Tuommonen päristin olis tarkoitus panna nyt aluksi käymään!
seisonut liiterissä n.40vuotta
Suoraan ajosta jätetty seinää nojailemaan.
Isäntä sen aikoinaan ostanut vuonna 1969. ajettu 15040km.
Muutama osa on ajan saatossa kadonnut mystisesti? Pakosarja, kaasukahva ja vasemman puolen moottorin suoja pelli.
Taka valon lissi on myös rikki ja kaikki vaijerit.
Renkaat tietty tyhjät
Ihan ensin pitäisi pestä vuosien pölyt pois ja ruiskia jokapaikkaan crc:tä
Mootori on jumissa, mutta renkaat ja loota pyörii jotenkin!
Mitä nyt pitäisi ottaa huomioon ja ylipäänsä mistä kannattaa koko homma aloittaa? Moottori irti, osiin ja kaikkien osien armoton puhditaminen vissiin nyt aluksi?
Tullut tässä selattua näitä sivustoja ja tuo meitin Solifer taitaa ollakin jotain muuta vuosi kertaa..
Isäntä sen siis on ostanut vuonna 1970 uutena, mutta eikö tuona vuonna tullut se käynnitys poljin malli???
Meidän mopossa on polkimet.. Eli olisko se sitten -69..?
Varmaan -69 vuosimallia. Itelläni on -70 ja siinä on poljin käynnistys.
Otin oiken kuvankin tänään!
Siinä on 40vuoden pölyt päällä! Huomenna olis tarkoitus pestä ja kattoo mitä jää jälelle
Sehän on jo melkein ajokunnossa.
Meinasitko tangon putsata vai ostaa uuden? Kyllähän tuossa tekemistä näköjään riittää.
Henk kirjoitti:Sehän on jo melkein ajokunnossa.
Meinasitko tangon putsata vai ostaa uuden? Kyllähän tuossa tekemistä näköjään riittää.
Juu! Ilmaa renkaisin ja kylille
Pitää kattoo kuika puhtaaksi sen saa.. Joskus vanhan polkupyörän tanko oli lähes samassa kunnossa, mutta lähti niin puhtaaksi että!
Vissiin oli pieniä reikiä kromissa josta ruoste värjäsi koko tangon..
Eilen tuli pestyä exportti! Kireessä on piki moottorissa ku ei lähtenyt tehopesuaineellakaan
No otan kumminkin moottorin irti nii pitää vaikka bensalla koittaa liuottaa lika pois!
Mitä metallia tuo moottorin on? Millä sen saa kiiltämään?
1200 vesihieontaa ja armotonta kiillottamista kiillotus-tahnalla vai..?
Entäpä vanteet? Vai onko helpompi vaan maalata
[/i]
Nyt on motti irti! Kyllä on eturatas ajettu loppuun
En tiä kuinka se on voinut enää liikkua eteenpäin ku hampaista ei ole ku pieni kumpare jälellä
Isäntä muisteli, että piti kokoajan kiristää tai muuten löi ratas tyhjää..
Otin kannen pois koneesta! Oli ruokalusikallinen karstaa männä päällä
Hitto ku en yhtään katonut kummin päin e kansi oli paikoillaan...
Sen muistan notta rivat oli poikkipäin koneeseen nähden eli ilmavirran suuntasesti mutta onko se leevempi reuninmainen ripa ylhäällä vai alhalla?
Ok! Kiitoksia.
Onko hyviä vinkkejä ku mäntä on vähän jumissa sylinterissä?
Ruosteen poikasta nääs
Jotain ruosteenirroitus ainetta ruiskin männän päälle yöksi vaikuttamaan.
Paljon öljyä, antaa sen vaikuttaa ja varovaisesti puukalikan kanssa naputtelee männänpäätä. Taitaa olla ainoa vaihtoehto?
Ei irtoo
Ei kauheen lujaa uskalla paukuttaa.
Mäntä on aika alhaalla! Pistin nyt moottorin seläälleen ja pruiskin pakoaukon täyteen ruosteenirrotus ainesta!
Huomenna taas pitää koittaa hakata..
Kiilottelin aikani kuluksi vähän osia!
(patapata on ehdoton värkki ku pesee nuita osia ennen hiomista/kiillotusta!)
Lähtihän se mäntä puis ku käytti vähän voimaa! Pieni pettymyskin tuli vastaan ku tuo sylinteri putki on tuolta alapäästä rikki
Mitähän tuolle olis tehtävissä vai pitääkö hankkia uusi koko sylinteri?