Soliferia

Täysversio: viripyttyjä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Kukas muuten tekee ensimmäisenä tomoksen alkuperäisestä pytystä täysläppiksen..? Hymy
Itse olen suunnitellut tuota varmaan puoli vuotta,harmi kun ei ole kohdetta mihin tehdä...
onkohan se kuinka vaikeata minä en kyllä varmaan sais semmosta tehtyäNauru
http://www.motot.net/galleria/g23873_pyttyj%C3%A4 tuolla näyttäisi olevan muutama kuva puchin pannuun tehdystä läppiksestä.
Ei loppupeleissä näyttäisi kovin haastavalta,tarvitsisi vain läppärungon,läppäkotelon (jonka voi tehdä itse) Ja rälläkkää&hitsiä.Tietysti ajoitusten kohdilleen osuminen voi vaatia pientä pohdintaa.
Haaste heitetty ilmoille,kuka tekee eka? Hymy
jos ois kotona kunnon työtilat ja välineet ja ylimääräisiä pyttyjä niin ehkä sitten kokeilisin...
Ja tässä Nalle Puchin http://www.motot.net/galleria/g1605_puch läppisprojekti
Minulla on solikan kone josta on tehty luistiohjattu kone on läpille tehty jo lohkoihin reikä läppiä varten, läpät vain puuttuu Nauru. Pitäisi vielä tukkia jotenkin pytystä imupuoli.
Kemallista metallia vaan. Tuleeko samanlainen kuin motot.net:in Nalle Puchin kampikammioläppäventtiili?
vanadium kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/g23873_pyttyj%C3%A4 tuolla näyttäisi olevan muutama kuva puchin pannuun tehdystä läppiksestä.
Ei loppupeleissä näyttäisi kovin haastavalta,tarvitsisi vain läppärungon,läppäkotelon (jonka voi tehdä itse) Ja rälläkkää&hitsiä.Tietysti ajoitusten kohdilleen osuminen voi vaatia pientä pohdintaa.
Haaste heitetty ilmoille,kuka tekee eka? Hymy

Kyllä jyrsinkin saisi löytyä (ja TIG, tai sitten alulangalla yms. varustettu MIG.) Koulussahan voisin tehdä ylimääräisiin lohkoihin reijän Twisted Evil Ei vaan, ei ole varmaankaan aikaa eikä varaa tuhlata pyttyjä ja lohkoja. En sitä meinannut että menisi päin persettä, vaan sitä että hyvät alkup. lohkot menisivät pilalle.
Ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity,mutta löysimpä yhdeltä romupaikalta pari moottorisahan sylinteriä.
Ajattelin että jos toiseen väsäisi täysläppiksen.Vieläkun männän jostain löytäisi...Rupee sitä naapuriakin vituttamaan kun ois itellä sahassa täysläppis Naughty
Itellä on työn alla vakiopyttytäysläppisprojekti. Oli joku viilannu imuaukon 20 milliseksi eikä ollu tiivistepintaa riittävästi jäljellä niin jyrsimellä työstin koko imulaipan pois. Nyt odottelee inspiraatiota. 65cc autisaan olen jo vuosi sitten tehnyt läppäkotelon ja imukaulan, mutta en ole vielä testannut. Läppäventtiili on raisun läppäautisan, johon tein uudet läpät 0,3 millin karbonaatista.
Monta porttia tuossa raisun läppäventtiilissä on?
2 porttia on siinä. Leveys on just sama kuin autisan imuaukko .
Itsellä on käynyt mielessä,jos joskus hyödyntäisi tuollaisessa rakennelmassa derbin uudempaa läppäventtiiliä.Porttejakin taisi olla muutama enemmän.
tuosta täysläppiskä keskustelusta sen verran että omaan solikkaan oli jo koteloo myöten suunniteltu ja sommiteltu tollasta mut hitsauksessa tuli onkelmii ni sitten seki jäi...mut jos sitä ens vuonna rompepäiviltä jonkun hyvän aihion löytäs ni sen vois hyödyntää.


Ja vanadium ei niilllä porttien määrällä oo välii kuhan kunnollinen ala saahaan aikaan,esim 3 ja 6 porttisella ei juuri eroo oo jos alat on kummassaki auetessa samat,toki tossa 6 porttisessa on piennemmät ja sitäkautta keveemmät ne lärpyttimet mut muuta fyysistä eroo en sitten niistä löyäkkään.

Niin ja onkos joku keksiny mitään parempaa tapaa kiinninnittää läpät sylinteriin kuin tuo autissan tapa? Itse en ole moista tapaa keksinyt ja se tässä harmittaakin Sad kun sellainen rakenne on paljon helpompi toteuttaa kuin ei tarvitse lohkoihin kajota... ja sellaisella rakenteella voisi vaikka harkita taka huuhtiksen rakentamistakin.
Sivut: 1 2 3