Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

solifer sm vm-76 ikuisuusprokkis
#1
tehdäänpäs tästäkin pieni prokkiskertomus. mopo on solifer sm -76 (läskitankki) tämä kyseinen yksilö tuli taloon joskus -97 kesällä varaosa mopoksi. mopo oli jo valmiiksi purettu ja pilattu spraymaalilla, mutta muuten osiltaan täydellinen. kiivaimpina mopoaikoina osat meni melko hyvästi kaikki ja sitten jäi tuo raato varaston perukoille lojumaan.

varastojen kevät siivousta tehdessä löyty sitten tuo solikanraato, siitä rupes sitten idea kypsymään, että jos omistajan löydän tuolle mopolle niin voisin kunnostella tuosta sitten mopon itselle. trafille lähetin omistushistoria kyselyn runkonumerolla, paljastui tiedoista että äiti oli ottanut mopon omille nimilleen ja kilvet sitten palauttanut 5.8.1997 mopo ollut näköjään vielä kilvissä sillon vaikka en kyl itse sitä muista.

nyt kun mopon paperitkin on kunnossa ja omistajakin löytynyt, voidaan aloittaa käyttökunnostus Nauru

mopon nyky kunto --> [Kuva: t_4734.jpg]

tarkoitus on pikkuhiljaa haalia osia ja kunnostella, mutta ei ihan musekuntoon kummiskaan. eli rompepäiviä odotellessa Nauru
Vastaa
#2
Siitä se lähtee, tsemppiä. Rolling Eyes
Hae
Vastaa
#3
kiitoksia, tsemppiä varmasti tullaan tarvitsemaan osien haalimisessa ainaskin Hymy
visio on nyt syntynyt että millanen kampe tästä tulee. tarkoituksena olisi vähän päivittää uudemman sm:n osilla. esim. moottori johon käy isoripanen sylinteri, takavalo täyspunainen ja sitten nuo etu ja taka vanteet jotka ovat niillä paremmilla jarruilla. taka iskarit vois myös laittaa vähän pitemmät, ehkä viitos vaihde ja muuta pientä viriä. runko ja tankki orkkisväriin.

onhan tässä jokunen kysymyskin herännyt. käykö nuo uudemman solikan vanteet tuohon -76 solikkaan? ja onko tuolle vihreä värille värikoodia missään tiedossa?

jos joltakin löytyy tähän kyseiseen läskitankkiin solikkaan etu ja taka lokasuojia joita ei ole maalattu ja leikelty niin saa tarjota Nauru

puuttuvien osien lista tulee kyllä olemaan pitkä Nauru
Vastaa
#4
uudet vanteet käy. Etuvanteen akseli tosin 12mm, kun alkuperäinen Maillard-Atomissa on 11mm. Eli vähän joutuu haarukkaa viilaamaan. Mastonin metallinhohtovihreä on todellatodella lähellä orggista.

PS. mulla olis yksi uudenveroinen uudempi Grimecan etuvanne myynnissä. Vain mittarinpyörittäjä puuttuu.
...
Vastaa
#5
Jos etsit täydellistä isoripasta konetta niin voin kertoa että ei löydy kovin helposti, jos löytyy niin ovat todella ylihintaisia.. Parempihan se isoripainen on kuin pieniripainen, ei kuumene kesäpäivina niin paljoa.
Viritys lasketaan onnistuneeksi jos teho ei laske enempää kuin 10%
Vastaa
#6
mini82 kirjoitti:kiitoksia, tsemppiä varmasti tullaan tarvitsemaan osien haalimisessa ainaskin Hymy
puuttuvien osien lista tulee kyllä olemaan pitkä Nauru

Rompetoreja ahkerasti vaan kiertämään, sieltä niitä osia löytyy. Huutonetistäkin jotain löytyy, hinnat vaan joskus tuppaa olemaan utopistisia.
Hae
Vastaa
#7
solikkaracing kirjoitti:Jos etsit täydellistä isoripasta konetta niin voin kertoa että ei löydy kovin helposti, jos löytyy niin ovat todella ylihintaisia.. Parempihan se isoripainen on kuin pieniripainen, ei kuumene kesäpäivina niin paljoa.


juu, olen huomannu että hinnat kohdillaan ja yleensä myyvät ilman sylinteriä ja virtalaitteita Sad mutta nyt on kaupat käynnissä yhdestä uudemmasta sm:stä. "tekniikan luovuttajaksi" jospa sitä pääsee hinnasta sopuun Hymy
Vastaa
#8
no niin. elimenluovuttaja haettu taloon. [Kuva: t_4756.jpg] vm-85 sm
sopiva mopo joka oli lähellä ja hintakaan ei ollu loppuunsa hirveä.
Vastaa
#9
Ei olisi varmaan kovin vaikea tuollaisenaan tuota laittaa kuntoon, mutta saahan siitä tarvittavat osat.
Viritys lasketaan onnistuneeksi jos teho ei laske enempää kuin 10%
Vastaa
#10
solikkaracing kirjoitti:Ei olisi varmaan kovin vaikea tuollaisenaan tuota laittaa kuntoon, mutta saahan siitä tarvittavat osat.

pientä hipistelyä tuossa olis ja paperit kun hommailis. ilmeisesti ollut kolarissa kun runko, takalokari ja takavanne mutkilla Rolling Eyes
Vastaa
#11
tuli purettua tuota -76 runkoa sen verran että etu ja takahaarukan kun vielä irrottasi niin pääsis hiekkapuhaltamaan tuon rungon. hitsattavaakin löyty ---> [Kuva: t_4758.jpg] ollut vasen jalkatappi hitsaamalla kiinni. pitää varmaan hitsata joku mutteri tuohon että saa laitettua jalkatapin nätisti kiinni.

mitenkähän vaikea homma on tuo keskiön vaihto uuteen vannekehään? oli kyllä melko rutussa tuo -85 sm:n takavanne ja jokunen pinnakin näky puuttuvan
Vastaa
#12
Tarkoitatko että vaihtaisit keskiön vanteesta toiseen? Pinnoituksen se vaatii eli ei ihan helppo homma.
Viritys lasketaan onnistuneeksi jos teho ei laske enempää kuin 10%
Vastaa
#13
solikkaracing kirjoitti:Tarkoitatko että vaihtaisit keskiön vanteesta toiseen? Pinnoituksen se vaatii eli ei ihan helppo homma.


Juu, sitä minä tarkotin. eli hommaan suosiolla ehyen takavanteen Nauru vois joskus kokeilla tuota pinnotushommaa kunhan innostusta löytyy Hymy käydä tänään katsomassa kaverin nurkasta ehyttä vannetta.
Vastaa
#14
Pinnaus helppoa, mutta ehjän takanavan etsiminen ei. Tahtoo olla Grimecan EHJÄT takanavan kiven alla piilossa ja syvällä...Rolling Eyes Etunapojahan saa vielä uusiakin, tosin suolaiseen hintaan..
...
Vastaa
#15
Ei ole vanteen pinnotus kauhean vaikeaa. Omaan mopoon kun ei tekijää löytynyt, niin opettelin itse. Aikaa kyllä meni ja tarkkana pitää olla.


Liitetiedosto(t)
.jpg   vanne 002 [800x600].jpg (Koko: 127,32 kt / Latauksia: 76)
Hae
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML