Soliferia

Täysversio: Soliferin käynnistys ongelma
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
kysyin tätä samaa jo motot.netissä ja siellä väitettiin että vika olisi pytyssä mutta kysyn vielä teiltä

eli mulla olisi Solifer SM vm.82 ja siinä olisi pieniä kaynnistys ongelmia..

- mopo ei lähde kylmällä moottorilla polkaisusta käyntiin joten sen joutuu käynnistämään mäkistartilla (mutta käy ja kukkuu muuten)
(kaverillakin on soliferi mutta siinä tuota ongelmaa ei ole!)

- käynnistyspolkimessa on hirveesti löysää kylmänä joten ei saa kovin hyvin käyntiin

- mutta kun on lämmin moottori niin lähtee ensimmäisellä polkasulla käyntiin ja polkimestakin on hävinnyt löysyys!!!

mikä tämän oikein aiheuttaa? olen käyttänyt sitä jo monessa korjaamossa mutta vikaa ei ole löytynyt Sad

toivottavasti te osaisitte tietää syyn
Juhis-93 kirjoitti:kysyin tätä samaa jo motot.netissä ja siellä väitettiin että vika olisi pytyssä mutta kysyn vielä teiltä

eli mulla olisi Solifer SM vm.82 ja siinä olisi pieniä kaynnistys ongelmia..

- mopo ei lähde kylmällä moottorilla polkaisusta käyntiin joten sen joutuu käynnistämään mäkistartilla (mutta käy ja kukkuu muuten)
(kaverillakin on soliferi mutta siinä tuota ongelmaa ei ole!)

- käynnistyspolkimessa on hirveesti löysää kylmänä joten ei saa kovin hyvin käyntiin

- mutta kun on lämmin moottori niin lähtee ensimmäisellä polkasulla käyntiin ja polkimestakin on hävinnyt löysyys!!!

mikä tämän oikein aiheuttaa? olen käyttänyt sitä jo monessa korjaamossa mutta vikaa ei ole löytynyt  Sad

toivottavasti te osaisitte tietää syyn
Sanon tähän saman kun siellä motot.netissä olen vastannut Big grin
Vaihda vaihteiston öljyt ja tarkista katkojien kärkiväli.
Kyllä siinä on liian jäykät vaihteisto öljyt, niin kuin Specialisti jo kertoi.




Ps: jos ei ole kuin 10 eri kuntoista Soliferia tallissa, onko se liian vähän.
solifer kirjoitti:Kyllä siinä on liian jäykät vaihteisto öljyt, niin kuin Specialisti jo kertoi.




Ps: jos ei ole kuin 10 eri kuntoista Soliferia tallissa, onko se liian vähän.

Heh, eipä taida olla. Hymy Oletko hommannut ne ennen sitä mopojen räjähdysmaista hinnannousua? Joskus 80-90 lukujen vaihteessa kun olis vanhoja suomimopoja haalinut polkuhintaan ja kunnostellut, olisi nyt rikas mies kun niitä myisi kymmenkertaisella hinnalla pois!
Osa on 80 luvun alusta,toissa viikolla ostin viimmeksi yhden sm 79 aihion,
Trial vm80 tulossa.
Mulla ainakin korjautui käynnistyspolkimen luistaminen kun löysäsin vähän liian kireälle laitettua kytkinkruunun ruuvia. Ei luista yhtään. Mut kannattaa pikkuhiljaa löysätä sitä ja katsoa miten vaikuttaa ja sitten uus sokka laittaa siihen.
mulla on solikassa nyt käynnistys ongelma asensin sylinterin ja uuden männän paikalleen ja tietysti putken ja kaasarinkin mutta kun yritin polkasta käyntiin ei milläään lähteny tarkistin tulpan ja se antaa kipinän ja se saa myös bensaa ja sitten säädettiin vielä sytytys ja ne muut jutut mutta ei vieläkään käynnisty vaikka kuinka polkee mitä voin vielä tarkistaa että missä vika voi olla
Juu se on 100% varmaa vika öljyssä. Öljy lämpenee ja alkaa pitämään paremmin.
soturi kirjoitti:mulla on solikassa nyt käynnistys ongelma asensin sylinterin ja uuden männän paikalleen ja tietysti putken ja kaasarinkin mutta kun yritin polkasta käyntiin ei milläään lähteny tarkistin tulpan ja se antaa kipinän ja se saa myös bensaa ja sitten säädettiin vielä sytytys ja ne muut jutut mutta ei vieläkään käynnisty vaikka kuinka polkee mitä voin vielä tarkistaa että missä vika voi olla

Kokeileppa vielä laittaa jollain konstilla liraus bensaa suoraan tulpanreijästä sylinteriin. Ruuvaa tulppa paikoilleen ja yritä käynnistää. Jos ei yhtään lupaa, niin syy varmaan kuitenkin sytytyspuolella.
sekin on kokeiltu että kaadetaan tulpan reijästä bensaa mutta ei se käynnisty sittenkään mutta mikä niissä sähkövehkeissä sitten olis vikana
Eikö kone edes ötkähdä tuolla konstilla?
Jos ei, niin ensin testaisin jollain toisella tulpalla. Muutaman kerran on tullut vastaan tulppa, josta on näyttänyt kokeilemalla tulevan kipinä, mutta sylinterin paineessa ei sitten ole toiminutkaan. Pilalle menneellä kondensaattorillakin pitäisi edes jotenkin luvata.
Toinen mieleen tuleva juttu voisi olla tukkeutunut pakoputki, jolloin ei kyllä kipinät auta, vaikka olisivat kuinka hyviä. Myös kaasuttimen imupuoli kannattaa tarkastaa, ettei ole jäätänyt mitään umpeen. Muuten kaasuttimen puolella vika tuskin on, jos kerran tuo bensaa tulpanreijästä-konsti ei toimi.
Tuntuuko koneessa olevan nyt muuten paremmat puristukset, kun kerran uuden männän olet vaihtanut? Onko sylinterille tehty samalla jotain?
Voihan tosiaan polttoainepuolella olla sekin vika, että kone saa liikaa bensaa. Tuo bensaa tulpanreijästä testi kannattaakin tehdä niin, että bensahana on kiinni ja polkee vaikka kaasutinta tyhjemmäksi avonaisesta tulpanreijästä ennen tuon testin tekoa.
kokeiltu on kahdella eri tulpalla mutta ei toimi kummallakaan ja putki ei ole tukossa mutta voiko olla vika sylinterisä kun sitä on viilattu aika paljon sylinterin kuva on tuolla mun galleriassa
No voihan se siinäkin olla, jos sitä on liikaa viilailtu. Onkos se joskus sillä pelittänyt?
Sivut: 1 2