Soliferia

Täysversio: moottori nasahtelee
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
mikä mahtais olla mopossa kun päästää semmoisia nasahtelevia ääniä kun käy, varsinkin kun laittaa kaasua ja kierrokset nousevat äkisti Shocked joskus tunturissa oli semmonen hyvin samalta kuulostava ääni joka lähti männänrenkaista ja lopulta yltyi semmoseks että koko ajan kitisi ja sittempä ei kohta liikkunutkaan mihinkään Rolling Eyes oisko mitää keinoa millä korjata tässä vaiheessa?
jaa eikö kukkaa tiiä? no jatketaan kuitessii, sain juuri tänään vaihdettua laakerit, stefat ja tiivisteet toiseen tomokseen enkä saanut kunnolla sitä käyntiin. kun laitto oikein roimasti bensaa imuaukosta niin huris vähän aikaa mutta ei käynnistynyt. mikä mahtais olla vikana? parissa koneessa olen nähnyt semmosen pellin mikä tulee sen tyhjän tilan eteen mikä kampikammion takana on. onko sillä mitään merkitystä?
Kuullostaisi sytytys vioilta molemmissa. Tarkista kärkiväli, vaihda tulppa ja jos ei vielä auta niin säädä kaasaria tai yritä toisella kaasarilla. Jos nämäkään eivät auta niin voisi testailla sytytyspuolan vaihtoa.
speedysolle kirjoitti:jaa eikö kukkaa tiiä? no jatketaan kuitessii, sain juuri tänään vaihdettua laakerit, stefat ja tiivisteet toiseen tomokseen enkä saanut kunnolla sitä käyntiin. kun laitto oikein roimasti bensaa imuaukosta niin huris vähän aikaa mutta ei käynnistynyt. mikä mahtais olla vikana? parissa koneessa olen nähnyt semmosen pellin mikä tulee sen tyhjän tilan eteen mikä kampikammion takana on. onko sillä mitään merkitystä?
Onhan sillä pellillä merkitystä jos sieltä tyhjästä tilasta menee kaksi reikää kampikammioon. Jos reikiä ei ole niin sitten kantta ei tarvita.
Jos sen sijaan reijät on, vaatii sen kannen tai reijät tukkoon johon käy vaikka kemiallienn metalli. Mutta koska moottori on kasassa laita ensin kansi paikalleen. Voi niihin reikiin liimata tulpatkin koska kemiallisat metallia ei oikein voi käyttää jos moottori on kasassa. Vaarana on että sitä menee kampikammioon ja sielä se ei teet hyvää.
eli kun sitä peltiä ei ole ja jos siinä lohkossa on ne reijät kampikammiosta sinne tilaan ni bensat ja puristukset menevät vaihdelootaan? Neutral tämä selittäs sen että kone tuntuu käynnistäessä kankealta eikä hurise yhtää eli heti kun lopettaa polkasun ni kone tyssähtää kun seinään koska puristus ei riitä viemään sitä mäntää ylös eikä kone jaksa käynnistyä Nauru sen pellin saa varmaan ujutettua tiivisteineen kytkinkopan aukasun jälkeen rattaitten välistä? ja pitää kokonaan uuvvet virtavehkeet laittaa ja säätää. minä kiitän teitä kanssasoliferistit Mosh näillä mennään ni katotaa josko se siitä.
Ne reijät tehtiin tehojen pudottamiseksi. Jos tulppaat ne maholliset reijät niin laita se kansi silti paikalleen. On meinaan käyny niin että tulppa on lähteny irti ajossa ja silloin matka loppuu siihen jos kansi ei ole paikallaan. Ja kannehan saa asennettua kun ottaa kytkinkopan pois.
sitä mosaa tänää tutkiessani huomasin että niitä reikiä ei ollu koskaan tohon ees tehty. yritin pistää kantta paikalleen mutta ruuvi ei lähtenyt vetämään ja tarkemmin tutkiessa kävi ilmi että lohkossa on ruuvinreikä valettuna mutta siihen ei ole ajettu kierteitä Razz no sitte tutkailin tossa että mitäs sitten nii vaihoin magneeton uudempaan ni parempi kipinä tulee ja nyt se bensiini edes syttyy kun savu nousee ja kone iha pikkiriikkisen hurisee mutta ei ihan jaksa lähteä. minä oon huikkabensalla koettanu käynnistää ni voiko käyntiinlähtö olla kiinni kaasuttimen ja putken puuttumisesta? ootteko törmänny muuten semmoseen juttuun että tunskan kone on paljon matalapuristeisempi ku tomos? Nauru tunskan kone hurisee tyhjää mutta tomos pysähtyyy kun seinään jos ei satu lähteen käyntii.. kaikissa tomoksissa mitkä oon omistanu ni sama juttu. onko tää ominaisuus vai vika?
Jos niitä reikiä ei ole niin silloin kantta ei tarvi laittaa. Mikä sitten on vikana niin paha mennä sanomaan ja mikä sen pysäyttää kuin seinään niin empä siihenkään osaa edes arvausta heittää.
onko kukaan huomannu sitten moista? kun niin käyvissä kun käymättömissäkin en ymmärrä jos ei muilla oo moista ominaisuutta. asennan putken ja kaasuttimen tässä niin katsellaan sitten uudemman kerran lähteekö. savua tulee et kyl bensa palaa Razz harrastemielessähän näitä rakennetaan että en vedä pulttia asiasta mutta on kyllä outo värkki tuo tomos Nauru ihan niinku mikään ei nostas mäntää enää ylös vaan polkasun ajan kone pyöris väkisin :O
Hmm... Onkos tulppa aina ihan märkä kun yrittää käyntiin? Itsellänikun oli samanlaista ongelmaa niin vuoti vaihteistoöljyä välitiivisteestä kampikammioon. Testaa ilman vaihteistoöljyjä?
tuota kikkaa testasin jo aikasemmin mutta luulen että se lähtee kaasuttimen kanssa jos on lähteäkseen kun olen nyt vaan huikkaamalla yrittäny lyyvä käyntiin ja jostai jos iskis alkukäyrän tohon vielä niin saattas pitempään bensat pysyy pytyssä : P pitää modifioida saksalaisen simsonin kaasari tohon jollai patentilla vähäks aikaa kun ei nyt bingiä tähän hätään löydy Nauru tuo nasahteleva kone koki ihmeparantumisen ja ääni lakkasi Razz
kyllähän tuo nyt pari sekunttia kävi kerrallaan kun pisti huikkaa. ( ei tietenkää toiminu kaasarin kaa Nauru ) litistin tulpan kärkiväliä niin rupes kipinä tulee enempi suoraan. ideoita kellää mitä vielä kokeilla? millasta kärkiväliä ootte käyttäny katkojassa?
kaasarin sääjöt/ajotukset päen helevettiä?
ajotuksen säädin tasan siihen yhteen kohtaan missä kone suostuu ees vähän hörähtelemään Nauru katkojan kärkiväli oli jotain 0,25. koetin sitä simsonin kaasarii mut huonoilla tuloksilla ku otti lohkoon vähän kii niin kohokammio ei ollu suorassa.
Katkojan kärkiväli aivan liian pieni. 0,3-0,6 on sopiva.
Sivut: 1 2