Soliferia

Täysversio: 12v sähköjärjestelmä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Ei se siitä rahasta kiinni ole. Vaan oon vähän märkäkorva näitten suhteen, eli meneekö se valopuola hyvin tuohon Solikkaan?
jantsekki kirjoitti:Onko SOLIFERdriveri kokemusta asiasta? Ei uskois että kovin paljon tehoja vie...Senkus koitat tiller60, ei ne puolat nyt ihan omaisuuksia maksa. Ja kerrot vähän kokemuksia niin muutkin uskaltaa kokeilla Wink

Ei ole kokemusta ja olet luultavasti oikeassa, että ei se paljon tehoa vie, mutta vie se kuitenkin.
Tuli vaan mieleen tämmönen juttu vauhtipyörästä...
Oon nähnyt 2 erilaista solikan vauhtipyörää, toisessa magneetit ovat myovikehässä ja toisessa rauta palat ovat magneettien ja itse kehän välissä.

Onkos nuissa mitään eroa tehon suhteen? Tietääkö kukaan mistä mallista kumpikin kuuluu?Confused
tehosta en sano mitään mutta molemmat ovat mittojen puolesta samanlaisia. eli käyvät vanhaan sekä uudemman pohjalevyn kanssa.
Nyt kyllä SOLIFERdriveri on väärässä ei se tehoo vie se enempää aijatellaan asiaa ku suzukin konees on 1,5hv alkuperäsenä ja tomokses sama ni ei se nyt voi tehoja voi viedä ja jos viekin ni se on niin minimaalista ettei voi huomata.
suksi.kuuseen kirjoitti:Nyt kyllä SOLIFERdriveri on väärässä ei se tehoo vie se enempää aijatellaan asiaa ku suzukin konees on 1,5hv alkuperäsenä ja tomokses sama ni ei se nyt voi tehoja voi viedä ja jos viekin ni se on niin minimaalista ettei voi huomata.
Siis ei se ny niin kauheasti tehoa vie, mutta kyllä se sitä hieman vie.(vähän)
Meneekö tuo pv:n 12v valopula kiinni solikan valopuolan tilalle? Tuotahan voisi kokeilla, jos saisi varmuutta meneekö se paikalleen.
Joo, se vie tehoa niin vähän, ettei sitä ihminen pysty huohmaamaan.
Nyt on Pv sytytys osat soliferissa kyllä se ainaski läks käymään vielä pitää sytytys ennakko laittaa kohilleen. vielä mangettoo 12v puola. pv mangetoa piti madaltaa ja laittaa solikan mangeton keskiö että sai paikalleen.
Mitenkähän onnistuis IDM/ducati magneeton (morini) laitto solikkaan? Mototissa puhelivat, että pienellä magneetonkiinnikkeitten muokkaamisella menee puchiin. Bosch:han on molemmissa vakiona, mutta onko pyörimissuunta sama? Nuista morinin magneetosta pohtivat myös, että voisiko muokkaustyön tehdä magneettoon eikä kiinnikkeisiin, sehän tarvitaan sytytyksen ajoituksen takia.
ootko käyny kahtoo tugen galleriaa ja sieltä taisi löytyä ohjeet siihen magneeton asennuksiin ja tuohon tarkoitukseen taisi käydä vain ducatin virrat.
sillä sen valmistajan magneetossa oli oikean lainen kartio
Samallahan sais kärettömän sytkänki, mistähän sais halvalla morinin sytkät... Miten kartio voi olla erilainen kun toistensa paikalle sopivat? Mutta mitenkähän kiertosuunta, bossin mainostetaan toimivan molempiin suuntiin.
Sysi kirjoitti:Samallahan sais kärettömän sytkänki, mistähän sais halvalla morinin sytkät... Miten kartio voi olla erilainen kun toistensa paikalle sopivat? Mutta mitenkähän kiertosuunta, bossin mainostetaan toimivan molempiin suuntiin.

joo perun puheeni tuosta että niissä olisi erilainen kartio kun muistin väärinSad
Hävinneissä viesteissä, kuka olikin, kertoi käämittäneensä valopuolan uudelleen. Voisiko kyseinen henkilö kertoa tuloksen, virta ja jännite. Haluaisin tietää, että pitäisikö alkaa käämittäämään puolaa... Erillinen takavalopuola ilmeisesti otettiin pois käytöstä?
Minulta on näköjään hävinnyt tuo viesti. Eli käämitin luultavasti pv:n valopuolan (ostin 5 eurolla moposopista romulaatikosta) 0.95mm langalla. En kerennyt testaamaan kovin hyvin tuota puolaa kun männänrengas meni taas (stepparilaatuaNauru), mutta voltteja tuli täysikaasulla yli 30. Minulla takavalopuola/jarruvalopuola on sytytyspuolan päällä, joten sitä ei tarvinnut ottaa pois käytöstä. Kokonaisuudessaa tuolle valopuolalle tuli korkeutta saman verran kuin sytytyspuola+jarruvalopuola yhdistelmälle.

E: Ei tullut riitävästi ampeereja tuosta puolasta, ei jaksa 12v 55w palaa. Asia korjaantuu rakentamalla väliin muuntaja, mikä muuntaa jännitteen n.15v ja virran toivon mukaan 5 ampeeriin.
Sivut: 1 2