Juu.. eli ajettaessa kone ulisee, kuulostaa hieman sähkömetrolta
Tyhjäkäynnillä ja vaihetta ku pohjassa pitää ja kaasuttelee paikallaan ni ei kuulu tätä ääntä. Sitten ku työntelee paikallaan kytkin pohjassa ni pitää tätä ääntä, ja sitten ku ajaa ni pitää kanssa tätä ääntä pärinän ohella
Joltakin oon kuullu, että tää on normaali soliferin ääni. Mutta näinköhä sitten on? Kertokaahan te viisaat.
itellä sama homma. konerempan jälkeen rupes ulisemaan mutta korjaantu kun kone kusi ylimääräiset öljyt ulos. eli olin laittanut liikaa öljyä josta ulina johtui
Joo itsellä alkoi tekemään tuota samaa kun vaihdoin kytkin levyt uusiin. Mutta muistelisin että aikoinaan, kun olen niitä levyjä vaihtanut niin lähtee ajamalla pois. Ei ole vaarallista!
Juu hyvä homma. Kiitti taas kerran
Joelis kirjoitti:Joltakin oon kuullu, että tää on normaali soliferin ääni. Mutta näinköhä sitten on? Kertokaahan te viisaat.
Normaali ääni on, Tomokset ulisivat uusinakin. Vanhemmiten saattaa ulina peittyä muuhun meteliin, mutta kyllä se siellä taustalla aina on.
niin hän nää tomokset... Vähän sama tuo ulina, kuin kytkimen kolina/pärinä.
kytkimen kälinä tyhjä käynillä johtuu tarvike kytkin levyista. liian kapeat sakarat niin hakkaa ruunua. kytkin pohjassa ei kolise.
Voipa olla noinkin, mutta on tomoksen kytkin uutebakin kuulemma pitänyt pärinää
KUULEMMA! vakio kytkin levyillä ei kolise.
Kyllä kolisee minulla. Voi tosin johtua siitä, että kytkinkello on kulunut ja olen vaihtanut pakan asentoa.
Juu juu olen tuotakin kuullut mutta myös että on uutena jo pärissyt. Eikä se mitään vakavaa ole levyt hiljalleen kuluu sakaroista, mut eihän sitä nyt pitkäksi aikaa tyhjäkäynnille tarvitse jättää.
eikä ne kulu kun pitää tyhjäkäynnillä kytkimen pohjassa.
hoh hoijjaa tomosten ikuisuusvaiva... eli tomosten terve sirritys mikä kuului jo uutena kuuluu vaihteistosta eikä siinä ole mitään pelättävää.. sitten taas se aikaamyöten kovaksi käyvä kilinä kuuluu yleensä kiertokangen yläpään väljistyneestä pronssihelasta.. sen kun vaihtaa niin kilinän pitäisi loppua.. joskus taas on jopa voinut käydä niinkin pahasti että yläpää pääsee (yleensä lämpöleikatessa) käymään niin kuumana että hela pyörähtää ja siten tukkii voitelu reiät, ja seuraukset ovat semmoiset että et saa mopasi millään käyntiin, ja kun saat kilinä on niin kovaa että huh huh, ja lopuksi se hela väljistyy niin että se pääsee lonksuttamaan mäntää sivuttain enemmän kuin tarpeeksi ja mäntä ainakin hajoaa.. ja kun se on pyörinyt tarpeeksi kauan siellä vapaasti kietokankikin kuluu ja voit joutua uusimaan senkin..
itse joskus vuosi sitten vaihdoin tuohon 84seen kisakietarin jossa on neulalaakeri yläpäässä ja 12mm männän tappi, koska vanhalle sen kiertokangelle kävi juuri noin^..
ja kytkin pohjassa ulistessa se voi johtua myös kuluneesta kytkimen painelaakerista...
kokemusta on!..