Soliferia

Täysversio: Exportin takahaarukan akselin mitat
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Morjens

Oisko kellään tietoa, onko eri ikäisissä Solikan Exporteissa eri mittasia takahaarukan akseleita ?
Tilasin uuden akselin Voimakoneelta ja se oli n. sentin pidempi kuin vanha akseli -> pohjaa. Shocked
Voimakoneessa eivät ole moista tavanneet, tuo on ainoa malli heillä.
Eli onko vanhemmissa Exporteissa erimittainen akseli kuin omassani (´71 / Tomos 3V jalkavaiht.)

[Kuva: _big.jpg]

- M -
Ehdottaisin hankkimaan M16 mutterin ja katkaisemaan aksilan sopivalta kohtaa. Sitten hitsaat vain mutterin akselinpäähän kiinni (ja hiot siistiksi) jä vähän maalia päälle nii kukaan ei huomaa.

itse olen tehnyt 12 akseleita ja 14/12 puslan takahaarukkaan . Pituuden passaan sovittelussa M12 mutterilla jonka olen porannut 12.5 poralla "auki". Siitä vaan akseli poikki sopivasta kohtaa ja mutteri kiinni kempin kuumaliimalla Nauru.

eri malleista en tiedä, mutta rakentelun perusperiaatetta sovita sovita ja sovita mukaan toimien tulee hyvä.
näyttäisi siltä, että voimakoneen aksila on sorvattu M14 pitkästa pultista ja pituudessa on ollut häikkää.

Niin ja sellaiset kierteet kun M9 ja M14 on olemassa joskaa niitei käytetä juuri missään.
No M9 löytyy rättisitikan vetoakseleiden kiinnityksista sekä akseleiden päätylevyistä Cool