olen purkamassa solikastani konetta mutta miksi lohkot eivät meinaa irrota toisistaan?? järki meinaa loppua ja hermot mennä sen kanssa
vika löytyin, kytkinkruunun lukitusprikasta oli katkennut se haka ja kruunu oli mennyt paskaks ja lyöny kampiakselin juntturaan joka lukitti lohkot, toivottavasti ymmärsitte
nyt menee jo ihmeelliseks, otin kampuralta molemmat laakerit irti ja ihmetys suuri, kummallakaan puolella ei ollut yhen ainutta prikkaa onko tämä mahdollista vai onko entinen omistaja jättänyt ne pois välistä mahdollisesti? tämä voisi kyllä vähän selittää myös tuota kytkimen hajoamista
Ihan normi settiä että prikat puuttuu. Ei niitä liiemmin minunkaan solikassa kampuran kummaltakaan puolelta löytyny.
Mutta hyvin on pelittäny ilmankin.
Se on sillä tavalla että kun aikanaan tomoksia siellä jugoslaavian perukassa kasattiin ei mittatoleranssit ollu ihan niin tarkkoja, ja aina kun näytti jossain liikaa välystä olevan niin prikka vain väliin.
Jokainen tomos on yksilö ja uniikki kappale, jossakin prikat täytyy olla, joku pärjää ilmanki.
okei, eli en laita sitten itekkään prikkoja vaikka kampuran vaihdankin, toivottavasti saisin sen tässä lähipäivinä kasaan
jälleen uusi ongelma, se prikka jossa on kolo niin tuleeko se kytkinkruunun ylä vai alapuolelle?
mutta nyt on sellanen kysymys että pitääkö sen "mutterin" olla miten tiukalla joka pitää kytkimen painelaakeria paikoillaa? ja siihenhän tulee vielä sitten sokka?
no nyt se on kasassa ja toimii ku unelma
kytkintä ihan pikkusen vaa pitäs säätää nii ois perfect, kohta viedään rekisteröitäväks
solivieteri kirjoitti:jälleen uusi ongelma, se prikka jossa on kolo niin tuleeko se kytkinkruunun ylä vai alapuolelle?
Alapuolelle.
sinne sen onneks sitten laitoinkin, edellinen koneen omistaja oli laittanut sen lukkoprikan alle mutta eihän se edes osunut se kolo siihen kiilaan