Soliferia

Täysversio: Sisään ajo
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Pitääks tosiaan ajaa solikalla 300km et se on ajettu sisään.ajatteks te 300km ku te ajatte sisään
Kyllä pitää. Muuten ne uudet osat menevät väljäksi jo yhden kesän ajojen jälkeen.
Ja jos on porauttanut pytyn/vaihtanut männän niin ilman sisään ajoa kiinnileikkuu riski kasvaa kun osat eivät ole vielä hioutuneet muotoihinsa.
Ei sitä niin kauheesti tarvii siinä sisään ajossa säästellä. Vaihtelevat kierros alueet ja katsoo ettei vedätä kauheen pitkään, myöskin leikkimistä (lämpeämis mielessä) kannattaa varoa.
Eikös n.350 km ole ihan hyvä sisäänajomäärä porautetulle sylinterille ja uudelle mäntäsarjalle?
Tärkein vaihe sisäänajossa on käyttää mopoa reilulla tyhjäkäynnillä noin 20 minuuttia.Puolessavälissä voi sammuttaa ja antaa jäähtyä vähän aikaa.
Noniin, tuli äsken vaihdettua männänrenkaat ja ah sitä ihanuutta kun kone potkaisi jalkaan kun käynnistin sen.
Kysynkin siis että miten kannattaisi m-renkaat ajaa sisään? Onko 150 km sopiva matka? Ajetaanko se siten, että 4.vaihdetta ei käytetä ja pienin kierroksin? Kiitoksia jo etukäteen.
ainakin itse ajoin nuo männänrenkaat sisään tekemällä pieniä kiihdytyksiä, kohtuuden rajoissa tietenkin. muutaman kerran taisi "lipsahtaa" yli 40 kmh:n mutta ei se kone semmosesta säikähdä. hirveästi ei kannata leikkiä sillä. ja sopivin väliajoin antaa moottorin jäähtyä, jos lämpenee liiaksi.
Ok. Entä se ajomatka? Onko ajettava 150 km vai riittääkö joku vähempi määrä esim. 50 km niin kuin helkama ax:ssa?
Mie ku porasin pytyn nii kyllähän tuo kolmesataa pitäis ajaa! Miul on oikeestaa vieläkii sisäänajos!
Sm82 kirjoitti:Mie ku porasin pytyn nii kyllähän tuo kolmesataa pitäis ajaa! Miul on oikeestaa vieläkii sisäänajos!

Niin se taitaa olla se sopivin ajomäärä jos ajaa sen jälkeen vielä 50 km rauhallisesti.
jerkkuli kirjoitti:Tärkein vaihe sisäänajossa on käyttää mopoa reilulla tyhjäkäynnillä noin 20 minuuttia.Puolessavälissä voi sammuttaa ja antaa jäähtyä vähän aikaa.
Mikäs järki siinä on? Lasittuu vaan uus pytty heti jos tollei säästelee. Kunnon lämmitys ja sitten vaan ajoon. Ekan tunnin voi vähän säästellä, mutta sen jälkeen suht normaalisti vaan. Tiesti kauaa vinguttamatta ja muutenkin vähän turhaa lämpeämistä silmälläpitäen.
Vai lasittuu pytty kahdessakymmenessä minuutissa...
Sanotaan näin, että soliferin on niin matalaviritteisiä vakiona, että niitä ei voi juuri ajamalla kuormittaa liikaa. Ihan ensimmäisen 100km aikana ei ole kuitenkaan syytä kierrättää ihan loppuun, eikä vedättää mäkiä liian suurella vaihteella. Jos kone on reippaammin viritetty, niin sisäänajossa on oltava varovaisempi.
Itse olen kaikkein eniten yrittänyt välttää juuri tuota vedättämistä. Vaikka jaksaiskin vetää nelosella mäen ylös, niin ei viitsi vaan pistää vaikka kolmosta pesään nii ei tuu rääkättyä ainakaan. Suht pienillä kierroksilla ja pumppaavialla kaasutuksilla ajelee nii hyvä pitäis tulla.