Soliferia

Täysversio: mopon polttoaineet
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
elikkä aattelin tehä tänne tämmösen missä vois puhua eri polttoaineista joilla mopo toimii
ja tässä alkuun mulla ois yks kysymys että onko 95 ja98 bensassa paljon jotain eroa ku oon aina ajellu omalla mopolla käyttäen 95 bensaa mutta sitte kuulin ku kaverit puhu jotain että 98 bensa ois parempaa nii aattelin sit ostaa sitä mutta nyt ku oon ajellu sillä 98 bensalla niin tuntuu että tuna toimisi vaan huonommin vetää ylämäet huonosti ja eikä kulje niin kovasti kuin ennen mistä tämä vois johtua
Eri oktaanipitosuuksille tarvis olla eri säädöt (?)
98 bensa kestää hieman enemmän puristusta kuin 95, mitään muuta eroa niillä ei taida olla (?)
Kantta jos on laskettu paljon kannattaa käyttää 98 koska se kestää enemmän puristusta ei nakuta kanteen ja jos mopoa on viritetty paljon on hyvä käyttää 98
Omassa sollessani eron huomaa vain lämmöissä. 95-bensalla kone kuumenee huomattavasti enemmän kuin 98 käyttäessä.
ok pitää ajaa sitten tuo loppu 98 pois ja ostaa taas sitä vanhaa ja turvallista 95
SOLIFERdriveri kirjoitti:98 bensa kestää hieman enemmän puristusta kuin 95, mitään muuta eroa niillä ei taida olla (?)

muistaakseni 95 oktaanisessa bensiinissä on lisäainetta joka parantaa venttiileiden kestävyyttä ja se taisi tehdä jotain huonoa sitten 2-tahdissa.
Pelkkää kusetusta tollanen. Ei pidä paikkaansa.
2-tahti pöpöttimissä kannattaisi kuuleman mukaan käyttää 98-bensaa, koska 95 muka haprastuttaa stefoja. Empä tiedä. Itse kyllä Solikassa käytän ysikasia, mutta esim. CPI Popcorn 2t-skootterin käyttöoppaassa kehoitetaan käyttämään vähintään 91-oktaanista bensaa. Että taitaa se olla höpöjuttua se 95:en stefa-agressiivisuus.
niin saattaaha tuo olla...
Eikös se shellin v-power ole kans jotaki isompi oktaanista kuin nuo 95 ja 98 ? Kuulin jotaki juttua,että jos on joku esim. kisa auto niin sitä ku pistää tankkiin nii antaa todella pienen vaikutuksen ?
Pistäkää vaikka tinneriä tankkiin,ei se tomos siitä sen kummemmaksi muutu.
Vanhoissa autoissa voi nakuttaa 95 mutta 98 ei..
Hessu kirjoitti:Eikös se shellin v-power ole kans jotaki isompi oktaanista kuin nuo 95 ja 98 ? Kuulin jotaki juttua,että jos on joku esim. kisa auto niin sitä ku pistää tankkiin nii antaa todella pienen vaikutuksen ?

JOO MULLE VÄITTIVÄT SELLILLÄ ETTÄ PITÄÄ SEKOTAA V-POWERIIN JA KETUT HALUSVAAN MYYDÄ KALLIIMPAA
Kakstahdeissa on enemmän puristuksia yleensä, siks suositellaan 98:a juuri nakutuksen takia.
Saa aika äärivehje olla että eron huomaa varmaan. Kaveri tosin on huomannut Fordin 1.7 zetecissä että st1 on huonompaa kuin bensa muualla. Alkaa auto nykimään kun ajaa jonkin aikaa sillä, karstoittuu.

Alkoholikokeilua tarvii kyllä toteuttaa käytännössä. Vai ollaankohan liian pohjalla jos tarvii spriin kans läträtä Hymy Tämän hetken uusimmassa gti:ssä on '84 bemari turbotetulla 3.6l m3:n mosalla, +700hv, ei probleemia pakolämmöissä ja mainittu kestäväksi. Kerrotaan myös että enemmän tehoja, kuluu 30% enemmän ja nopeampi paloaika.
Vois olla kiva läträilläton kans, menisköhän kakstahtisen pakoputkilaskelmat ihan uusiksi? Autoihin liittyen on netissä tietoa yllättävän hyvin alkomahoolikoneesta.

Pitäisiköhän pappiksen runkoon sovitella räjähtäneen? puchin tilalle nelari, voisi kyllä ahtaminen olla liian iso projekti, pelkkä e85-konversiohan ei ois vielä mitää.
kuinka moni on ajanu polttoöljyllä
Sivut: 1 2