Soliferia

Täysversio: Mystinen suutin SM:n Bing-kaasarissa
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Solifer SM:n vakiokaasarissa on ilmanottoaukon "huulilla" alareunassa sellainen todella pieni messinkinen suutin, joka on kiinteästi kaasarin runkoon kiinnitetty ja on kaikissa näkemissäni yksilöissä mennyt hiekan ym. roskan takia tukkoon. Tietääkö kukaan mikä ihmeen suutin tuo on ja mitä vaikutusta sillä on kaasarin toimintaan?
Eiköhän se ole kaasarin ylivuotoputki. En ainakaan muista muuta messinkistä kaasarin ulkopuolella näkeneeni.
Tuon ylivuotoputken jo tiedänkin. Tuo kuvailemani suutin ei siis ole mikään kaasarin rungosta ulospäin pilkistävä mötikkä vaan sijaitsee kaasuttimen ilmanottoaukon sisäpintaan poratun pienen kolosen pohjalla (olen merkinnyt suuttimen paikan punaisella liitteenä olevaan kuvaan)
Jaa-a enpä ole tullut koskaan ajatelleeksi tommosta. Itellä siinä ei ainakaan ole suutinta....
Olen nähnyt. Minulla se meni siitä kun kokeilin johon suikaleella nii siellä ei ollut mitään se suikale meni muistaakseni suoraan siihen missä suuttimen pitäisi olla, siis sinne sisälle.
Sehän on jokaisessa tuon mallin Bingissä.Varsinaista erillistä suutintahan siinä ei ole.
Se reikä menee pääsuuttimeen.
liittyskö jotenkin tyhjä käyntiin tms kun ryyppyläppä on suljettuna

vai oisko kiihytys pumppu xD
kaihis kirjoitti:liittyskö jotenkin tyhjä käyntiin tms kun ryyppyläppä on suljettuna

vai oisko kiihytys pumppu xD

Tuskimpa kiihari kuitenkaan. Nauru Toi voi muuten olla hyvinkin ns. joutokäyntisuutin imuläpän ollessa kiinni tjsp.