Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer SM Käyttöentisöinti / Kunnostus
#1
Tervehdys,

Tämmöinenkin sivusto löytyi, niin laitetaan nyt vähän tekstiä, apua kun joutuu kumminkin kyselemään välillä, kun vauhtiin pääsee tämän projektin kanssa.

Appiukolta löytyi mun vaimokkeen entinen mopo, tässä kuva:

http://i5.photobucket.com/albums/y189/Ja...cc0bfc.jpg

Ajokuntoinen, vähän rähjässä kunnossa.

Vaimokkeen kanssa keskusteltuani, tultiin siihen tulokseen, että otan sen itselleni talven pimeiksi tunneiksi puuhasteltavaksi.

Koskaan ennen en ole mopoa purkanut/kasannut, saatika kunnioittanut vanhaa ja alkuperäistä, autojen kanssa värkkäillyt enenmmän ja vähemmän ja siinä sivussa maalaillut/korjaillut tuttujen/kaverien autojen osia, en tekniikkaa. Senverran vanha mopo, että ei pitäisi olla mitään avaruusteknologiaa tämä ja mitä nyt nettiä selaillut niin osiakin tuntuu saavan, esim tuolta voimakoneelta, vinkkejä / kokemuksia muistakin paikoista saa antaa.

Mopon moottori jäi appiukon huoleksi, ikänsä pelannut moottoreiden kanssa. Tuossa kuva moottorista:

http://i5.photobucket.com/albums/y189/Ja...7059b6.jpg

Tämä loppu jäi sitten mulle:

http://i5.photobucket.com/albums/y189/Ja...f3e8f6.jpg

Tarkoitus purkaa kaikki osiksi, putsata / korjatata / kunnostaa / maalata.

Uusi tankki tähän on jo appiukon kätköistä, sekä sähköjen katkaisija.

Värejä mietitty, tällä hetkellä mielessä rungon väriksi jokin vihreä, lisättynä runsaalla pölyhile määrällä, tosin sekin vielä mietinnässä.

Pikkuhiljaa puretaan ja tutkitaan Nauru

Nimimerkki sama kuin eräillä autofoorumeilla, ilmoitelkaa jos tunnistatte Wink
Hae
Vastaa
#2
Kirjoittelin lauantaina pitkän viestin tähän,mutta ilmeisesti hävinnyt,mikälie.

Tere tere!
Hyvän oloinen rojekti,mukavata näpryytä pimeinä iltoina. Kannattanee vaihtaa renkaitten jarru palat ja mahdollisesti taakse laakerit. Pinnojenkin kireys olisi hyvä tarkistaa.

Osia saa esim finmopolta,soittamalla selviää parhaiten.

Olisit ottanut koneenkin korjattavaksi,erittäin yksin kertainen laitos,kunhan vähän perehtyy. Itsellä menee nykyisin tuommoisen tomoksrn kasaamiseen se pari tuntia,ennen riitti viikko... http://users.utu.fi/anpaja/mopo/opas/pur...index.html
Mikäs koneessa on vikana? Esim männän ja parin laakerin vaihto vain mukavaa näpertelyä,kuhan 8x150 meisseli pysyy kädessä.

Mutta tuo väri! Hyi *****,vakio väritys mitä parhain.Moposi ilmeisesti 81 vuosmallia? Tuon alkuperäinen ruskea-hopea on hyvä yhdistelmä,eli siis tuommoinen: http://soliferia.parasiitti.org/galleria...p?pid=2975 sinulla tosin 81vm,mutta erona 80 vuosmalliin on maalatut keulan alaputket,saattoi olla muitakin,jota ei vain muista.

Onnea ja menestystä! Sitä ei tarvita,idiootti helppo mopo huoltaa ja korjata,verrattuna muihin suomi mopoihin.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#3
solifer sm 86 kirjoitti:Mutta tuo väri! Hyi *****,vakio väritys mitä parhain.Moposi ilmeisesti 81 vuosmallia? Tuon alkuperäinen ruskea-hopea on hyvä yhdistelmä,eli siis tuommoinen: http://soliferia.parasiitti.org/galleria...p?pid=2975 sinulla tosin 81vm,mutta erona 80 vuosmalliin on maalatut keulan alaputket,saattoi olla muitakin,jota ei vain muista.

Ota kuva jarrukilvistä vanteista, niistä varmistuu vuosimalli helpoiten, eli joko todennäkösesti 80 tai 81. Onko alumiiniset jarrukilvet vai peltiset?

Alkuperäinen väritys on hieno, sille ääni täältäkin.

Runkonumerokin jos löytyy niin esille vain se auttaa vuosimallin selvityksessä ja ehkä jopa mallinkin, noissakin on joskus yllätyksiä nähty.
Vastaa
#4
Kiitoksia vastauksista.

Moottori jää appiukolle laitettavaksi, on talven pimeiksi illoiksi molemmille puuhaa, mulle ja appiukolle.

Lisää kuvia tulee heti, kunhan runko kotiutuu mulle omaan talliin. Selvitetään sitten tuo vuosimalli.

"Harraste" automaalari kun olen, niin vakio väri ei ole vaihtoehto. Tosin jos alkuperäinen sävy alla, ja lakan seassa eriväristä pölyhilettä, se näkyy vain aurinkoisessa säässä Wink

Vaihdelaatikon kopastahan on lohjennut pala, joka hitsataan takaisin paikoilleen. Samalla moottori käydään läpi ja kasataan uusilla tiivisteillä ja stefoilla toki.

Sylinterin kansi pitää jostain metsästää, pari jäähdytysripaa on poikki.

Vanteet ovat aikalailla ruostuneet, pitää miettiä mitä niille keksisi.
Hae
Vastaa
#5
el_reino kirjoitti:Mitäs tälle prokkikselle kuuluu, onko jo päässyt alkuun?

Alkuun juu, kaikki osat irrallaan, räjäytyskuvia tutkailtu ja osien hintoja selvitelty.

Nyt harrasteauton kanssa samassa tallissa, voi tehdä molempia samaan aikaan.
Hae
Vastaa
#6
"Nimimerkki sama kuin eräillä autofoorumeilla, ilmoitelkaa jos tunnistatte "

Fintoysin foorumilla tais olla samalla nimerkillä joku :/ Onkos tämä projekti edenny?
Hae
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  70 export käyttöentisöinti Thermo-68 17 20 377 02.02.2015, 20:50
Viimeisin viesti: Thermo-68
Exclamation SM 80 projekti/käyttöentisöinti solifieteri 3 3 268 11.12.2014, 22:21
Viimeisin viesti: Jape105
  1965 Export kunnostus juhaj 4 9 248 17.04.2014, 7:55
Viimeisin viesti: juhaj
Wink Paioli taka iskareitten kunnostus (mini rojekti) solifer sm 86 1 8 279 28.01.2012, 1:36
Viimeisin viesti: solifer sm 86
  SM '84 Kunnostus omistaja 7 11 924 02.09.2011, 23:07
Viimeisin viesti: omistaja

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML