Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Ei lähde ei...
#1
Nimittäin mopo käyntiin...

Kylmänä lähtee kuin palmun alta mutta kun jonnkin aikaa päristellyt ja erehtyy sammuttamaan mopon niin eipäs sitten lähdetäkkään muutoin kuin mäkistartilla...

Mietin että puola olis menossa mutta eikai se lähtisi silloin mäkistartillakaan. Tulapan vaihdoin ei vaikutusta... Missä vika

Ja mopo Solifer Suzuki S1
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#2
SM83 kirjoitti:Nimittäin mopo käyntiin...

Kylmänä lähtee kuin palmun alta mutta kun jonnkin aikaa päristellyt ja erehtyy sammuttamaan mopon niin eipäs sitten lähdetäkkään muutoin kuin mäkistartilla...

Mietin että puola olis menossa mutta eikai se lähtisi silloin mäkistartillakaan. Tulapan vaihdoin ei vaikutusta... Missä vika

Ja mopo Solifer Suzuki S1

Laihalla vaikuttais käyvän. Kuuma kone ja laiha seos niin ei tykkää. Kylmällä koneella käy rikkaammalla niin käy paremmin.
Vastaa
#3
Sokka alimmassa urassa, seosruuvia säädelty vaikka mihin, ei auta...

Konehan on ihan vakio eli vakio Mikuni kiinni vain numero 60 suutin ja Bilteeman Fiddy putsari...


.jpg   DSC_5305.JPG (Koko: 2,59 Mt / Latauksia: 153)

Tulppakin ihan ok näköinen?
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#4
Nyt oon taa koittannu räplätä sykeröä, mutta ei toimi vieläkään.

Koitin 62 suutinta, mutta ei vaikutusta.

Voiko toi ilman putsari olla syy jos kerta käy laihalla?
Kun se on tuo Bilteman Fiddy- vaahtomuovi putsari, mikä on vamasti paljon vähemmän tukkoisempi kuin vakio putsari?

Meinasin jos koittaisi vakiolla jos löydän sellaisen jostakin...

Ja tulppakin nyt sen nököinen että kävisi rikkaalla.

Ideoita?
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#5
kannattaa vakio putsarilla ja vähän vakiota isommalla suuttimella kokeilla.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#6
solifer sm 86 kirjoitti:kannattaa vakio putsarilla ja vähän vakiota isommalla suuttimella kokeilla.

Vakio suutin on 57,5 koitettu 60 ja 62 lisäksi.

62 tulppa ihan musta eli kävisi rikkaalla

60 käy laihalla, mutta samat oireet joka tapauksessa.

Vakio putsaria en omista. Sitä saa tyrkyttää jos sellainen on. Ja PV:n oma ei käy.
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#7
Oli muuten yksi pinnapultti mennyt poikki...
No nyt on uusi ja ajattelin että se sillä korjaantuu, mutta ei. Evil or Very Mad


Nyt kyllä tarvis vinkkejä.


Tai sitten joku tulee rahanivaskan kanssa hakemaan sykösen pois.

Eli edelleen lämpimänä ei lähde käyntiin kuin mäkistratilla.
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#8
Onkos puola uusittu? Ja muutenkin sytkäpuoli kohdillaan?
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#9
solifer sm 86 kirjoitti:Onkos puola uusittu? Ja muutenkin sytkäpuoli kohdillaan?

Sytytyspuola on uusi.
Kipinä tulee niin kylmänä kuibn lämpöisenäkin, eihän se muuten mäkistartilla lähtis.

Mikäs muu vois mättää?
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#10
Kuis tuo kaasuttimen eristys sylinteristä on tehty?? Itellä oli samaa vikaa aikanaan ja se korjaantui kun löytyi rompetorilta 10mm paksu tiiviste siihen kaasarin ja pytyn liitokseen. Tuo nimittäin kuulostaisi siltä että kaasari vaan yksinkertaisesti kuumenee ja haihduttaa bensan pois. Paha mitään muuta mennä sanomaan :S
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/

http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html

Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:

" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
Vastaa
#11
SOLIFERdriveri kirjoitti:Kuis tuo kaasuttimen eristys sylinteristä on tehty?? Itellä oli samaa vikaa aikanaan ja se korjaantui kun löytyi rompetorilta 10mm paksu tiiviste siihen kaasarin ja pytyn liitokseen. Tuo nimittäin kuulostaisi siltä että kaasari vaan yksinkertaisesti kuumenee ja haihduttaa bensan pois. Paha mitään muuta mennä sanomaan :S

Mulla on justiin tommonen paksutiiviste sekä ihan perus paperi tiiviste.
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#12
Jos ymmärsin oikein, niin sytkän ajoitus on kunnossa, uusi puola on, bensaa saa kone oikein ja kipinäkin on OK myös tulppa vaihdettu.

No mitähän jää jäljelle; tulee nopeasti mieleen seuraavaa:
-onko puristuksia joko liiaksi tai enää lämpimänä? Siis kone olisi liian tiukka, jolloin lämpimänä pyrkii leikkaamaan? Vai siis sammuuko kone vain kuskin itse sammuttamalla? Onko kone väljä? Tai männänrengas poikki/poissa?
-kondensaattorivika?
-entä jos uusi sytkäpuola on myös rikki?
-bensan seassa roskia jotka tukkivat suuttimen? Mäkilähdössä kun annat hanaa ja kierrokset koneessa kasvaa niin roska huuhtoutuu pois ja kone käynnistyy. Onko erillistä bensasuodinta bensaletkussa.
-tulpassa piikki, joka poistuu kun on tarpeeksi pitkän aikaa painevaihtelun alaisena eli puristus- ja huuhteluvaiheissa, kuten yllä mainitussa tapauksessa?

Itselläni oli noiden kahden viimeisen yhdistelmä läskitankissa. Roskat olivat peräisin epäonnistuneesta tankin aiemmasta sisäpinnoituksesta ja ruosteesta tankissa. Bensasuodin sitten paljasti roskien alkuperän ja moninkertainen tankin pesu mm. sitruunahapolla ratkaisi ongelmani.
Hae
Vastaa
#13
Irwi Kaikkonen kirjoitti:Jos ymmärsin oikein, niin sytkän ajoitus on kunnossa, uusi puola on, bensaa saa kone oikein ja kipinäkin on OK myös tulppa vaihdettu.

No mitähän jää jäljelle; tulee nopeasti mieleen seuraavaa:
-onko puristuksia joko liiaksi tai enää lämpimänä? Siis kone olisi liian tiukka, jolloin lämpimänä pyrkii leikkaamaan? Vai siis sammuuko kone vain kuskin itse sammuttamalla? Onko kone väljä? Tai männänrengas poikki/poissa?
-kondensaattorivika?
-entä jos uusi sytkäpuola on myös rikki?
-bensan seassa roskia jotka tukkivat suuttimen? Mäkilähdössä kun annat hanaa ja kierrokset koneessa kasvaa niin roska huuhtoutuu pois ja kone käynnistyy. Onko erillistä bensasuodinta bensaletkussa.
-tulpassa piikki, joka poistuu kun on tarpeeksi pitkän aikaa painevaihtelun alaisena eli puristus- ja huuhteluvaiheissa, kuten yllä mainitussa tapauksessa?

Itselläni oli noiden kahden viimeisen yhdistelmä läskitankissa. Roskat olivat peräisin epäonnistuneesta tankin aiemmasta sisäpinnoituksesta ja ruosteesta tankissa. Bensasuodin sitten paljasti roskien alkuperän ja moninkertainen tankin pesu mm. sitruunahapolla ratkaisi ongelmani.

Kone rempassa laitettiin uusi mäntä ja pytty porattiin ylikokoon.
En sen kummemmin mittailut pyttä, kun ko. koneistamolta on tullut aina hyvää jälkeä.

Uusi puola antaa ainakin kipinää lämpimänä, kun taas vanha ei.

Kipinä hyvä ja usempaa tulppaa (vakio) koiteltu.

Suzukissä kärjetön sytytys.

Bensansuodatinta ei ole letkussa eikä tule. Sakkakuppi pitää tsekata.

Kaasaria kun on avannut suuttimen vaohtoa varten niin ei ole ollut ainakaan silmällä havaittavaa roskaa.

Yleensä ei sammu, jos pitää väkisin käynnissä eli antaa kaasua, mutta jos sammuttaa niin ei enää lähde tulille. Saattaa vähän lupailla, mutta tosissaan vain mäkistartilla käyntiin.
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...

Vastaa
#14
Kun seuraavan kerran kone sammuu eikä lähde polkemalla käyntiin, putsaa suutin/suuttimet, asenna ne takaisin ja kokeile polkasta. Katso myös oliko tulppa litimärkä, eli tuliko bensaa koneeseen.
Hae
Vastaa
#15
No helevettikö se sitte on tuossa omassa solikassa ? Joskus lähti vähäks aikaa pärisemää, mut suuttimet tukossa nii sammu. Vaihoin kaasarin parempaan (dellorto SHA 14mm, ja tunturin imukaulan) No ei nyttenkää tunnu käyntiin lähtevän...
-Ennakko tarkastettu
-just tehty koneremppa
-kipinä tulee, uudet kärjet + kärkiväli kohdillaan
-ei tietääkseni imuvuotoja, pitäs varmaan vielä selvittää painetesterillä

Nii mitä vielä kannattas yrittää ? Tulppa on uus ja kärkiväli säädetty kohilleen. Kirkas kipinä tulee. Tulpan johdossa pieni jälki, mut katoin et ei ota mihkää metalli osaan kiinni et ei lyö maihin.
Hae
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  käyntiin ei lähde juhrajan 9 5 550 04.05.2007, 20:28
Viimeisin viesti: juhrajan
  Solikka ei lähde kunnolla käyntiin (Vika korjattu!) Henkka86 18 13 674 20.05.2006, 22:27
Viimeisin viesti: kaihis

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML