Soliferia

Täysversio: kumpi on parempi
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
mun mielest solifer on parempi ja komeempi nimi.
Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa, mutta Solikassa kestävämpi kone. Tunturi on ehkä hieman idioottivarmempi ja helpommin saa säätöihin, mutta kun Tomoksen niksit oppii ei sitä voita mikään.
Kyllä itse pidän solifereistä enemmän. :grin:
Soliferiahan tämä on eikä mikään Tunturila Wink
Mitenköhän menis prosentit Tunturi foorumilla? Wink
itse vaakakuppi kallistuu tunturin puolelle kun sellainen oli itsellä käyttömopona, taino piti hommata kun soliferin kanssa ei tullut kuin itku, mutta silti en mene haukkumaan onlenkaan.

Tunturi
pidän pomminvarmasta toimivuudesta, olkoon sytkä vituillaan kaasari säädetty persiillen tai vaikka imuvuotoa niin aina se on käyntiin lähtenyt ja eteen päin kulkenut.

Puch moottoriin saa ehkä hiukan paremmin varaosia, onhan sitä myyty suomessa niin isoja määriä, vaihteisto kestää maailman tappiin mutta kytkin ja petilaakerit tahtovat hajota tai olla loppuun kuluneita.

Solifer
Ei ainkaan minun käytössä ollut koskaan varma toiminen (syitä voi olla monia, mutta luottamus siinä katosi) toki kun toimi niin kulki mutta sitten kun ei niin ei, ja vikaahan siitä en koskaan löytänyt ja kaikki mitä vaihtaa voi vaihdettiin.

ulkonäöltään solifer on minusta sirompi ja siten kauniinpi ainakin ts vs. super sport ulkonäkö taas on maku asia.

Tomos on sellainen riemurasia että ei pahemmin mistään pienestä hätkähdä, välivapaita tulee, mutta minua se ei liiemmelti haittaa.

loppu tulos on +-0 Razz
Iteltäni löytyy molemmat merkin edustajat Wink Tunturi City vm - 85 ja Solifer SM vm. -80 ja ite käännyn kyllä Soliferin puoleen vaikka siitäkin löytyy sitä vikaa yhtä paljon kuin Tunturista mutta SM:n ajettavuus on omaa luokkaansa Nauru
kaihis kirjoitti:itse vaakakuppi kallistuu tunturin puolelle kun sellainen oli itsellä käyttömopona, taino piti hommata kun soliferin kanssa ei tullut kuin itku, mutta silti en mene haukkumaan onlenkaan.

Tunturi
pidän pomminvarmasta toimivuudesta, olkoon sytkä vituillaan kaasari säädetty persiillen tai vaikka imuvuotoa niin aina se on käyntiin lähtenyt ja eteen päin kulkenut.

Puch moottoriin saa ehkä hiukan paremmin varaosia, onhan sitä myyty suomessa niin isoja määriä, vaihteisto kestää maailman tappiin mutta kytkin ja petilaakerit tahtovat hajota tai olla loppuun kuluneita.

Solifer
Ei ainkaan minun käytössä ollut koskaan varma toiminen (syitä voi olla monia, mutta luottamus siinä katosi) toki kun toimi niin kulki mutta sitten kun ei niin ei, ja vikaahan siitä en koskaan löytänyt ja kaikki mitä vaihtaa voi vaihdettiin.

ulkonäöltään solifer on minusta sirompi ja siten kauniinpi ainakin ts vs. super sport ulkonäkö taas on maku asia.

Tomos on sellainen riemurasia että ei pahemmin mistään pienestä hätkähdä, välivapaita tulee, mutta minua se ei liiemmelti haittaa.

loppu tulos on +-0 Razz

niin ja tunturiin vielä sen verran että oon nyt ajanu tolla suppanan ruoskalla 12000km ilman porausta ja 8000 ilman koneremppaa ja vielä vaan kulkee ku juna Nauru Ja mehän emme tunne kuin täyskaasun.
tunturi on tehokkaampi, mutta solifer
Tunturi on aina Tunturi, ei siitä pääse mihinkään!
solifer sm80 kirjoitti:tunturi on tehokkaampi, mutta solifer

ei todellakaan ole saman tehoisia! solikassa muistaakseni vain enemmän vääntöä ja tunturissa kovemmat puristukset.ja supiska vääntää paremmin alhaalta.
mulla on itellänikin solifer ja tunturi solifer on parempi mut sitä saa olla aina korjaamassa tunturissa ei tarvii tehä muuta ku välillä kirii ketjut ja tankkaa kukauden välein nii pysyy kunnossa
Solikka viritetty, totta kai saa korjata usein. Soliferit on järkiään hienompia.
Nuorena omistin molempia merkkejä ja niiltä ajoilta on jäänyt elävästi mieleen solikoiden työntäminen kotiin... Joskus piti tulla traktorin kärryn kyydillä kun ei viitsinyt yli 10km:n päästä työntää. Tuntureissa en samaa ongelmaa kokenut, ne on sellaisia nöyriä palvelijoita. Siksi näin eläkkeellä ollessa harrastan mieluummin Tuntureita, haluan ajaa suht luotettavasti kädet puhtaina. Ulkonäöllisesti luikkutankkisolikka on sirompi kuin super sportti mutta olen alkanut lämmetä dx:n ulkonäköön entistä enemmän, varsinkin jos sellaista vähän modifioisi. Onneksi minulla on parikin dexteriä, toinen saa pysyä vakiona ja toista saan muokata mielin määrin. Aika näyttää millainen siitä tulee, valmistumisesta en ota paineita, minulle tärkeintä on ajamisesta nauttiminen.
Näitäkin on aika huono vertailla,koska ei ole kokemusta aivan pakasta vedetystä tunasta ja sollesta.
Mutta omien kokemuksien perusteella tunturi osottautui varmemmaksi vehkeeksi kuin solifer,ei tosin omannut niin paljoa vääntöä.Kulki pikkuvireilläkin suht mukavasti.Viriä tais olla: loppuun asti viilattu sylinteri,tappiin laskettu kansi,20mm dellorto,muffler josta käyrää lyhennetty,välit tais olla vakiot 10/42.Kulki kuitenkin reippaat 80 nuilla väleillä,ei vaan mikään mäntä kestänyt kierroksia Nauru
Sivut: 1 2