Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Sytytyksen ajoitus probleema.
#1
Sytty on äärimyöhäiselle säädettynä silti 4mm ennen yläkuolokohtaa.

Kone tuli minulle purettuna, ja olen useampia Tomos koneita aikaisemmin kasannu ja ekaa kertaa nyt näin, miten jos magneeton vauhtipyörä on eri moposta(Tunturi?), tai virtapohjalevy? Kampiakselin kiilaa ei ole siirretty.

Vai voiko olla muu syy?
Lamppu-hommelilla katottu, ja kärkien silmämääräisen aukeamisen perusteella sama juttu.

Vai haittaako tuo jos polokasen käyntiin vaan ja katon mitä tapahtuu.?
Vastaa
#2
Hetkonen... eli kun säädät ennakkoa ja mäntä on ihan niin yläällä kun saat, ja siitä otat sen noin 2mm alaspäin jolloin kärjet pitäisi ruveta aukeamaan. Niin pyöritätkö konetta varmasti "väärään" suuntaan pyörittäessäsi sen männän alemmas? jos konetta pyörittää vahingossa siinä vaiheessa vuhtipyörältä eteenpäin niin ennakko kusee juurikin noin 4mm? nimimerkillä kokemusta löytyy....Naughty
...
Vastaa
#3
Niin tuollahan senkin näkee että onko oikiat osat jos tekee säädön eikä mene kohilleen,niin joku osa ei sillon voi olla oikein/tai siitä moottorista.
Ei se polkaseminen mitään riko jos ei käynnisty niin ei ja jos taas käy niin sillon ok,väärillä osilla väärillä säädöillä kun ei mitään tapahdu,jollei osat hinkkaa jossain kiinni!
Hae
Vastaa
#4
2mm ENNEN yläkuolokohtaa,ei taaksepäin.
Vastaa
#5
Kokeilin toisella vauhtipyörällä ja ei muutosta.
En keksinyt muuta kuin porasin kiilalle uuden paikan kiilan leveyden verran myöhäisemmälle ja nyt virtalevyn säätövara riittää oikeaan ajoitukseen hyvin.
Hiukka mystinen juttu, olen kuitenkin kasannut 7-8 konetta ilman tällaista probleemaa.
Vastaa
#6
No saitko selville että olikos joku osa jostain muusta moottorista?
Tuli vaan mieleen että eikös sitä virtalevyä voinu kääntää senverran että olis ollu kohillaan? vai eikö ollu mahollista enää?
Kiilat kun aina vaarassa lähteä karkuun kun niitä fiksaa.
Hae
Vastaa
#7
Itselläkin piti vähän viilata pohjalevyn reikiä että sai sytyn kohalleen.
Olisikohan nämä nykyajan tarvike osat syynä...
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#8
Tunturin vauhtipyörä??????Shocked
Vastaa
#9
Itsellä lähes kaikki mopojen tarvikeosat ovat vaatineet muokkausta. Syttyvehkeet kaikista hankalimpia muokata
Viritys lasketaan onnistuneeksi jos teho ei laske enempää kuin 10%
Vastaa
#10
mikkoseiska kirjoitti:Tunturin vauhtipyörä??????Shocked
Eroaako tunan vauhtipyörä mitenkä tomoksen pyörästä?
Ostin tuon vauhtipyörän jarno78 käyttäjältä ja muisteli että olisi joko tunan tai tomoksen. Pelloo kyllä muuten hyvin.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  vaihde probleema solikka36 4 303 27.05.2019, 22:09
Viimeisin viesti: läskitankki76
  Sytytyksen säätö maddis 14 5 308 31.08.2016, 9:32
Viimeisin viesti: maddis

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML