Soliferia

Täysversio: Kaasutinongelma Vieterissä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Kokeileppa sitä kun sammuu niin laita heti hana kiinni, jos lähtee sittenkin käyntiin niin vika ei ole bensan saannissa.
Vika ei bensan saannissa ole. Tämän todensin laittamalla suhauttamalla hitusen eetteriä ilmanputsariin ja polkemalla sammumisen jälkeen. Jos vika olisi bensan saannissa ollut, eetteri olisi palanut. Näin ei kuitenkaan käynyt.
Yleensä moottori käy jos se saa kipinää ja bensaa.
solifer kirjoitti:Yleensä moottori käy jos se saa kipinää ja bensaa.

Ei välttämättä, ainakaan Boschin virtalaiteiden kanssa. Nauru Tässä Tomoksen käymisen perusedellytykset: Kaasari puhdas/säädetty oikein, uudet sytytysosat(puola, konkka, kärjet, puolan johto/hattu)jotka oikein säädetty(puolan välys vauhtipyörään, oikea katkojien kärkiväli) ja [/b]muista ehdottomasti tarkastaa johtojen tinaus konkan päältä.[b] Itellä ollut lukuisia kertoja vikana irti tärissyt konkan tinaus.

Muista pyös tarkastaa imuvuodot: Kampuran stefat, imukaulan tiiviste, pytyn alatiiviste ja lohkojen paperitiiviste. Jos nämä ovat kaikki kunnossa moottorin pitäisi käydä, mutta henkimaailman vehkeitähän nämä Boschin sähköillä olevat ovat. Smoke
solifer kirjoitti:Yleensä moottori käy jos se saa kipinää ja bensaa.

Jepjep. Se on vaan siinä, että kumpaakin se saa, mutta silti sen 2-10km:n jälkeen sammuu ja lepohetken jälkeen käynnistyy.

Specialisti kirjoitti:Ei välttämättä, ainakaan Boschin virtalaiteiden kanssa. Nauru Tässä Tomoksen käymisen perusedellytykset: Kaasari puhdas/säädetty oikein, uudet sytytysosat(puola, konkka, kärjet, puolan johto/hattu)jotka oikein säädetty(puolan välys vauhtipyörään, oikea katkojien kärkiväli) ja [/b]muista ehdottomasti tarkastaa johtojen tinaus konkan päältä.[b] Itellä ollut lukuisia kertoja vikana irti tärissyt konkan tinaus.

Muista pyös tarkastaa imuvuodot: Kampuran stefat, imukaulan tiiviste, pytyn alatiiviste ja lohkojen paperitiiviste. Jos nämä ovat kaikki kunnossa moottorin pitäisi käydä, mutta henkimaailman vehkeitähän nämä Boschin sähköillä olevat ovat. Smoke
Ainoa, joka tästä listasta ei ole tarkistettu on puolan välys vauhtipyörään. Miten tämä todennetaan oikeaksi/vääräksi ja korjataan?
Onko sylinteri kovin timmi? Jos on porattu ja hoonattu liian tiukka sovitus niin voi hyytyä koneen lämmittyä. Mulla teki pappatunturi juuri tuolla tavalla että pystyi ajamaan pari kilsaa ja sammui, silloin oli kyllä syynä viottunut sytytyspuola, jonka vaihdon jälkeen on toiminut hyvin. Mutta kerran se on sulla uusittu niin vika ei ilmeisesti ole sytyksessä, vaan polttoaineen syötössä niin kuin on todettu aikaisemmin, jos sulla on toisia kaasuttimia niin kokeile niillä jos vakio bing ei tokene, tällä varmistat jos vika on todellakin kaasuttimessa.
Ainoa, joka tästä listasta ei ole tarkistettu on puolan välys vauhtipyörään. Miten tämä todennetaan oikeaksi/vääräksi ja korjataan?


Se välys pitää olla 0.2 - 0.3mm, varottava ettei puola kosketa vauhtipyörää, muuten se kuumenee ja varmasti viottuu. Rakotulkki on hyvä vehje välyksen katsomiseen, eli löysää puolan ruuvit ja rakotulkista 0.25mm liuska ja sillä sovittelee kohdalleen ja puola kiinni. Lopuksi pyörittele vauhtipyörää ja varmista että puola ei hankaa vauhtipyörään.
Sivut: 1 2