Soliferia

Täysversio: Exportin kytkin
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Kertokaapas viisaammat/kokeneemmat exportin kytkimestä sellainen kun meni kytkinvaijeri poikki ja laitoin uuden vaijerin paikalleen niin se osa (keinuva)joka painaa sitä tappia on aivan löysä ja kuinka ulkona perusasennossa sen tapin pitäisi olla joka menee koneen sisälle kytkinkopassa ja kuinka paljon sen pitäisi painua sisälle kun painaa kytkintä.

Kyseessä siis 2 vaihteinen Solifer Export vm.-6?

Toivottavasti ymmärsitte selitykseni ja SUURET kiitokset neuvoista/ohjeista.

Vielä sellainen että olisiko jossakin räjäytyskuvia tai normaali kuvia tuollaisesta kytkimestä
Lähtökohta on se ettei tappi saa työntyä liian syvälle vapaana ollessaan jolloin kytkinlevyt laahaavat ja sen olisi hyvä myös irroittaa kytkinlevyt vipua vedettäessä.

Tee näin. kun mopo on sammuksissa laita vaihde päälle ja vedä kytkintävipua ja alat työntämään. tällöin ainoastaan vaihteiston rattaat pyörivät mukana ja kun päästät kytkimen irti menon pitäisi töksähtää kuin seinään.
Kertokaapa joku mistä ihmeestä löydän Thermomatin koneeseen uudet kytkinlevyt? Voimakoneelta kyselin, mutta ei ollut.
Alkaa oleen aika loppu ne levyt, että jostain pitäis saada uudet tai edes vähänkäytetyt.
export kirjoitti:Kertokaapa joku mistä ihmeestä löydän Thermomatin koneeseen uudet kytkinlevyt? Voimakoneelta kyselin, mutta ei ollut.
Alkaa oleen aika loppu ne levyt, että jostain pitäis saada uudet tai edes vähänkäytetyt.
Eikö missään oikeesti ole saatavilla? Luistaa polkaistaessa niin paljon että kohta ei saa käyntiin enää. Crying or Very sad
Jos joltakin löytyy ylimääräset Thermomatin kytkinlevyt niin viestiä vaan tulemaan. Voin ostaa heti pois.
Olisiko tuosta apua.
Palautinjousi on oltava vivussa kunnossa ettei vaijeri
jää kiristämään.
Vipu on uudemmissa erinäköinen kun kuvassa ja säädetään
sillä keskiruuvilla niin että se ottaa heti kun alhaalta hieman
nostetaan mutta ruuvin ja tapin väliin täytyy jäädä rako kun
kytkinvipu vapautetaan.
pdf liitteessä ohje itse kytkimen säätöön.
Ne ruuvit (jouset) on liian löysällä jos kytkin luistaa.
Uusia levyt pitää jos ne on rikki tai täysin poiskuluneet,
muuten riittää säätö.
Multa löytyy käytettyjä ajokuntoisia levyjä,,pitäis kait paksuus mitata,,mistähän sais ne toleranssit??soittaa 050-5506593