Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Ongelmia
#1
Elikkäs, olis muutama kysymys jotka kaipais vastausta. Aukasin koneen ja katoin että kampuran kytkinpuolen stefa vaatii uusimisen (oli vuotanut bensaa vaihteiston sekaan). Onko välttämätöntä vaihtaa myös magneetonpuolen stefa, jos piti aineet sisällä siltä puolelta hyvin ennen koneen aukasua?
Sitten tuosta stefasta viel että mikä vois olla syynä sen nopeeseen kulumiseen, kun vaihoin sen vasta viime kesänä? Laakereissa tuntuu hyvin pieni (just ja just huomaa) sivuttaisklappi, voiko olla vaikutusta?
Sitten viel kysysin että onko lisäkampikammion tukkimisella minkäänlaista vaikutusta suht vakion koneen tehoihin?
Kyseessä siis sm -78.
Vastaa
#2
Jos olet koko koneen aukassut niin silloin kyllä kannattaa vaihtaa molemmat kerralla, eliminoit mahdollisuuden että m-puolen stefa olisikin vain ulkoisesti ehjä mutta muuten valmis hajoamaan.

Tuohon kulumiseen on vaikea sanoa varmaa syytä, siellä kuuluisi olla pieni prikka kytkinkruunun alla estämässä kruununpohjaa hankaamasta stefaan.

Numero 21

http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/sylinte...kytkin.jpg
http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/sylinte...elite1.jpg

Muistitko voidella stefaa vaseliinilla ynms. öljyllä ennen asennusta?? Voihan tuo olla niinkin että olet vain saanut maanantaikappaleen mikä ei kestänyt.

Tuo lisäkammion tukkiminen parantaa seoksen virtausta, mikä kaiken käsityksen mukaan pitäisi näkyä parempana kierrosherkkyytenä. Vähän voi tulla vääntöä lisää, asiasta paremmin perillä olevat voivat varmaan kertoa enemmän.Naughty
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/

http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html

Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:

" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Vastaa
#3
Kiitokset SOLIFERdriverille, silloinpa magneetonpuolen stefakin lähtee vaihtoon.
Stefojen voitelu tais kyllä unohtua, voitelen sitte uudet kun laitan kiinni.
Tuota viel kysysin että miten päin niiden stefoen kuuluis olla kampuran molemmilla puolilla? Nimittäin kytkinpuolen stefaa en uskaltanu aivan pohjaan laittaa ettei tuki sitä laakerin voitelureikää, jolloin saattoi tiiviys jäädä huonommaksi?
Prikka stefan ja kytkinkruunun pohjan välistä löytyy.
Vastaa
#4
Se sileä puoli ulospäin.

En ole kyllä itsekkään muistanut aina voidella stefoja, kun olen niitä laitellut. Mutta en kyllä ole huomannut minkäänlaista eroa kestossa. Jotkut stefat tuntuu kyllä uutena olevan jotenkin valmiiksi voidelluilta. Liekkö sitten tämä stefojen voitelu entis aikojen tapoja, kun ne oli vielä kumia ja niissä oli muita vanhanliiton myrkkyjä?
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#5
Mites, kun tuota kampurasta irtosi kummaltakin puolen sekä magneeton kiilatappi (vai mikä lie oikea nimitys) että kytkimen puolelta se puolikuun muotoinen tappi. Mite ne kannattas laittaa takasin kiinni, esim. epoksilla, vai tarvitseeko niitä kiinnittää mitenkään?
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Vaihteisto-ongelmia PeVe 7 5 659 29.11.2015, 17:22
Viimeisin viesti: SM83
  SM -85 ongelmia Karponen 2 3 939 15.09.2013, 0:26
Viimeisin viesti: SOLIFERdriveri
  Valo-ongelmia Solifer export vm 79 saurus 7 6 183 02.09.2013, 16:02
Viimeisin viesti: saurus
  ongelmia käynnistyksessä evermark 21 10 117 01.06.2012, 17:15
Viimeisin viesti: solifersm81

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML