Nyt on projekti solifer siinä kunnossa että sain savut otettua koneesta mutta eipäs se toiminutkaan niinkuin piti. Käyntiin lähti vain ilman pakoputkea ja kierrokset alkoi heti nousta todella korkealle, kaasuun koskiessa sammuu. Kaasari on putsattu viimeisen päälle, pitäs olla kunnossa, uus tulppa ja kärjet. Sytkän osia muutenkin hiplailtu, kolvattu johtoja yms, saako jostain välistä ilmaa vai mikä mättää?
voi olla imuvuoto, katoppa kaikki maholliset välit mistä se vois saaha liikaa ilmaa esim kaasarin ja pytyn väli
Tarkista kampiakselinstefat, itsellä teki joskus tuota samaa niin kytkinpuolen stefa oli kahdessa osassa.
Lähes joka paikassa uudet tiivisteet paitsi pytyn ja kaasarin välissä, siihen vois tekasta uuden. Kone käytetty äskettäin auki remontin yhteydessä ja stefat oli kyllä kunnossa. Nyt sain lainaan 14mm dellorton niin pitää siihen hommata imukaula ja kokeilla sitä, vahva epäilys että alkuperäinen bing ei ole enää ihan isku kunnossa.
Nyt on kokeiltu varmasti toimivalla bingin kaasuttimella eikä toimi oikein vieläkään, työntämällä lähti jotenki käyntiin. Tuli mieleen että paikallaan oleva viilattu vakiopytty olisi syyllinen, elikkä jostain pitäis hommata viilaamaton pytty.
Onko suutin riittävän kokoinen ja puhdas?
Koko kaasari purettu osiin ja liuotettu pesuaineessa ja sen jälkeen puhallettu paineilmalla, joten on puhdas. On kokeiltu säätösuuttimella ja tavallisella, ei juurikaan eroa.
Onko lohkojen tiiviste kunnossa, joskus se on voinut luiskahtaa välistä pari milliä.
Joo on kunnossa ja juuri vaihdettu. Just nappasin pytyn irti eikä sitä ollutkaan viilailtu eli sekin on kunnossa, tosin pinta kulunut eikä varmaan tekis pahaa uusia mäntää ja porauttaa. Kansi on kyllä laskettu ihan loppuun mutta eikait pitäs vaikuttaa? Alkaa mennä jo vähän jännäksi tämä homma.
onko sytytysennakko oikein?
Sytkää on säädelty paljon, pitäis olla okei.
no entäs pytyn ja kaasarin välinen tiiviste?
Kunnossa sekin. Eilen tosiaan saatiin solikka käyntiin työntämällä mutta eihän se jaksanut vetää kunnolla ja kaasuun vastaaminen oli huonoa ja meno nykivää. Ja silloin tosiaan paikoillaan varmasti toimiva bingin kaasari joka oli lainattu tunturista.
S__L kirjoitti:Kone käytetty äskettäin auki remontin yhteydessä ja stefat oli kyllä kunnossa.
Siis kone on kasattu vanhoilla stefoilla?
Juurikin niin, uusin vain tiivisteet ja laitoin takaisin nippuun.