Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer SM-81 kunnostus projekti
#16
super1 kirjoitti:Tilasin reilu viikko sitten pakoputkenpään ja lämpöraudan NPM:stä. Eilen sitten soitin sinne kun tavarat ei ollu vielä tullu, sieltä sanottiin vaan että ne on loppuneet. Oli kyllä paska fiilis koko päivän. Ne vois kyllä päivittää niitä sivujaan vähän useammin...

Samanlaisia kokemuksia Npm:stä. Tilasin sieltä tarakan pvseen ja täydellisen kytkimen varalle Solkkuun(sain onneksi vanhan toimimaan hyvin). Tavara tuli reilussa viikossa, mutta jo postiennakko määrästä näki, että jossain mättää. Pakettien avattuani, siellä oli pelkkä tarakka ja kaksi kuittia joissa toisessa oli tarakka ja toimituskulut ja kytkin mukana tilauksessa niinkuin netin tilausvahvistuksessa. Maksoin siis 10e tuotteesta toiset 10e postikuluja! Jos olisin tiennyt ettei kytkintä saa, niin en olisi tarakkaakaan tilannut, kun se ei mikään tärkein juttu ollut.

Tänään soitin sinne ja suoraan sanottuna vittuilin niille siitä kun eivät päivitä sivujaan, jotta valikoima näyttäisi paremmalta ja siitä että eivät ilmoittaneet etukäteen, jos tilauksesta jää huomattava osa(rahallisesti) puuttumaan. Jos tuolta tulevaisuudessa tulen jotain tilaamaan niin täytyy tilata puhelimella, että saa tietää onko tavaraa vai ei.
Selittelivät että kytkimiä ja muitakin Solifer osia oli mutta ne loppuivat todella nopeasti.
Vastaa
#17
Non Stop kirjoitti:Selittelivät että kytkimiä ja muitakin Solifer osia oli mutta ne loppuivat todella nopeasti.
Näin ne minullekki sanoi. Ilmeisesti joku on tilannut monta kappaletta noita osia kerralla tai sitten osia on vain ollut todella vähän Confused. Mitään en kyllä tuolta enää tilaa.
Vastaa
#18
Joo mullakin on todella huonoja kokemuksia NPM:stä. Tilasin joskus kesäkuussa sieltä tuohon RD:hen etukumin ja sisäkumin. No sain kuitenkin halvemmalla renkaan scatterilta joten peruin puhelimitse tilauksen. No sitten noin kk sitten postista tuli lappu, että paketti noudettavissa. No ei mitään soitto sinne ja paketti takaisin.

Aika hävytöntä mun mielestä, että voidaa tuollaviisin laittaa liki puolvuotta tilauksesta selkeesti peruttu tilaus tulemaan, ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Viiminen kerta kun tilaan sieltä mitään...
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
Vastaa
#19
Mitenkä pakoputken lämpörauta kiinnittyy putkeen edestä? Pitäisikö putkessa olla joku kiinnike? Pitäisi tietää, niin voisi maalata putken...
Vastaa
#20
Veikkaan että kuuluu olla putkessa hitsatut mutterit joihin lämpärauta tulee pulteilla. Ainakin Suzuki Ässässä on silläviisin. En mene tuosta vanhanmallin solkusta takuuseen...
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
Vastaa
#21
-81 mallissa on hitsattu äänenvaimentajan etupäähän sellainen korvake johon lämpöraudan saa ruuvattua kiinni.
Aikaisemmissa vuosimalleissa on sellainen klemmari jossa on mutteri,johon lämpörauta kiinnitetään.
Vastaa
#22
Kiitos vastauksesta Nauru. Elikkäs täytyy tollanen korvake hitsata putkeen.
Vastaa
#23
Sain mopon valmiiksi, mutta ongelmia riittää. Pakoputki vuotaa öljyä käyrän ja äänenvaimentimen välistä sekä äänenvaimentimen ja vaimentimen takaosan välistä ja paskoo joka paikan. Miten olette tiivistäneet nuo kohdat? Lohkojen välistä vuotaa bensaa jostain sylinterin alapuolelta (paskalaatuinen italialainen tiivistesarja), mutta öljyvuotoja ei ole. Hyvällä tuurilla joudun vielä koneen avaamaan... Kytkin kolisee, tämä johtuu huonolaatuisista kytkinlevyistä (Mopo-Sportista tai Voimakoneelta ostettu) koska kytkinkruunu on kulumaton ja alkuperäisillä levyillä kytkin oli äänetön. Noissa tarvike kytkinlevyissä ne "sakarat" on liian ohuet kytkinkruunuun ja ne varmasti hakkaa loville tuon kruunun Crying or Very sad. Pitäisi jostain löytää hyvät alkuperäiset levyt niin pysyisi kytkin ehjänä. Muuten kone toimii hyvin ja vaihteetkin menee melkein itsekseen päälle Nauru. Mutta pitää jatkaa säätämistä, jos vaikka joskus saisi tuon toimimaan kunnolla.
Vastaa
#24
Jepjep.

Aikoinaan kun oman solikka solikkani projektoin käytin pakoputken jokaisessa saumassa Bilteman lämpösilokoonia. Sitä punaista joka on mielestäni erittäin toimivaa. Laippatiivisteen molemmille puolille kerros sekä käyrän ja varsinasen putken väliin, mutta jos sauma on tosi väljä siinä kohtaan niin kannattaa jotain tilkettä laittaa väliin... Esim alumiinipaperia jota saa vaikka maksalaatikkorasiasta. Toimii silokonin kanssa hyvin... Täyttyy tietty saumat vetää puhistusaineel ja teräsharjalla jos haluaa että silikoni pitää hyvin.

Jos lohko vuotaa... Pitää kone purkaa vaikka se onkin surullista sanoaNauru On tietysti mahdollista että puhdistaa hyvin ja suoraan siihen oletettuun vuotokohtaan laittaa silikonia mutta menee jo liiian amisteluksi... Mutta jos vuotaa pytyn ja lohkon välistä niin ei oo iso homma vaihtaa tiiviste tai käyttää tiivisteliimaa.

Miten tuollaisia kytkinlevyjä edes voidaan myydä? Mieluummin tosiaan jotkut vanhat alkupäiset mitkä on ok kunnossa... Hymy
Tomos, power of horses and faithful endurance.
Hae
Vastaa
#25
Juu... Täytyy jollain silikoonilla tai vastaavalla yrittää tiivistää se putki. Yhtään ei voi ajaa ennen sitä kun joka paikka paskaantuu.
En kyllä ymmärrä että miten sieltä lohkon välista voi bensaa tulla, mutta mopon alla oli bensa lätäkkö ja lohko oli märkänä bensasta. Eli kampikammion kohdalta vuotaa jos vuotaa. Ei se bensa mielestäni ainakaan kaasarista valunut. Ei siinä muuten mikään homma vaihtaa se lohkonvälinen tiiviste, mutta runkolaakerit pitää taas sitten varmaan säätää uusiksi. Mutta täytyy nyt ensin kiristää lohkon ruuvit ja kattella sitten asiaa tarkemmin...

Onko kukaan muu huomannut, että nuo tarvike kytkinlevyt on paskaa? Myydäänkö missään hyviä levyjä?. Voimakoneelta ja Mopo-Sportista olen kytkinlevyt ostanut, kummassakin myytiin samoja levyjä.
Vastaa
#26
Hmmm... Jos se on vuotanut esim. yön aikana sen lätäkön, voidaan olettaa että kaasutinkin päästää kampikammioon polttoainetta. Koho vaatisi säätöä sekä polttoainehana saattaa päästää hiljakseen läpi. Varsinkin pitkän seisonnan jälkeen tämän huomaisi... Mutta ei siitä pienestä vuotamisesta ole haittaa jos lohkojen kiristys tai tiivisteen uusiminen lopettaa vuotamisen. Muutama lusikallinen polttoainetta kampikammiossa ei sinänsä haittaa. Mutta kerran olet varma ettei se sieltä kaasuttimesta ole valunut niin tämä minun argumentti kuseeNauru Mutta eise polttoaine mistään muualtakaan sinne valu. Kampikammioon ei jää ylimääräisiä polttoaineta kun hyvin vähän mopon sammutettua...
Tomos, power of horses and faithful endurance.
Hae
Vastaa
#27
Tämä mopeti on muuten vieläkin hengissä ja mun omistuksessa! Kone ei tosin ole kiinni kun joskus sen irrotin ja purin enkä jaksanut enää kasata... Nauru
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Solifer Sm projekti Aapo Pajarinen 20 7 853 06.01.2016, 2:00
Viimeisin viesti: AFTTLT
  Solifer SM Käyttöentisöinti / Kunnostus TJA 5 6 492 14.11.2015, 18:48
Viimeisin viesti: wellu79
  1965 Export kunnostus juhaj 4 8 685 17.04.2014, 7:55
Viimeisin viesti: juhaj
Wink Paioli taka iskareitten kunnostus (mini rojekti) solifer sm 86 1 8 024 28.01.2012, 1:36
Viimeisin viesti: solifer sm 86
  SM '84 Kunnostus omistaja 7 11 281 02.09.2011, 23:07
Viimeisin viesti: omistaja

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML