Soliferia

Täysversio: Sm kulkemaan 60km/h
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Tavoitteena saada Sm kulkemaan n.60km/h. Tämän hetkiset virit: 11-35 välit,5 vaihde, 3mm laskettu puch kansi (1mm tiivistepintaa vielä), itsetehty ilmanputsari. Tällä hetkellä kulkee tasaisella 52km/h sigmaan ja kiihtyy kohtuu hyvin. Mitäs pitäis vielä tehä tälle? pyttyä en ajatellut viilata...
Putki ja kaasutin vaihtoon.
laita sahan kassu
vanadium kirjoitti:Putki ja kaasutin vaihtoon.

Ok, pitäiskö putkena olla muffleri vai kävisikö Tiger Aquan Giannelli?, kun semmoinen tallista löytyy. Vai jaksaako viilaamaton kiertää Giannellin tehoalueelle ?
pakoputkihan näissä yleensä eniten ahistaa,vakiokaasarillakin saa menemään sen 60 km/h,itella toimi joskus tunturi airin vakioputki tosi hyvin,ja niitä saa halvalla esim rompemarkkinoilta ja taitaa olla huutonetissä juuri nytkin yksi.
jerkkuli kirjoitti:pakoputkihan näissä yleensä eniten ahistaa,vakiokaasarillakin saa menemään sen 60 km/h,itella toimi joskus tunturi airin vakioputki tosi hyvin,ja niitä saa halvalla esim rompemarkkinoilta ja taitaa olla huutonetissä juuri nytkin yksi.

Mitäs muuta viriä oli sulla ? tuo uudenmallinen putki on kyllä melkonen tehosyöppö Sad. Kuristaakohan se äänenvaimennin siinä ?
Solifer sm85 kirjoitti:
jerkkuli kirjoitti:pakoputkihan näissä yleensä eniten ahistaa,vakiokaasarillakin saa menemään sen 60 km/h,itella toimi joskus tunturi airin vakioputki tosi hyvin,ja niitä saa halvalla esim rompemarkkinoilta ja taitaa olla huutonetissä juuri nytkin yksi.

Mitäs muuta viriä oli sulla ? tuo uudenmallinen putki on kyllä melkonen tehosyöppö Sad. Kuristaakohan se äänenvaimennin siinä ?

Ei se äänenvaimennin juurikaan kurista, mutta pakoputki on vaan todella epäedullisen mallinen 2-tahti koneelle. Liian pieni kartiokkuus ja muutenkin putki on erittäin vanhanaikainen.
Solifer sm85 kirjoitti:Tavoitteena saada Sm kulkemaan n.60km/h. Tämän hetkiset virit: 11-35 välit,5 vaihde, 3mm laskettu puch kansi (1mm tiivistepintaa vielä), itsetehty ilmanputsari. Tällä hetkellä kulkee tasaisella 52km/h sigmaan ja kiihtyy kohtuu hyvin. Mitäs pitäis vielä tehä tälle? pyttyä en ajatellut viilata...

Ilman pytyn viilausta ei taida kovin helposti päästä 60km/h.Rolling Eyes
Solifer sm85 kirjoitti:Tavoitteena saada Sm kulkemaan n.60km/h. Tämän hetkiset virit: 11-35 välit,5 vaihde, 3mm laskettu puch kansi (1mm tiivistepintaa vielä), itsetehty ilmanputsari. Tällä hetkellä kulkee tasaisella 52km/h sigmaan ja kiihtyy kohtuu hyvin. Mitäs pitäis vielä tehä tälle? pyttyä en ajatellut viilata...

Kannattas niitä välityksiä muuttaa, tuommosilla ihmekkää jos ei kulje. Itellä vakiossa 13/32 + yleistehari ja hyvin kulkee viitosellakin...
jonez kirjoitti:
Solifer sm85 kirjoitti:Tavoitteena saada Sm kulkemaan n.60km/h. Tämän hetkiset virit: 11-35 välit,5 vaihde, 3mm laskettu puch kansi (1mm tiivistepintaa vielä), itsetehty ilmanputsari. Tällä hetkellä kulkee tasaisella 52km/h sigmaan ja kiihtyy kohtuu hyvin. Mitäs pitäis vielä tehä tälle? pyttyä en ajatellut viilata...

Kannattas niitä välityksiä muuttaa, tuommosilla ihmekkää jos ei kulje. Itellä vakiossa 13/32 + yleistehari ja hyvin kulkee viitosellakin...
Mulla oli 13-35 välit, mutta ei jaksanu oikein mennä.
Ilmanputsari, mäntä ja putki ahistaa eniten. Säätösuutin, itetehty vapaavirtaussuodatin, tehoputki, 13-35 välit ja männästä viilaa pakoaukon ja huuhtisten kohalta pois ni on vähä pirteempi.
Sokant kirjoitti:Ilmanputsari, mäntä ja putki ahistaa eniten. Säätösuutin, itetehty vapaavirtaussuodatin, tehoputki, 13-35 välit ja männästä viilaa pakoaukon ja huuhtisten kohalta pois ni on vähä pirteempi.

Ok. Auttaisiko pelkkä männän imuhelman lyhennys? olisko kunnollista ohjetta tuohon männän muokkaukseen.
No se riipuu ihan siitä, että kun mäntä on yläkuolokohdassa niin jääkö mäntä imuaukon eteen? Toisaalta vaikka se ei jäisikään, niin piseneehän se imuajotus silti jos helmaa lyhentää. Ei kannata varsinaisesti lyhentää helmaa, kannattaa viilata imuaukon yläreunan muotoinen lovi mäntään.

Sitten jos rupee männän lakee viilaamaan niin pitää olla tarkkana ja varmistaa että onko siihen edes tarvetta.
Nak$u kirjoitti:No se riipuu ihan siitä, että kun mäntä on yläkuolokohdassa niin jääkö mäntä imuaukon eteen? Toisaalta vaikka se ei jäisikään, niin piseneehän se imuajotus silti jos helmaa lyhentää. Ei kannata varsinaisesti lyhentää helmaa, kannattaa viilata imuaukon yläreunan muotoinen lovi mäntään.

Sitten jos rupee männän lakee viilaamaan niin pitää olla tarkkana ja varmistaa että onko siihen edes tarvetta.

Ok, kuinkahan paljon muffleri auttais kulkuun ? Tallista löytyis tommonen putki muutes (muuten sama mutta musta)http://www.moposport.fi:8080/workspace.c...de=171-370. Toimisko tuo yhtään paremmin, vakioputki ? tuohon pitäis toki tehdä/ostaa alkukäyrä.
kun muflerin laitat nii tuo nopeutta lisää 5km/h tai voi antaa enemmänkin mutta muflerin kanssa voit laittaa pidemmät välit kun jaksaa vääntää
Sivut: 1 2 3 4