Soliferia

Täysversio: 1985 SM - Paluu teinivuosiin
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Noin miljoona vuotta sitten ostin kesäduunilla saaduilla rahoilla faijan kaverilta SM GT:n, joka tuli tontille kätevästi aivan muroina Amazon Volvon takakontissa. Noin 6 tuntia kaupanteon jälkeen mopedi oli jo jotenkin kasassa ja ensimmäiset savut otettu.

Se mopo oli mulla pari vuotta ja SM:ia oli siinä sivussa muitakin, mutta jotenkin aina harmitti, että tuli koskaan siitä ensimmäisestä moposta luovuttua. Nyt paljon vanhempana rupesi jälleen tekemään mieli jotain pientä näprättävää ja se vanha SM edelleen kummitteli vahvasti takaraivossa. Olenkin jo hommaillut useampia projekti kuntoisia SM:ia talteen, joista jokaisesta on tarkoitus kunnostaa uuden veroinen jossain vaiheessa. Ensimmäiseksi työnalle pääsi 85:n, joka ei nyt ole ihan se GT mikä itsellä oli haussa, mutta tarpeeksi lähellä päästään jo tollakin.

[Kuva: yjt.jpg]

[Kuva: yjx.jpg]

Lähtökohta oli perus surullinen, vuosien jäljet näkyivät joka kohdassa, sähköistä ei tietoakaan, jarrut kateissa, värit vaihtuneet moneen kertaan kilikali purkin sumulla. Mutta suurinpiirtein kokonainen lähtökohta, voimakoneesta perus koneremontti ensiapu paketti, sähkösarja, penkinpäällinen ja kaikki muutkin puuttuvat ja liian väsyneet osat.

Koneeseen tuli hommattua 5-vaihteen hilut joten ne menee sisään kasauksen yhteydessä. Teininä tuntui, että tollaisen koneen kasaa tunnissa, nyt ei oo enään ajelemaan niin kiire joten voi hyvin uhrata kasaamiseen vähän enemmän aikaa.

[Kuva: yjv.jpg]

Kun kone oli räjäytetty muroiksi oli helppo ottaa lohkot tarkempaan syyniin.

[Kuva: yjC.jpg]

Kunnon pesun jälkeen oli aika ottaa hieoma tarvikkeet taas esiin. Halusin saada lohkoihin sopivan kiillon, ei välttämättä miellytä kaikki museopuritaaneja, mutta toi on kuitenkin aika näkyvällä paikalla kaksipyöräisissä joten ei se pieni kiilto pahasta ole.

[Kuva: yjU.jpg]

Kansi tuli kiillotettua samalla, sylinteri on kuvassa väärä, oikea on käsiteltävänä ammattilaisella, tulee kiiltävä musta joka pysyy kiinni kuumassakin. Kaikki koneen pultit on RST-kuusiokoloja, pinnapultit CAT:lta kovat versiot. Kaikki lohkot on kiilloituksen jälkeen pulverilakattu, joten kiilto ei ole ihan superpeili, mutta silti todella hyvä ja helppo pitää tulevaisuudessa puhtaana.

Seuraavaksi päivitystä kun iso kasa osia tulee pulverimaalaamosta.

Tarina jatkuu...
Hyvä aloitusviesti (Y)
Seutantaan menee.
menikö kauankin koneen kiillottamisessa?
soturi kirjoitti:menikö kauankin koneen kiillottamisessa?

Ei varmaan mennyt kuin kolmisen tuntia per lohko. Rauhassa tuli tehtyä. Nauru
Kylläpä kiiltää Shocked
Millä kiillotit?
On siinä lopputuloksella ja lähtökohdalla aikamoinen ero, hienoa työtä! Nauru
solifer kirjoitti:Millä kiillotit?

Naapurissa on rosteri/alumiini firma ja niillä saa käydä aina kiillottamassa kunnon vehkeillä ja aineilla. Iso pinnat hioin ekana ja lopuksi pystykoneessa parilla eri lumpulla ja hieoma aineella. Pienet taskut ja poterot käsipelillä, dremelillä yms pikkunysväysvehkeillä. Nauru
Tänään sain hypisteltäväksi ensimmäisiä pulverimaalattuja tilbehöörejä. Jotenkin toi orkkis musta/kulta yhdistelmä vaan toimii...

[Kuva: yBv.jpg]

Tulee aina mieleen vanhat JPS formulat.
[Kuva: john-player-special.jpg]

Tarina jatkuu...
Ei saakeli ku toi kone kiiltää !! Shocked Hyvältä näyttää, mites onko edistynyt yhtään ? Hymy
Jönsky kirjoitti:Ei saakeli ku toi kone kiiltää !! Shocked Hyvältä näyttää, mites onko edistynyt yhtään ? Hymy

Edistyy pikku hiljaa, viimeisimmät koneen hilut odottaa postissa, meen tänään hakemaan ja viikonloppuna olisi tarkoitus ajaa kone jo sisään toisessa mopossa. Nyt on 6 tollaista kiillostettua konetta odottamassa kasausta, lähti vähän käsistä... Dance
Moikka

paljon pyydät jos lähetän sulle lohkot killotettavaksi?
on niin sairaan upeat.. että itkettää...

terkuin Mikki puh 0415447302
Millä aineilla kannattas rueta kiillotteleen ja miten hioit tuon koneen ensin?
Jos toimenpidevaiheet kertositHymy
Villa vai huopalaikka?
Mites, onko mitään isompaa tapahtunut ?
Sivut: 1 2