Soliferia

Täysversio: Kipinä tulee mutta ei käynnisty?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
katoppa sit et koho toimii
kohokin toimii mainiosti! ja putkikin on tutkittu ja todettu tukoksettomaksi! laitoin uuden ja alkuperäisen kaasarin tilaukseen ja sillä välin koko mopo purkuun Hymy edessä kittausta, maalausta, vanteiden kiillotusta ja ruosteiden poistoa (lähinnä iskarit)

Ps. jos jollain on ylimääräsenä tähän export automaatti malliin sopiva tarakka ja/tai nopeusmittari kaikkine härpäkkeineen niin kiinnostusta ois ostaa! mielellään jos ois ihan alkuperäiset niin ois parempi!
Stefa(t) kuivunut?!?
Tai särkynyt?. Itsellä oli joskus kytkinpuolen stefa kulunut ja vuosi paineet kampikammiosta vaihteistoon. Kaikki väännöt hävisi ja käynnissä pysyminenkin oli työn ja tuskan takana.
mutta jos se kerta pörähtää aina, kun pensaa laittaa suoraa sylinteriin, niin eise kyllä pensaa saa.
stehvat... Ilmeisesti, kuten meillä taitaa olla, paitsi meillä ei varmaankaan aivan loppu, lähtee vielä kaasarin imupuolta peittämällä (rikastin läppä kiinni) käyntiin mutta pyörii vain korkeilla kierroksilla. Läppä auki ei toivoakaan saada käyntiin, ei edes lupaa,ellei lupsuttimella anna ainetta.

Entisen omistajan mukaan tuo meidän mopo seisonut 4 vuotta...
Tuo bensan saamattomuus voi johtua stefan/stefojen vuotamisesta, koska silloin mäntä ei saa tehtyä riittävää painetta kampikammioon jotta bensa kulkeutuisi kanaviin ja sitä kautta sylinteriin.
Stefoja en ookkaan tajunnu kattoa minkä kuntoset on.....
Jyka86 kirjoitti:Stefoja en ookkaan tajunnu kattoa minkä kuntoset on.....
Kannattaa kokkeilla nyt ensiksi vaihtaa magneeton puolen stefa. Ei oo kova homma vaihtaa,ja eikä maksa paljoa. Itsellä oli stefa kuivunut ja ei lähteny ampumallakaan käyntiin mut sitte ku vaihtoin stefan nii johan hörähti käymään kertalaakista Mosh
Meiltä löyty tosiaan tämmöset, kuten tuossa jo pari viestiä sitten eppäilinkin Nauru

[Kuva: DSC01608.jpg]
Kuvassa vasemmalla vanha magneeton puolen stefa ja oikealla uusi.

[Kuva: DSC01906.jpg]
Ja tässä kytkin puolen stefa joka oli kahdessa osassa Confused

Tilanne aluks tosiaan että huuti vaan kierroksia --> sitten vaihdoin magneeton puolelle stefan muuttui tilanne semmoiseksi että ei enää lähtenyt käyntiin oikein mitenkään --> sitten vaihdoin kytkin puolen stefankin niin johan pelittää.

Magneeton puolelle hommassa kestää arviolta 20 min jos ei halua kiirettä pitää ja muutenkin on ikään kuin löytöretkellä. Kytkimen puolelle tais mennä noin 2 tuntia joka sisälti kyllä kytkimen purkamisen ja putsailun + kasaamisen kahdesti (tottakai just viimeinen levy väärässä asennossa), jonnii verran kuvailua ja 2 dl öljyn imeyttämisen lattialta Evil or Very Mad
Jees nyt lähtee mainiosti käyntiin tai siis niin hyvin kun varmaan tulee koskaan lähtemään mutta kun käy niin kuuluu pieni kilkatus? oisko vaihteisto öljyt vähissä? mites sen lisäys ja tarkistus tapahtuu? kun ei ole joutunu koskaan sellasta tekemään Nauru
No vaihteistoöljyt on kunnossa ja tarpeeksi! mutta silti kuuluu pieni nakutus ja täristää käydessään... oisko vieläkin sitten sytytys persiillään?
Sivut: 1 2