Soliferia

Täysversio: E10 bensiini
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
moro. ens vuoden alussa kun tulee uusi 95 korvaaja E10 bensa niin olen kuullut jostakin että se ei käykaikkiin vanhempiin autoihin ja pien koneisiin. eli mitä menovettä mopopihin sitten tankataan? vai tuleeko joku toinenkin bensa joka sopii vanhoihin 95 koneisiin?Neutral
ite ainakin aijon ajaa solikallani ja tunturillani 98 bensalla sitten kun 95 poistuu valikoimista
Moro pitkästä aikaa solikka toverit!Nauru E10 bensa ei tosiaan soveltune 2-tahtimoottoriin suuren etanolimäärän takia. Tämä nykyinenkin 95E sopii kuulemma 98:a huonommin 2-t koneisiin. Syynä ei ole alhaisempi oktaaniluku vaan sen lisäaineet. 95 syö kuulemma kampiakselin stefoja nopeammin, kuin 98. Kuinka paljon, en osaa sanoa. Tuli ilmi kun paikallisen pienkonekorjaajan kanssa juttelin.

Sitähän piti vielä kysyä, että oletteko ketkään kokeilleet diesel koneisiin tarkoitettua jäänestoa 2-t koneissa? Tuli tuossa pari vk sitten ostettua Tunturi Tiger jossa vakio Bing kumikurkulla ja jäätyyhän se mokoma. Uusi kiinteäkurkkuinen Bing on jo tilattu mutta tulee vasta ensi kuussa. Onko kukaan kokeillut?
jostaki luin että 98 hinta laskis vähän sillo ku tuo uusi E10 tulee. Entiiä sit onko totta
Tuskimpa laskee. Voisi luulla, että kasvava 98:n kysyntä nostaisi sen hintaa. Raakaa bisnestähän se on. No minua se ei liioin haittaa, kun ajelen itäbensalla. Hymy Sieltä saa myöskin 92:sta lyijybensaa. Wink
Specialisti, mikä kaasarin kanssa kiinteäkurkkuinen?
pari viikkoo sitten sekottelin ensimmäiset 98bensat ja toimii kuten ennenkin, tosin kolmos vaihe särky solikasta.
aina on tullut tankattua 98 mopoon ja pien koneisiin nyt myös autoon vaikka kävisi se 95 autoon,mitähän lie tuo nykyinen 95.
siinä on on enemmän etanolia
Pistän solleen 98 samoin tuohon pikku jenkkiin, pelaa varmasti ja solleen sekoitan synteettistä seo voitelu öljyä 2,5 % seoksella, pelaa varmasti
itellä noin 3 prossaset seokset.
nyt reilu puoli vuotta mennyt, eikä 95:sta ole minkään tankkiin eksynyt. pitää ottaa varman päälle ysikasilla...
pistin e10 110cc kiinan mönkijään niin tankillisen jälkeen oli jotenkin menny venttiili varren kumit ja kannen tiiviste. Nauru ei arvannu että se noin tujua tavaraa ois. =(
Ite oon aina käyttäny 98:a, sama se onko kalliimpaa kuhan solikka kulkee ilman sen isompia remontteja. Kanisterillisen saa silti aina alle 7 eurolla. ja siitä saan tankattua parikin kertaa. Koskaan en muuten ole tankannut suoraan automaatista tankkiin, aina kanisterin kautta Nauru, tulin Yli-Iistä Iihin päin niin alko jo varatankilla pätkimään meno. No, en viitsiny pysähtyä niin ei muutaku vasemmalla kädellä kurottelin kanisteria kuormaverkon alta, sitten korkki leuan alle ja kanisterin korkki polvien väliin ja varovasti siinä tasasella ajellessa sitten kaatelin tankkiin, vähän kerrallaan. Ja kanisteri ei ollu iha täynnä mut tuli siitä joku kolmisen litraa löpöä Nauru. Sitte vaa korkit kiinni ja kanisteri kuormaverkon alle. Hyvin kulki ja tulipa tankattua 45km/h vauhisa Nauru, mut tasasta oli koko matka.
Niin mites tuo muuten nyt kun itsellä on tosiaan menossa stefat ja kaikki uusiksi eli uskaltaisikohan tuossa käyttää E10:ä. Vanhathan nyt hapertuvat mutta mites kun nuo menevät täysin uusiksi. Tosin en muista oliko tuossa aiemmin jo käytössä tuo laskettu kansi ja sen kanssa sitten 98:a mutta mitenkäs vakiokorkuisen kannen kanssa?
Sivut: 1 2