Soliferia

Täysversio: Jaksaako vakiosolifer 13/35-välityksiä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Minulla on siis solifer sm, uusi vakioputki, kaasutin putsailtu ja korjailtu (vakio 11mm Bing) 4 vaihdetta ja tällä hetkellä 11/35-välitykset... Kone on hyvässä kunnossa ja tuntuu vääntävän ihan asiallisesti. Jaksaisiko solifer vääntää vielä 13-hampaisella eturattaalla. Teharia en voi hankkia, hitsausvälineitä ei ole reikälevyn muokkaamista varten, mutta valmiina on säätösuutin (mikäli siitä nyt mitään hyötyy) Jaksaisiko siis vakio-SM vetää vielä 13/35-välityksillä?
Voi olla liian iso vakiokoneelle. Toisaalta voi toimia?
en tiedä mutta mun solikassa on 15/38 välitykset ja vakio on.
epäilisin että yksistään jaksaa ihan kohtalaisesti, tasasella et kyllä millään saa 4-vaihteella täysiä kierroksia
Meikän solikka vääntää kyllä noillakin väleillä kaikki vaihteet loppuun asti, toki se on rasittavaa kun joutuu pykältämään aika pieniinkin mäkiin.
mut onkos se sulla naksu vakio? Nauru
Ei jaksa mennä noilla väleillä. 11-35 välitykset ovat hyvät vakioon. Toisaalta liekkö se vanhanmallin vakioputki vääntävämpi kuin uudemman mallin ?
Ja hieman off topic... Onko yleismallin teharista mihinkään? Auttaisiko se jos laittaisin sen alkuperäiseen alkukäyrään kiinni. Esimerkkinä: http://www.mopomesta.fi/kauppa/product_i...dabc9af7a8
auttaako kyseinen putki ollenkaan konetta vääntämään isommalla eturattaalla?
Suosittelen ostamaan Moposportilta se crominen tehari ja Solifer Sm alkukäyrä.
Solifer sm85 kirjoitti:Suosittelen ostamaan Moposportilta se crominen tehari ja Solifer Sm alkukäyrä.
SM:n alkuperäiskäyrä on melko uusi ja hyväkuntoinen löytyy jo ennestään mutta sen verran edullinen se tehari olis että onhan se vähintään kokeilun arvoinen Hymy
Itellä on 15/32 välit, vakiokaasuttimella jakso ihan hyvin vetää, paitsi joutu ylämäkeen laittaa vaihdetta alaspäin. ja on vähän viilailtu ja porattu pytty.
Mun läskitankki jakso hyvin vetää vakiona 14/38 väleillä.
Update: hyvin tuntuu kulkevan, uudet ketjut pitäs kyllä pätkästä kun tilasin uudet ketjut eturattaan oston yhteydessä. Nykyiset, vanhat ketjut ovat jo melkoisen kireällä. Vähän lisävääntöä voisi kyllä olla, joten jossain vaiheessa ostan sen yleismallin teharin. Muffleria en mene hankkimaan, koska ei ole hitsausvälineitä alkukäyrän muokkaamiseen ja yleismallin teharin sais kiinni nykyiseen alkukäyrään näppärästi.
solivieteri kirjoitti:mut onkos se sulla naksu vakio? Nauru

Oli täysin, paitsi välit tietty 13/35
Mulla on kans 13/35 välit ja muuten vakio ja kyllä jaksaa mennä hyvin. Smoke
Sivut: 1 2