Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer SM 1979
#1
Tuli ostettua tällainen Solikka. Muutama kuva galleriassa nimelläni.
Tässä on nyt kartoitettu osapuutteita ja uusittavia paia,että saa käyttökuntoon. Tosin laakin peli jo nyt. Pesemättömänä ja puunaamattomana ollut jo vuosia ilmeisesti,mutta tutkitaan mitä voidaan tehdä ulkokuoren parantamiseksi.
Onkohan jollain tietoa tuosta sinisestä väristä,löytyykö joku nykyinen valmis värisävy jolla voi korjata. Sama kysymys rungon maaliin.
Pakoputki ja parit vaijerit ainoat isot osapuutteet.
Ja paljon uusittavia pisteosia.Ja muutamia pienempiä osapuutteita jotka eivät vaikuta ajoon.
Mikähän mittarinvaijeri tuohon malliin on oikea?
Ja kuuluuko ohjainlaakerin kiristymutterin ja mittari/valopellin väliin rikkaa?
.jpeg   4A8D785C-B039-4F3E-9470-CC338D4160DC.jpeg (Koko: 2,72 Mt / Latauksia: 38)
Vastaa
#2
Kuvat vois kääntää oikein päin ja linkittää suoraan tähän topicciin.
Kyllähän värikoodit löytyy heti kun netistä hieman kaivaa, tosin tankin sinisen koodi on annettu vesivärille joka hieman haasteellinen maalata kotioloissa. Oman -79 mallin maalasin viime kesänä ja käytetyt värikoodit löytyy projektijutusta.

Kaikki vaijerit ja muutakin osaa tuohon saat esim finmoposta, sen jo varmaan netistä löysit?
Ja aiemminhan jo pakoputkesta laitoin että vaimentimet on kiven alla, voimakoneelta uusi tai sitten ostat kromatun alakauttavanmentimen, poistat siitä kromit ja musta maali päälle, kiinnkie ja lämpöraudan kiinnikkeet on helppo siihen muokata.
Hae
Vastaa
#3
Mainisemastasi kaupasta tarkoitus tilata puuttuvat osat.
Putki on tosiaan haasteellinen löytää, kuten tarakkakin.
Tarkoitus yrittää tehdä tuosta vain siisti käyttöentisöity näin aluksi.Kunhan pääsee tuonne liikenteeseen varmalla laitteella.
Lähinnä ajattelin vain pikku pensselillä paikkailla maalausta rungosta ta tankista yms.Ei ole tarkoitus tehdä uuden näköistä.
Hollola
Vastaa
#4
Millainen on Solikan sähköjen jako etupään ja takapään välillä?Tossa mun -79 mallissa on vain pitkä sokeripalaliitin koneen yläpuolella runkoon ruuvattuna.
Saisko mahdollisesti kuvaa näkyviin siitä.
Hollola
Vastaa
#5

.jpeg   8CE155AD-CA29-452C-AD32-BF3D23904777.jpeg (Koko: 1,88 Mt / Latauksia: 38)
.jpeg   D2C38010-3E9A-44DF-AC15-E5795BBA1F7D.jpeg (Koko: 1,53 Mt / Latauksia: 36)

Kumpikohn näistä on oikea etuvanne tähän?
Hollola
Vastaa
#6
Vanteista en osaa sanoa kun ei kuvissa sitä näy mutta b kuvan keskiön kilpi on sama kun mulla ja omas on alkuperäiset palikat.
A kuvan malli on ainakin ideal / paioli keulaisissa tuntureissa ja uudemmissa solikoissa.
Hae
Vastaa
#7
Jees,tuota keskiötä tietysti tarkoitinkin.Tuo b-kuvan keskiömalli mulla onkin omassani.Mulle vain kerrottiin,että se on vanhemman solikan kuin tuo -79.Joten hommasin tuon toisen.Nyt se taitaa olla sitten ylimääräinen.Tuo kuvan b maalattu ja siisti etupää oli Tuulosessa nyt jo edesmenneen Mika Aholan omistaman Solikan etupää.Vuosimalli 1979.Siksi lähdinkin selvittämään, mikä se oikea malli nyt olikaan.Onko tuolla mittarinvaijerin paikalla väliä missä asennossa se on, vai kuuluuko se olla vaakatasossa toimiakseen?
Hollola
Vastaa
#8
Etulampun linssin kiillotus suoritettu
Tausta ei ehkä paras mahollinen,mutta mielestäni hyvä tuli lipulta linssistä.
Motonetin Turtle,17.90e.


Liitetiedosto(t)
.jpeg   ED1FD194-96B9-4153-B7AB-D64EAD368D6C.jpeg (Koko: 1,25 Mt / Latauksia: 26)
.jpeg   7CFCF93B-FC72-4AA4-B8A2-3986B2F2D605.jpeg (Koko: 1,58 Mt / Latauksia: 21)
.jpeg   065B0EEE-5B9D-4299-A036-1FD29E79BAC5.jpeg (Koko: 1,78 Mt / Latauksia: 19)
Hollola
Vastaa
#9
Nyt puuttuu enään eteen ja taakse uudet polttimot, sitten ajamaan "leimalle".Ja solikka saa uuden elämän Suomen teillä Nauru .
Tosin täytyy varmaan pestä se painepesurilla ja puunailla vielä.Kiillotukset ja fiksailut saa jäädä kesämmälle.
Hollola
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML