Soliferia

Täysversio: Nyt olisi M 107 moottoriin kirja
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Värkkäsin tuollaista Soliferin moottorin korjauskirjaa, se vastaa vanhaa -61 julkaistua kirjaa.
Kirja on skannattu pdf muotoon josta tekstit on siirretty tekstintunnistus ohjelman kautta Wordiin ja kuvat kuvina, syntynyt sekamelska on muokattu Wordissa alkuperäiseen asuunsa.
Lopputuloksena nuhruisista ja ruttuisista sivuista tuli alkuperäistä vastaavia puhtaita ja siistiä.
16 kpl kaksipuolisia (120gr konttorilaser) sivuja + kansilehdet ( 180gr mustesuihku) kampasidontalaitteella sidottu yhteen.
Kirjassa kerrotaan kuvin ja tekstein Solifer S/P 36 (siis ajoviimajäähdytteisen 1961-64) moottorin oikeaoppinen purkaminen ja kokoonpano.
Thermomat moottorin korjauksessa voi käyttää samaa kirjaa sillä moottori ja vaihteisto on siinä sama, vain puhallinsysteemit kirjasta puuttuu.
Lisäksi kirjassa kerrotaan kaikkien laakerien, stefojen, säätölevyjen yms. mitat ja tyypit.
ja vieläkö kirjasta löytyy ?????
Mosh

Voin sanoa tuon tilanneena:

On laadukasta työtä eli tilatkaa kaikki joilla moinen kone on!!!

Ilman ei ole oikea harrastaja! Wink
Värkkäsin tuollaisen teoksen kun ei sitä -60 Exporttiakaan löytynyt ja jollain piti aikansa kuluttaa Nauru
Alkuperäislähteenä on vanha -50 luvun alussa tehty saksankielinen M 52 ja M 53 moottoria käsittelevä kopio.
Alkuperäistä tekstiä olen käsitellyt hyvin vapaasti, lisännyt omia kuvia ja kirjoittanut työvaiheita kuten olen ne itse tehnyt.
21 kaksipuolista sivua, sisältää osaluettelot ja räjäytyskuvat M 55 ja M 107.
M 55 ja M 107 moottoreiden eroja kerrotaan kuvin ja tekstein.
Työkaluistakin osa on omatekemiäni ja niitäkin on jokunen ylimääräinen
Kirja maksaa 27,50 euroa (01.02.2024) posteineen mikäli jollain mielenkiintoa ilmenee.
anker-65(miukulimaukuli)elisanet.fi_on_s.p.osoite_vanha_netikkakin_toimii.fi

Sp,n kautta tavoittaa.
Terve.
Vieläkös sidosta löytyy?
T. Juha
(04.02.2021, 0:18)anker-65 kirjoitti: [ -> ]
(11.09.2018, 20:20)anker-65 kirjoitti: [ -> ]Joku käyttäjä oli löytänyt tämän vanhan jutun.  Shocked
Laitetaan tavaraa liikkeelle jos joku muukin tarvii.
Hintaa kyllä tarkistan ylöspäin, 25,00€ olkoon kuluineen. (02.2021)
Näitä ei enää ole paljon jäljellä ja sidontakoneeseen ei saa enää uusia kampoja, on niin vanha laite.
*
Kyllä kampoja löytyi, uusi iso erä tekeillä.
*
Tilauksia tulemaan!!
anker-65(miukulimaukuli)elisanet.fi_olisi_sp.osoite
SOLIFER M 107 KORJAUSKÄSIKIRJA

Värkkäsin tuollaisen teoksen kun ei sitä -60 Exporttiakaan löytynyt ja jollain piti aikansa kuluttaa Nauru
Alkuperäislähteenä on vanha -50 luvun alussa tehty saksankielinen M 52 ja M 53 moottoria käsittelevä kopio.
Alkuperäistä tekstiä olen käsitellyt hyvin vapaasti, lisännyt omia kuvia ja kirjoittanut työvaiheita kuten olen ne itse tehnyt.
21 kaksipuolista sivua, sisältää osaluettelot ja räjäytyskuvat M 55 ja M 107.
M 55 ja M 107 moottoreiden eroja kerrotaan kuvin ja tekstein.
Työkaluistakin osa on omatekemiäni ja niitäkin on jokunen ylimääräinen
Kirja maksaa 27,50 euroa (01.02.2024) posteineen mikäli jollain mielenkiintoa ilmenee.
anker-65(miukulimaukuli)elisanet.fi_on_s.p.osoite_vanha_netikkakin_toimii.fi

Sp,n kautta tavoittaa.

Molempia teoksia on hyllyssä runsaasti.