Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Viides vaihde pois
#16
Mitkäs olisivat oikeat ratastukset viidennen vaihteen kanssa? Lähinnä funtsin kun tuo viidennen vaihteen rattaat ovat olemassa, ja kone on auki niin mielellään ne laittaisi paikoilleen. Eli mitkä välitykset pitäisi laittaa jotta vastaisivat 5.vaihtee kanssa 10/35 ratastusta?
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80

Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Hae
Vastaa
#17
Eikait sulla ole kuusvaihteinen???????
Vastaa
#18
Joo ei valitettavasti Nauru. Sori, kirjoitusvirhe päässyt. Eli siis tosiaan 5.vaihteen kanssa vakiovälityksiä vastaamaan pitäisi saada. En haluaisi turhaan joutua kahdesti konetta avaamaan.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80

Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Hae
Vastaa
#19
No se vitonen tuo noin 10km/h lisää nopeutta +-3km/h, eli sitten ostat 42 piikkisen takarattaan niin saat mopoosi suurin piirtein vakio välityssuhteen. Eli välit 10-42 ja vitonen on likipitäen sama kuin 4v ja 10-35.
...
Vastaa
#20
Saakos mistään tuota 42h ratasta enää? Jotekin muistelin ettei ollut helpoin metsästettävä. Voi olla että teen tuon rattaanpoiston kytkinpuolelta ja ajelen kahden vapaan kanssa. Ei tuosta voi kertakaikkiaan tulla sanomista koska mopo on pikkuisen viilattua pyttyä ja tyhjää putsarinkuorta lukuunottamatta vakio (vaihtuu leiman jälkeen Pipercrossiin).
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80

Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Hae
Vastaa
#21
Käykö sama takaratas kuin suzuku s1:seen, siinä mahtaa olla vakio 42:nen.
Vastaa
#22
MC Scatterillä on 42hampaista ratasta mutta se on vasta -81 eteenpäin ja oma on -80 eli takaratas on varsin kupera.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80

Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Hae
Vastaa
#23
No mutta niin... taitaa olla Maillardiin suurin ratas tuo 38 piikkinen..
...
Vastaa
#24
Minulta löytyis 40 piikkinen maillardiin.
Orkkis.
Vastaa
#25
niin alumperinhän se tais mennä niin kun toiset niitä vitosia asenteli että olivat sillon laittomia?
Aika ihmeellisiä on katsurin päätökset kun on erilaisia tulkintoja,eikös välitysten vaihtokin ole laitonta? ainakin ennen oli ja pakoputkestahan piti aikoinaan löytyä hyväksymis lätkä.
Ai että tämmöstä on nykysin katsastuskin mopojen saralla MIELENKIINTOISTA
Hae
Vastaa
#26
Näitten vanhempien katsastus on aina vissiinkin vähän rennonpaa,varsinkin kun katsastajat yleensä 30-50v sällejä joilla on nuoruudessaan ollu tämmösiä vehkeitä tai jollain kaverilla,eli helposti läpi.
Vitonenhan on otettu suomessa pois vaan ''varman pääle'' takia,olisi luultavasti ollut sallittu vehe vitosenkin kanssa ja onkin jos moottorin välitys suhde ei ylitä 17,7 ja 45 nopeutta.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#27
Heh taitaa olla sama vanhojen autojenkin kanssa,itel 25v vanha Escortti ja taas kelpas leimalla kuun puolvälis,näköjään kun on pohjat massattu ja paikat aiallisessa kunnossa (ei kuiteskaa ylensliipattu) niin on katsurikin asiajätkä
Ei ainakaan turhaa hakkua hakkaa pohjaan niinkun joskus valtiollisen konttorin aikoihin,tarkkoja kyllä muuten ovat ja hyvä niin
Hae
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML