Soliferia

Täysversio: Solifer Sm "kawasaki"
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Autisa kirjoitti:65 cc autisa on mulla solikassa.

No sitten nuo nopeudet alkaa olla aika realistisiaHymy
Autisa kirjoitti:65 cc autisa on mulla solikassa.
Onkos sitä autisaa viilatu? jos on niin miten?

ja minkä lainen kansi?
Esajuppeli kirjoitti:Mitähän olet laittanut arvoiksi? Itse sain samaisella laskurilla 10200 kierroksiksi.

PS. Ei muuten toimi täysin oikein tuo laskuri. Kun nopeuslaskuriin laittaa 10200rpm, 13/35 ja 175cm ympärysmitan, vastaukseksi tulee 92,59km/h. Kun laittaa samoilla arvoilla (toiseen laskuriin) ja 92,59km/h nopeudella, tulee vastaukseksi 10370rpm.

Empä ottanu vitosen rattaita huomioon Embarassed
ja tuossa laskurissa oli se tuntureitten renkaitten ympärys mitta 182.5cm eli siis 17 tuuman renkaalla jonka kokoinen on solikassakin.
täällä ku näistä kierroksista puhutaa nii minkäköhä jälkee ei solikan sähköt kerkee antaa enempää...tänää ku kokeili paljo kiertää niikiers iha hirveesti ja rupes niinku jossai uusenskoissa niinku rajotin tän tän tän malline nii onkoha siinä se raja???
pasanen kirjoitti:
Autisa kirjoitti:65 cc autisa on mulla solikassa.
Onkos sitä autisaa viilatu? jos on niin miten?

ja minkä lainen kansi?

Huuhtelun lähöt ja pakokanavan oon suurentanu, ite aukot on koskemattomat. Kansi on sama mikä näkkyy mun galleriassa.
http://netti.nic.fi/~rush1/tuna/ lukekaahan tämä. Tämän mukaan kärjelliset sytkyvehkeet ei pysy matkassa enää 11tuhannen rmp:n jälkeenHymy
Autisa kirjoitti:
pasanen kirjoitti:
Autisa kirjoitti:65 cc autisa on mulla solikassa.
Onkos sitä autisaa viilatu? jos on niin miten?

ja minkä lainen kansi?

Huuhtelun lähöt ja pakokanavan oon suurentanu, ite aukot on koskemattomat. Kansi on sama mikä näkkyy mun galleriassa.
ok elikkä huutisten lähdöt sollen isoripasen lohkoille?? ja pako noin about 28mm laipasta. Itte aattelin että teen nuo samat toimenpiteet omalle koskemattomalle setille ja kokeilen kesällä uudella männällä ja orginaalilla 65cc kannella
solifersm81 kirjoitti:täällä ku näistä kierroksista puhutaa nii minkäköhä jälkee ei solikan sähköt kerkee antaa enempää...tänää ku kokeili paljo kiertää niikiers iha hirveesti ja rupes niinku jossai uusenskoissa niinku rajotin tän tän tän malline nii onkoha siinä se raja???
Luulen etei sinulla tule vielä lähimainkaan tuota rajaa ettei katkoja pysyisi mukana. Enemmänkin pääsuuttimesta johtuva röpötys itsellä tulee kunnon rajari kun laittaa joku 6-10kokoa liian ison pääsuuttimen. Kuulostaa muuten ihan jollekkin konkka rajottimelle
ehkeen jossain 13t rpm ruppee kärjet pätkimmään. mutta ei ne seokset yleensä ole ihan 100% kohillaan ole. ite tykkään pitää aavistuksen rikkaalla seoksia niin ei lämpene tai leikkaa.
solifer sm 86 kirjoitti:ehkeen jossain 13t rpm ruppee kärjet pätkimmään. mutta ei ne seokset yleensä ole ihan 100% kohillaan ole. ite tykkään pitää aavistuksen rikkaalla seoksia niin ei lämpene tai leikkaa.

Sama homma, tykkään pitää seosta aivan hitusen rikkaallaan että vältytään suuremmilta remonteiltaHymy
MopedRacer kirjoitti:http://netti.nic.fi/~rush1/tuna/ lukekaahan tämä. Tämän mukaan kärjelliset sytkyvehkeet ei pysy matkassa enää 11tuhannen rmp:n jälkeenHymy

Eihän siellä niin sanota. Ja edelleen. Olen henkilökohtaisesti todistanu että myllynkivi-bosch pysyy mukana ainakin 15krpm huitteille asti. Nauru

Tuo ei sitten tarkoita etteikö ne VOISI jossain tapauksessa rajoittaa jo aiemmin. Kaikki on toki mahdollista. Mutta pääsuutin on yleensä se joka rajoittaa kierroksia, kuten tuossa yllä jo sanottiin.

EsaJuppeli kirjoitti:Mitähän olet laittanut arvoiksi? Itse sain samaisella laskurilla 10200 kierroksiksi.

PS. Ei muuten toimi täysin oikein tuo laskuri. Kun nopeuslaskuriin laittaa 10200rpm, 13/35 ja 175cm ympärysmitan, vastaukseksi tulee 92,59km/h. Kun laittaa samoilla arvoilla (toiseen laskuriin) ja 92,59km/h nopeudella, tulee vastaukseksi 10370rpm.

Hyvä että ilmoitit. Vika löytyi ja se on korjattu. Päivitän alkuperäiseen topikkiin uuden laskurin jossa myös mukana am6 + rabasa.

Tuo 182cm pitkä kumi oli muuten 17" 3.00 kumi, eli hieman isompi tapaus. Sekin on päivitetty laskuriin. Teidän pitäs muuten itte mittailla omat renkaanympäryksenne jos haluutte tarkat mitat.

Vaikuttais siltä että Autisan 91kmh on saavutettu 10200rpm:llä.
Mistäs sen laskurin siis löytää? pistä lataus linkki!
tän foorumin wiki-puolelta
JAa, toi ei oo vissiin ihan paras mahdollinen alue tolle topikille. sm86, saat siirtää sen jonnekki parempaan paikkaan jos vain jaksat.
Siis tämä solifer Sm ''kawasaki'' ketju vaiko tuo sinun ketju?
En nää tarpeellikeksi vaihtaa kumpaakaan.
Sivut: 1 2 3 4