Soliferia

Täysversio: Seos-suhde
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Eli mitkä ois hyvät seos-suhteet noille solikoille, tuol automaatin osios luki et 4%, mutta ite olen käyttäny 2%.
Eli kuinka öljyttömällä kestää ajella?
Jerekar kirjoitti:Eli mitkä ois hyvät seos-suhteet noille solikoille, tuol automaatin osios luki et 4%, mutta ite olen käyttäny 2%.
Eli kuinka öljyttömällä kestää ajella?

2% alkaa olla aika kriittinen takaraja. sen alle ei parane mennä, muuten tulee noutaja. itse ajelen 3.5% seos suhteella ja öljynä on nuita ns täyssynteettisiä halpaöljyja
Ite tykkään laitella reilut 2% ja hyvin on kiitänyt. Smoke
Eipä toi mullakaan ole vielä hajonnu, enskesänä ku alkaa uutta mäntää ajaan sisään, vois tietenki vähän nostaa suhdetta, ja alkaa ehkä muutenkin käyttään jtn 3-4% suhdetta.
Riippuu miten laadukasta 2t-öljyä käytät. Kalliimpia öljyjä käytettäessä saattaa se 2%:kin olla ihan riittävä, mutta halvempien kanssa kannattaa ehdottomasti käyttää 3,5 - 4% suhdetta.
Mobil 2t bike muistaaseni
4 % seos on aika hyvä.. kerran tyhmänä menin laittamaan 4 % seoksen tilalle 15 % seoksen.. savuttiko perkele Nauru
No ei tuo nyt vielä mitään siihen verrattuna, kun meikäläisen Sollu vuosi vaihteistoöljyä kampikammioon rikkoutuneen stefan kautta. Heittämällä pari kierrosta takapihalla sai aikaan semmoisen kunnon hernerokkasumun keskellä kirkasta päivää; sen verran paksua savua pakoputkesta pukkasi Nauru
piibii kirjoitti:No ei tuo nyt vielä mitään siihen verrattuna, kun meikäläisen Sollu vuosi vaihteistoöljyä kampikammioon rikkoutuneen stefan kautta. Heittämällä pari kierrosta takapihalla sai aikaan semmoisen kunnon hernerokkasumun keskellä kirkasta päivää; sen verran paksua savua pakoputkesta pukkasi Nauru

Joo toi on kyllä totta et kova savutus käypi jos vaihteistonpuolen stefa vuotaa. Mulla oli joskus sama vika ex-Exportissani ja aika railakkaasti savutti.
Jep ite oon kans ihan tolla 4% seoksella ajanu mutta joskus kun oli sisäänajo ja moottori kuumeni yllättävän paljon ajattelin että taitaa olla liian vähän öljyä joten lurautin reilusti lisää oli varmaan joku 10% seoksella hais kuulemma mopolle puol kylää mun takii.
sitä tunnetta ei voi kuvailla kun lähtee kylmänä aamuna kylmällä koneella kaasuttamaan ja näkee peilistä miten koko tie ja tienoo ovat ihanan siniharmaan savun peitossa Nauru
Tai kun katsoo taakse vauhdista ja haistaa sen ihanan 2 tahti käryn Nauru
Itekki lurrautan joskus vähä liikaa, kyllä savuuttaa mukavasti. Ajon jälkee saa semmoset 2 viikkoo tuulettaa takkiasa.
Solvieter kirjoitti:Itekki lurrautan joskus vähä liikaa, kyllä savuuttaa mukavasti. Ajon jälkee saa semmoset 2 viikkoo tuulettaa takkiasa.

kyllä mopo kuski aina sen hajun kestaa, mutta enta ne 10 siinä ympärillä Nauru
kaihis kirjoitti:
Solvieter kirjoitti:Itekki lurrautan joskus vähä liikaa, kyllä savuuttaa mukavasti. Ajon jälkee saa semmoset 2 viikkoo tuulettaa takkiasa.

kyllä mopo kuski aina sen hajun kestaa, mutta enta ne 10 siinä ympärillä Nauru

2-tahin tuoksussa on jotain mieltä virkistävää! Aina tulee hyvälle mielelle kun 2-t tuoksuu. Nauru Äippäkin rupes valittamaan 2-t hajusat niin että joutu siirtää ajokamat omaan kaapiinsa! Hymy
Sivut: 1 2