Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

kysymyksiä koneen kasauksesta:::
#1
miksi ja mikä virka on sillä prikalla kampuran ja laakerin välissä vauhtiksen puolella ja miksi ei kytkin puolelle tule kanssa???

lisää tulee jahka kasaaminen jatkuu!
Vastaa
#2
se nyt vaan on välilevy jolla saadaan välys sopivaksi. kyllä molemmilla puolilla sais olla saman verran.
Vastaa
#3
edit: tuleeko ne prikat sen laakerin keskiosan ja kampuran väliin vai itse laakerin ja kampuran väliin? eli ku nuo on asennettu....
Vastaa
#4
Ne tulee sen petilaakerin(L17) sisäkoolin ja kampi akselin väliin.
Ja muista se prikka sen kytkinkruunun alle,kampiakseliin.(se prikka jossa on se kiilaura reikä)
Vastaa
#5
oolright,....ulosvetäjää tarvitsen....huom ostoilmoitus foorumilla.... aapuuva,,,, hjelp .
Vastaa
#6
Eikö scatterilla ole?
Vastaa
#7
laitoin päivållä tiedustelun sinne saa nähdä mitä vastaavat....
Vastaa
#8
Onko kuinka vakavaa jos kampiakselilla ei ole vauhtipyörän puolella prikkaa?
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/

http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html

Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:

" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Vastaa
#9
tuskimpa se kiinni leipoo, mutta käyttöikä kumminki lyhenee
Vastaa
#10
Sokant kirjoitti:tuskimpa se kiinni leipoo, mutta käyttöikä kumminki lyhenee

perusteluita käyttöiän lyhenemisestä tai mahdollisesta kiinnileikkaamisesta?
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
Vastaa
#11
Kampiakseli pääsee liikkuun sivusuunnassa liikaa
Vastaa
#12
Eipä tuo ole paljon kulunut kun vuosi sitten vaihdettiin siihen laakerit , eikä niitä kuulemma siellä välissä näkynyt.
E: Voisiko olla että vain noissa L17-laakereissa tarvitaan ne säätöprikat??
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/

http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html

Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:

" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Vastaa
#13
Kaikissa tarvii. Paitsi jos välys on sopiva ilmanki
Vastaa
#14
Luultavasti on muutenkin sopiva välys kun ei kerta kuulu ylimääräisiä hankausääniä. Ihmetytti vain kun tuon koneen aukaisin tiivisteiden vaihtoa varten niin kampiakselilla ei ollut sitä vauhtipyörän puolen rikkaa. Tosin voi olla että kun isäpuoli käytti kampuran kaverinsa luona laakerin vaihdossa, niin jo siellä jätetty rikka pois välistä. Vaan tosissaan kampura ei ole ainakaan tähän mennessä osunut tai hangannut minnekkään, minne ei pitäisi. Kovaa ajoa vain.
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/

http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html

Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:

" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Vastaa
#15
Vaasalainen vuosia alalla ollut mopokorjaamoyrittäjä ei laittanut ikinä prikkoja ,veti vain lohkon ruuveilla laakerit paikoilleen...Tämän kaverin jäljiltä korjasin työkaverin puchinkin laakerit...
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Thermomat kysymyksiä Stingray1981 1 512 28.11.2019, 19:35
Viimeisin viesti: Vanlahtinen
  Thermo koneen kampikammio, stefojen vaihto The termostaat 0 1 097 14.07.2016, 20:52
Viimeisin viesti: The termostaat
  Koneen (Tomos) maalaus? Juha-Pekka Mannila 2 4 468 12.02.2014, 21:12
Viimeisin viesti: solifer
  sekalaisia kysymyksiä nalleolut 2 2 105 06.07.2007, 9:36
Viimeisin viesti: nalleolut

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML