä 5000-6000rpm paikkeilla. Kun aattelee noita useimpia 2t piikkejkin, niin kierrokset ovat 6000-8000rpm paikkeilla ja viritysaste korkeampi->mäntään kohdistuvat lämpö/mekaaniset rasitukset kovempia.

Niin no, Kyllä yläkerta varmaan kestä mutta odottelenki tässä millon menee petarit tai stefat. Niin tai kytkin Nauru

On ne 10tkm silti tuolle kyseiselle latiteelle aika paljon sillä huollolla mitä se on saanut.
Onkos solikan vakio männällä mitään väliä kummin päin se on?
Jos niin mitä oireita siitä tulee jos on mäntä väärinpäin?
Sivut: 1 2