Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer GT
#1
Big Grin 
Morjens Solifer raati!
Tässä esittäytyy uusi käyttäjä tälle foorumille.
Olis menos tälläinen GT projekti ja pitäisi saada parikin pikku juttua selville.

-mikä on mustan värin koodi? Mitä ilmeisemmin tankki,runko ja työkalukotelo ovat maalattu samalla mustalla?
-mistä selvitän runkonumerosta vuosimallin onko se -80 vai -81 vanteista ei ole vinkkiä kun romukasan mukana tuli sekä kullanvärisiä että punaiseksi maalattuja vanteita.
-kaippa tämä gt on? Runkonumero alkaa 23 1XXX runko oli alkuperäinen musta "crossi" mallin taittuvat jalkatapit tyyppikilvessä värit päinvastaiset kun SM mallissa ja rungon kromijatkot pidemmät kuin muissa sm malleissa.

Suurimmat puutteet joita saa tarjota

-takarungon kromijatkot pilasin ne irrottaessa kun luulin niiden olevan samat kun sm joita saa uusia no ei ollu samat... Rolling Eyes
-taka kate Naughty
-hyväkuntoinen musta työkalukotelo

Ja jos tälläinen gt jollakin olisi pohjanmaa etelä-pohjanmaalla ja sitä saisi käydä katselemassa ihan livenä olisi tosi jees omasta viime kosketuksesta alkaa olemaan pian 30 vuotta että ihan en ole enää varma muistikuvista että minkälaisella kannalla mikäkin ruuvi oli ja minkälainen prikka kuuluu mihinkin.

-Antti
Hae
Vastaa
#2
Aika hiljaista on ollu täälä mutta mikäs kiirus valmiissa maailmassa oliskaan. Edelleen jos jollakin olisi tälläinen Solifer  Pohjanmaa/ Etelä-Pohjanmaalla jota sopisi käydä kattelemassa olis mahtava juttu!

-Antti
Hae
Vastaa
#3
Moi. Ja teretulemast tälle foorumille. Tohon projektiin en osaa sanoa mitään muuta kuin et se musta väri vois varmaan olla ihan perusmusta kiiltävänä(RAL 9005) Onnea projektiin. Terv. Timppa
Vastaa
#4
Moro, löytyy GT projekti, runko on eri sävynen musta, ei niin kiiltävä kuin tankki ja kopat. Pohjois-pohjanmaalta löytyy jos haluat tulla katsoon, lisään galleriaan kuvan jos pystyn puhelimella sen tekeen
Vastaa
#5
Moi läskitankki 76 ja kiitos vastaanotosta!
Jiipeellä näyttää olevan ihan pikkuusen tarkempi entisöinti projekti menossa kuvia kun katselin kyllä kiinnostais tulla katselemaan Solikkaas joskus tässä kun vaan ehtisi.

Mä en ole keriinny paljoa väkästellä mopoa kun monta muuta projektia päällänsä mutta jotain sentään on tapahtunu löysin ehjän hyväkuntoisen takavanteen saksaksan ebaysta ja tulikin kotia väri väärä mutta laakeripesät ehjät sekä rattaan kiinnitysreijät vuosimallikin oli oikea etuvanteen kanssa. Sekä ostin vm. 83 lohkot jossa ne normaalit 6203 kuulalaakerit.

Sitten taas kysymystä
Onko kampiakseli sama kuin L17 laakereilla olevat on?
Ajattelin ostaa samalla uuden kapiakselin ku kerta uudet laakerit ja stefat laitan sekä samalla toiset n. 30 vuotta odottaneet 5 vaihteen rattaat.
Kiitos taas vastauksista

-Antti
Hae
Vastaa
#6
Kampiakseli on sama. Vanhaankin lohkoon saa nuo laakerit vaihettua, ei kannata noita shimmattavia paskoja laittaa mihinkään
Vastaa
#7
Sellaanen täytyypi sitten tilata. Tuo jäi vähä vaivaamaan että mitäs niille vanhemmille lohkoille pitää tehdä että saa noi normaalit kuulalaakeri sinne pesihi? Eikös nuo 6203 oo leviemmät laakerit? Jos se helpolla onnistuu niin pitää jossain välissä vaihtaa noihin vanhempiinki lohkoihi kunnon laakerit.

-Antti
Hae
Vastaa
#8
(09.07.2019, 21:38)Solikka vaari kirjoitti: Sellaanen täytyypi sitten tilata. Tuo jäi vähä vaivaamaan että mitäs niille vanhemmille lohkoille pitää tehdä että saa noi normaalit kuulalaakeri sinne pesihi? Eikös nuo 6203 oo leviemmät laakerit? Jos se helpolla onnistuu niin pitää jossain välissä vaihtaa noihin vanhempiinki lohkoihi kunnon laakerit.

-Antti

https://www.nettivaraosa.com/mopojen-var...et/2716211


Tosta linkistä Erosen Jarille soitto ja kysy löytyykö siltä vielä L-17 laakerin tilalle olevaa 10mm leveää kiinteää laakeria...ite käyttäny niitä tomoksen automaateissa ja toiminut / kestänyt ihan moitteettomasti.
Hae
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML