Soliferia

Täysversio: soliferin tunnistus
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Tervehdys foorumilaisille

Olen uusi jäsen ja ongelma on runkonumerossa.
Runkonumero on 26 3589, haluan mopon suurinpiirtein alkuperäiseksi.
Mopossa on TS ja SM osia sekaisin, mutta runkonumeron perusteella alan kunnostaa mopoa. Täältä löytyy kuulema tietoa, mutta aloitetaan runkonumeron selvityksellä SM tai TS?
omassa 86 sämässä runko nymero 2671xx joten oisko Janosin solikan runko 86?
uusissa sm:mmissä ja tessuissa oli täysin samat rungot, moottori nro:n perusteella erottaa...
mites sen perusteella sen erottaa? runko numerolla se ikä selviää ja vielä kun ois kuvaa.
sm:ssä on eri mottinumero kun tessussa mutta en muista yhtään mikä...Hymy
eli sillä numerolla ei siis ole mitään virkaa kun en edes oo siitä kuulukkaan Nauru
siis se numero on siinä kytkimenpuoleisessa lohkossa, pytyn alareunassa. 82-> sm:mmissä se on joku 27... alkuinen
MopedRacer kirjoitti:uusissa sm:mmissä ja tessuissa oli täysin samat rungot, moottori nro:n perusteella erottaa...

Jos runkonumero alkaa 26 niin se on SM:n runko ja TS:ssä on ainakin ollut käytössä 28 alkuisia numeroja.
Moottorin numerosta ei selviä mitään, kun ei varmaan kenelläkään ole niitä tehtaan listoja käytössään...
paitsi ehkä moottorin numerolla selviää onko sm 74-77 vai 77-81 tai 82-86 Nauru ja sen saakin jo rungosta selville, mutta janosin solikka on aika varmasti 86.
Soitin eilen trafiaan ja sain vastauksen, Mopo on Sm 1983. Oliko tuon ikäisissä sm-mopoissa paioli iskarit?
Mun omassa on.
mulla on paioli! siis 86 vuosmallissani Nauru tämä tukee teoriaani.