Soliferia

Täysversio: sm 79 vaihteet ei toimi
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Missä vika kun vaihteet ei toimi , mitään näkyvää vikaa ei oo sisuspalikoissa , vetoakseli toimii kädessä ok mut kun laittaa palikat kasaan niin ei mene kun ykkösvaihde hyvin muut ei mene kun repimällä ja jos onnistuu saamaan neloselle niin alaspäin menee suht hyvin mut ei ylös.Shocked
Vaikuttais oireet semmosilta, että vaihdeakselilla olisi päittäisvälystä liikaa, tai sitten vaihdeakseli ei ole ihan oikeassa kohdassa,elikkäs pitää säätää päissä olevilla rikoilla oikeaan kohtaan.
Juu luultavasti on tuota välystä liikaa. Ittellä vaihteet ei tahtonu pysyä päällä, mutta asia korjautui vetoakselille laitetuilla prikoilla.
Kiitos ? mut mistä minä tidän oikean rikka määrän kummallekkin puolelle, ja mitkä on rikkojen paksuudet/jousien pituudet ei kuormitettuna.
Itse olen miettinyt samaa, kun on samantapaisia ongelmia. Kai se on vain mätettävä prikkoja ja kasaan, niin pitkään että toimii? Eli moottori siihen asti kasaan, että saa vaihteet vaihdettua. Ja tietysti pultit pitää kiristää, että lähtee välys.
Kun moottori on auki niin yksi akseli kerrallaan paikoilleen ja vähän kiristää pultteja niin pääsee näkemään välyksen.
pari milliä päittäis välystä on sopiva.
Kiitos! Nyt tuo homma helpottuu huomattavasti. Ja prikkoja varmaan yhtä paljon molemmille puolille?
Poori puolelle yksi paksu riittää.
Voipihan se ykkösen ratas olla kuluneempi? Tai vaihteensiirto jumittaa ykköselle, eikä palauta sitä normaalisti?