Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Tomos ei halua startata.
#1
Taas pääsin pitkästä aikaa tappelemaan Tomoksen kanssa..

Eli lähtökohtana on 4V Tomos johon on tiivisteet ja stefat vaihdettu. Sylinteri porattu ja mäntä luonnollisesti uusittu siinä samassa. Ja tulppa on uusi.

Kipinää tulee ja pensaakin tuntuu saavan, mutta ei se perkale käynnisty.

Tähän asti tehty/tarkistettu:

-sytytystä säädetty
-kokeiltu toisia sähköjä
-kaasari putsattu

Mangneton puolella on oikea stefa kun joku sitä kuitenkin kysyy.

Mikähän ny mättää?
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#2
Mikäkö mättää?
Jos nuo kaikki on tosiaan kunnossa, niin ei siinä muuta ole, kuin kovaa ajoa.

Jos mahdollista kokeilla vaikka toisella varmaksi toimivalla tulpalla? Jos ei annakkaan paineessa kipinää.

Nämähän on tunnetusti hyvin persoonallisia koneita, joten voi olla vikana mikä tahansa käynnistys polkimen ja tulpan välillä. Naughty
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#3
Paria eri tulppaa koitettu, mutta ei vaikutusta.

Pitää varvaan ottaa yläkerta auki ja katsoa onko siellä renkaat ehjät, ei tuu mikään mukaan mieleen..
EDIT: renkaat olivat tallella.
Hyviä ja huonoja vinkkejä otetaan vastaan.


solifer sm 86 kirjoitti:Nämähän on tunnetusti hyvin persoonallisia koneita

Paskoja sanon minä.



.jpg   2014-08-21-668.jpg (Koko: 2,12 Mt / Latauksia: 91) Pitää varmaan heittää koko paska Saimaaseen.
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#4
No perhana, jos saimaahan käyt upottamassa, niin pistä poiju merkiksi, käyn hakemassa ja tutkimassa mikä siinä on...

Oletko kokeillut ilman pakoputkea ja ilman puhdistinta?
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#5
solifer sm 86 kirjoitti:No perhana, jos saimaahan käyt upottamassa, niin pistä poiju merkiksi, käyn hakemassa ja tutkimassa mikä siinä on...

Oletko kokeillut ilman pakoputkea ja ilman puhdistinta?

Pelkkä pakokäyrä kiinni ja putsarissa ei ole kuin kuoret.
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#6
En osaa oikein auttaa edellistä kysyjää, mutta minulla on sama ongelma eli Tomos ei oikein suostu käynnistymään, mutta kun käy niin toimii hienosti.

Tämän perusteella vika on alkanut kohdistua kaasuttimeen Encarwi S85 / 12 mm ja polttoaineen saantiin. Edellinen omistaja oli tehnyt omista osista uudet erilaiset osat kohokammion kanteen ja letkun kiinnitykseen. Hän oli myös asentanut uimurin väärin päin eli tylsä pää ylöspäin. Moottori toimi kyllä, kunhan sen sai käyntiin ahkeralla polkemisella. Ja välillä sammui kesken ajon. Mitään polttoaineen suodatinta ei kohokammion edessä ollut.

Nyt epäilen, että uimurin neulaa on siirretty ja kysyisinkin, että mikä on se alkuperäisen uimurin neulan terävän pään etäisyys kohon yläpinnasta.
Uudet osat kohokammion kanteen on tilauksessa.
Hae
Vastaa
#7
Onks ideoi? Vai kasaanko tuosta joutessani toisen Tomoksen?
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#8
Koittaako startata jos kaadat vähän bensaa suoraan tulpanreiästä ja yrität käynnistää?? Bensa tulee kaasarille asti (tulviiko ryyppy pitkään painettaessa; ei ole hana/letku/tankinkorkki tukossa?? ) . Kaasarissa pääsuutin puhdas, mites neulaputki ja sen suutin? Yrittääkö se edes käyntiin vai onko se ihan "tyhjänä pyöritystä" ?? Kai puristuksia löytyy??
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/

http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html

Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:

" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Vastaa
#9
Ei lähde vaikka kaataa tulpanreiästä. Puristuksia on. Kaasarille ja tulpalle tulee bensaa.

Näinköhän mulla on käynyt joku kämmi alakerran kanssa? Suunnitelmissa kasata toinen kone. Kunhan saan akuutimmat hommat hoidettua.

Vinkkejä saa toki antaa! Hymy
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#10
Kysytään nyt vaikka oletkin jo tuon todennut mutta kai sulla on se 17*35*8 stefa magneeton alla?? Jos ei niin tuossa on sun ongelma Razz
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/

http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html

Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:

" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Vastaa
#11
Onko välykset sun muut katottu kasauksessa? Kampikammio tiivis? Sylinterin alapäätiiviste pitää? Jos sytytys on katottu, ja kaasari toimii, sen pitäisi käydä
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML