korjasin ja rakensin kaasuttimen uudelleen ja tarkistin osaluettelosta, että kaikki kaasarin osat ovat tallessa, mutta nyt kun laitan kaasua rikastinläppä jääkin auki ja kone jää huutamaan. Kaikki manuaalin mukaiset osat asennettu kaasuttimeen.
siis tarkotat varmaan että kaasuluisti jää auki? kannattaa kahtoo vaijeri...
ja se et onko pujotellu sen vaijerin hyvin
millä tavalla se vaijeri tulisi pujotella?
Silleen ettei se tee kovin jyrkkiä mutkia, eli on melko "vapaasti"
ja kato et ei mene silleen tangon ympäri et ei kääntyeessä kaasuta
Ja muistathan tutkia vaijerinkuoren, että se on täysin ehjä. Vaijeri on myös syytä tutkia, pienetkin rispaaantumiset jumittaa kaasun.
vaijeri kunnossa ja suora... Tulos= Rikastinläppä jää auki. =HUUTAA
Miten se menee sitten alas? pitääkö luistinkansi avata,silloihan on hyvä todeta liikkuuko vaijeri moitteettomasti.
Rikastinläpänhä kuuluuki jäädä auki
En tiedä jos sinulla toimii, mutta jos oot ostanu sellasen luistinkannen (tai mikä sitten on nimeltään?) tiivisteen, niin otat sen tiivisteen poies, ja pitäis alkaa toimimaan ongelmitta, jos ei kaasuttimen rungossa sitten ole mitään muita vikoja saati kolhuja jne. jotka estäis normaalin bensansyötön.
Itse ostin tässä vähän aikaa sitten uudet tiivisteet koko kaasarille, ja kun piti sitten lähteä matkaan niin moottori huusi hoosianna vaikkei kaasukaan hirttänyt, eikä löytyny mitään näistä normaaleista vioista.
Kiire oli, kun olin muutenkin vähän aikataulusta perässä, joten nopean brainstormin jälkeen ajattelin sitten kokeilla jos se olis siitä luistinkannen tiivisteestä kyse, kun siinä ei ollut sellaista entisestään, ja oli ennen hyvin toiminu. Nopeesti kansi irti, tiiviste helevettiin, kansi kiinni ja taas hyrräs normaalisti.
Tiedä häntä jos tein jotain väärin, mutta enpä ole tuota takaisin muistanu pistää, kun kerran toimii, eikä ole vuotanukkaan.
Kaasuttimen sisältä löytyi pinttynyttä kalkkeutumaa... Irrotin kaasarin, purkasin kaasarin, liotin kaasarin osia ja runkoa puhtaassa bensassa, kokosin (kaikki osat paikoillaan mitä ohjeessa näkyi, tulos= kaasu HUUTAA edelleen.
onko vaijeri liian tiukalla että ei pääse luisti lasketumaan tarpeeksi alas tai sitten ilmavuoto jossain että käy liian laihalla...?