Soliferia

Täysversio: 5. vaihde
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
no morgen.. soliferiini tehtiin 5. vaihde ,mutta kun laittaa 5 tuntuu kuin vauhti tippuisi. mainitsin isälleni tästä asiasta ja hän sanoi ,että jos laittaisi 10 piikkisen hammasrattaan takaisin etteen niin asia korjaantuisi ,eli sen vakion, siinä on nyt 13 piikkinen eessä ,isä sanoo että se ei jaksa ny kiihtyä ku on 13 piikkine Confused onkoha lie totta ? ja eikö ne vakiovälit oo aika huonohkot? vääntöö solles kuite on ja tehoja ...
Vaikuttaisi tosiaankin siltä, että mopostasi vaan yksinkertaisesti loppuu vääntö kesken. Jos et ihan vakiovälejä halua laittaa, niin kokeile vaikka 11-piikkistä eteen; se oli ainakin meikäläisen Sollun tehoihin kaikkein sopivin.

... tai sitten pistä koneeseen lisää virityksiä Hymy
joo pitää kokeilla sitä 11 piikkistä ,mut en mie usko et siitä vääntö loppuis keske ku on kannesta otettu 2-2,5mm poies ja pyttyä porattu ja muutaki sählää ,mut no jaa.. kiittos vastauksesta
Meneeks solikka katsastuksesta läpi jos siinä on 5 vaihde
emmie vaa tiiä ,katsastin eka ja sit tein 5. vaihteen , kay kokeilee ,jos ei mee nii ota viitone poies ja uuestaa vaa...
Ei mene. Katsastuksessa nimittäin kokeilevat mopon välityssuhteen niin, että panevat suurimman vaihteen päälle ja katsovat monta "nykäystä" takarengas liikkuu yhden pyörähdyksen aikana. Jos 5. vaihde on asennettu, ei nykäysten lukumäärä täsmää vakion kanssa.

Tai no riippuu tietysti siitä, miten tarkka katsastusmies on, mutta itse kyllä pelaisin varman päälle ja ottaisin 5. vaihteen pois katsastuksen ajaksi.
Kyllä se vissiin saa menemään läpi viidennellä vaihteellakin kunhan ratastamalla muuttaa välitys suhteen takaisin normaaliksi.
Käyhän se noinkin. Ei varmaan kovin moni katsastusmies viitsi alkaa välityssuhteen mittaamisen lisäksi laskemaan enää rattaiden hammaslukuja Hymy
tai sitten käy niin paskasti että se katsastus mies kattoo että 4 vaihteinen mopo ja ronklaa vaiheteen 4 ja lasettele sielät jotakin ihan muita lukmia ja hylkää.
piibii kirjoitti:Käyhän se noinkin. Ei varmaan kovin moni katsastusmies viitsi alkaa välityssuhteen mittaamisen lisäksi laskemaan enää rattaiden hammaslukuja Hymy

Kun faija kyseli katsastusmieheltä niin se sanoi että saa olla jos välitys suhde on isoimmalla vaihteella että kun takapyörä pyörähtää 1 kerran on magneton pyörähdettävä +17 kertaa ja ne laskevat sen siellä. Että revi siitä...

Eli nyt on hoppu ja mistä saan revittyä äkkiä jonkin solikan 11 tai 10 piikkisen eturattaan? Jotten joudu ottamaan 5:nettä vaihdetta pois. Kiire!!!
tilaa euro motor centeristä...
Zeta kirjoitti:Eli nyt on hoppu ja mistä saan revittyä äkkiä jonkin solikan 11 tai 10 piikkisen eturattaan? Jotten joudu ottamaan 5:nettä vaihdetta pois. Kiire!!!

http://www.mc-scatter.com tulee muutamassa päivässä sieltä

~/A
Zeta kirjoitti:
piibii kirjoitti:Käyhän se noinkin. Ei varmaan kovin moni katsastusmies viitsi alkaa välityssuhteen mittaamisen lisäksi laskemaan enää rattaiden hammaslukuja Hymy

Kun faija kyseli katsastusmieheltä niin se sanoi että saa olla jos välitys suhde on isoimmalla vaihteella että kun takapyörä pyörähtää 1 kerran on magneton pyörähdettävä +17 kertaa ja ne laskevat sen siellä. Että revi siitä...

Eli nyt on hoppu ja mistä saan revittyä äkkiä jonkin solikan 11 tai 10 piikkisen eturattaan? Jotten joudu ottamaan 5:nettä vaihdetta pois. Kiire!!!
kun laittaa viitos vaihteen niin tarviiko vaihteensiirtäjässä tehdä muutosta vai meneekö suorilla????? ps:vastauksia pikasee
Trollin makua. Vastattu jo omassa sinun tekemässä topicissa. EI Tarvitse modata, menee suoraan.
Sivut: 1 2