Soliferia

Täysversio: Mopokorttiuudistus
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Itse olen nyt 15 vuotta ja aloitin uuden lakiuudistuksen vaatiman mopokoulun viikko sitten. Nyt on suoritettu teoriatunnit (6 * 45 min) Sen lisäksi olen suorittanut esikirjallisen ja teoriakokeen. Seuraavana ohjelmassa on Ajotunnit (6 kertaa 25 min) Ja käsittelykoe. Hintaa tälle kokonaisuudelle tulee n. 600 euroa. Haluaisinkin kysellä teiltä muilta Soliferian käyttäjiltä tuntemuksianne/kokemuksianne ja aatteita tästä uudesta lakimuutoksesta.
Mielestäni se on turhaa, ja rajoittaa mopoilijoiden määrää, joskin kortitta ajo saattaa lisääntyä huomattavasti nousseen hinnan myötä.
hinta on perseestä,rahastusta mielestäni riittäisi jonkin moinen käsittely koe +liikennemerkit olen kyllä nähnyt liikenteessä monta läheltä piti tilannetta jossa mopoilija olisi ollut syyllinen kolariin,tyttö mopoilijat lähinnä saisivat tarkemmin seurata muuta liikennettä on niitä poikiakin,ehkä tytöillä vähemmän kokemusta mopoista.
eihän tos muuta tyhmää oo ku hinta
joo hinta on aivan liikaa perus mopoilijalle. ja sitä ei voi suorittaa talvella. eli ajan varmaan jonkun aikaa ilman korttia halvemmaks tulee jäähä kerran kiini kuin ajaa kortti.
solifer sm 86 kirjoitti:joo hinta on aivan liikaa perus mopoilijalle. ja sitä ei voi suorittaa talvella. eli ajan varmaan jonkun aikaa ilman korttia halvemmaks tulee jäähä kerran kiini kuin ajaa kortti.

kyllä ois muaki ärsyttäny jos ei ois voinu talvella suorittaa ku ite sain kortin jouluna
Eihän toi ole niille kallis kellä on varaa ostaa 10 000e mopoautot. Mutta perus mopoilijoille maksaa ihan omaisuuden
tolla 600€ saa ostettua jo solikanNauru
tämä uudistus ei varmaankaan vähennä mopo onnettomuuksia vain päin vastoin lisää, koska yhä useampi ajaa kortitta.
SM83 kirjoitti:Hinta on ihan liian korkea, etenkin kun suurin osa 15-v måpåilijoista ostaa uuden ''mopon'' joka maksaa sen 2000 ylöspäin.

Onneksi on viisaita ihmisiä (minä) Joka ostaa hyvin laitetun Solifer sm:än 1000 eurolla Razz
Hinnan lisäksi perseestä on aika joka tähän menee :o Eniten ärsyttää kuitenkin se, kun olisin nyt täysin valmis liikenteeseen kun teoriakoe on läpäisty ja osaan hallita mopoa täydellisesti ja tehdä vaikka konerempan tarvittaessa, ja silti en saa lähteä liikenteeseen.
itse ajellut noin pari vuotta jo yleisillä teitä pitkin ja vain kerran oli kortti vaarassa, mutta sekin moottori kelkalla. iskä opetti kaikki käsimerkit ja vastaavat ja siteen oli ''ajokoe'' eli minä ajelin mopolla eellä ja iskä autolla takana seuraten liikenne käyttäytymistäni Nauru
minkä takia sen piti tulla keskellä vuotta?puolet 96 syntyneistä joutuu maksaa enemmän
mikoko kirjoitti:minkä takia sen piti tulla keskellä vuotta?puolet 96 syntyneistä joutuu maksaa enemmän

Jaa.. Sanoppa muuta Nauru ! Ite synnyin 7.6 ..... Nauru hahah.. No nyt onneks on jo kortti taskussa Hymy
Mikä on sanktio jos ajelee ilman korttia?
mulle tuli varotus Nauru en tiijä seuraavasta kerrasta.
Sivut: 1 2