Soliferia

Täysversio: Solifer SM oikea ketju ja takaratas
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Oikea ketju. Se on 415, mutta onko lenkkimäärä 108? Lyhensin liikaa ketjuja ja nyt menee uusiksi. Kyseessä tietysti SM 80.

Toinen kysäri on se, että käykö tuohon Maillardin navan takarattaat? Viimeksi kun tilasin rattaan, niin se oli liian suora, ei tarpeeksi kupera.
EMC:llä taisi olla kuvastossa nuo tiedot, varmaan pdf:nä luettavana liikkeen sivuilla.

Muistelisin että S1 suizan rattaat sopivat ainakin uudemman mallisiin napoihin, eli ei maillard.
Joo elikkä sillein "ratkaisin" asian, että tilasin kumpaakin tyyppiä yhden kappaleen. Tokihan minä siinä menetän rahaa, onneksi mitaten vain muutamissa euroissa. Että vink! vink! vaan, tulen myymään käyttämättömän takarattaan, jahka saan Mopo-Sportin lähetyksen kouriini!

Sitten tuohon toiseen pienoiseen ongelmanpoikaseen. Kysymyshän oli siitä, että minä en tiennyt, mikä mahtaa olla oikea lenkkimäärä Soliferiin. 108 riittääpi varmasti, kyseessä nimittäin on ainoastaan ketjun pituus. Sopivaksi kettinki saadaa yksinkertaisesti lyhentämällä täysin normaaliin tapaan. Tämä ratkesikin oikeasti eikä vain epäoikeasti.
Toinen kysäri on se, että käykö tuohon Maillardin navan takarattaat? Viimeksi kun tilasin rattaan, niin se oli liian suora, ei tarpeeksi kupera

Nuo uudet kiinalaiset on liian suoria,
Minulla olisi alkuperäisiä 40 hampaisia jos kiinnostaa.
No ei enää, kun olen jo tilannut. Odotellaan nyt sitä tilausta, ja jos ei ole oikeat kiroan ne vittiin.
Elikkä nyt tulivat rattaat. Kumpikaan ei käy, lähimpänä riittävää kuperuutta on Grimecan navan ratas, mutta sekin jääpi useamman millin. Sen lisäksi reiät pitäisi uusiksi tehdä siihen, jos hitsaisi rattaaseen kiinnitse sopivan laipan.

Kuulemma voisi laittaa tuon entisen (nykyisen) rattaan, kun ei ole kovinkaan paljon kulunut. Kannattaako laittaa käytetty ratas uuden eturattaan ja ketjun kanssa? Kuluma näkyy vain toisella puolen hampaita ja se on aika mitätön.
no ketjut kuluva nopeammin sitten.
mistä sä tilasit ne rattaa moposportilla on ainakin solikkaan käyviä rattaita
Joo mie ainaki tilasin sieltä ja hyvin sopi.
EMC:ltä ainakin saa tosiaan kans.

Leleu voisi olla merkki, ainaki mittarinpyörittäjä sykeröön oli senmerkkiseen napaan.
Ei ne käyneet kumpikaan (SM -80 ratas ja SM 81-), koska ratas ei ole tarpeeksi kupera. Eli kettinki menisi silloin vinoon. Mopo-Sportilta siis tilasin.

Pitäisi vissiin sitten hitsata siihen rattaaseen semmoinen lätkä kiinni, notta se osuisi eturattaan kanssa samalle kohtaa.
no entäs jos vain prikkoja rattaan ja pyörän navan väliin?
Helpommalla pääsee kun ostaa oikean.
Ei niitä oikeita rattaita enää saa. Prikkoja ei voi käyttää, koska keskikohdan pitää mennä rattaan keskireikään, muuten ei kestä.

Mulla on jo valmis nyt muokattu sellainen. Hitsattu lätkä siihen hammaspyörään kiinni. Vastaisuuden varalle teen vielä sellainen kunnon holkin, joka tulee rattaan ja renkaan väliin. Silloin käy sen holkin kanssa -80 SM:ään tarkoitetut takarattaat heittämällä kiinni. Voin laittaa näistä sitten Galleriaan kuvia.
Vastahan minä aikaisemmin kerroin että minulla on,tosin jos z40 ei käy.
Muista ei vielä raski luopua,ovat alkuperäisiä uusia sopivia.
Sivut: 1 2